Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat heb je vandaag/recent gekocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by SimonV View Post
    Ik ken de man niet persoonlijk dus ik ga er verder niet over oordelen. Maar aan een paar reacties te zien heeft hij niet bepaald een fanclub ?
    Vanuit mijn (persoonlijke) perspectief:

    Volgens mij had hij best een tijdje een fanclub. Hij deed redelijk veel (qua reparatie, maar ook onderdelen maken) op Amiga gebied en voor de (m.n. Nederlandse) Amiga community. Maar toen begon hij ineens mensen links en rechts op te lichten; gaf hij aan veel A500's nodig te hebben voor een project (A550) - waarop veel mensen computers gratis en voor niets aan hem doneerden - om ze vervolgens onder een andere naam te verkopen op Marktplaats. Ook zou hij een aantal mainboards recappen om ze vervolgens, na maandenlang zeuren en 1000+1 excuses waarom ze nog niet klaar waren, onherstelbaar te verminken en retour te sturen.

    Die fanclub is dus wel klaar, ja.

    Ik heb overigens zelf ooit geld gedoneerd voor dat A550 project, niet zozeer omdat ik dacht dat het iets zou worden wat ik zou willen hebben, maar meer omdat ik dergelijke initiatieven gaaf vind en dan graag mijn steentje - op mijn manier - bijdraag. Dat was uiteraard ook tevergeefs.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


    • Guest's Avatar
      Guest commented
      Editing a comment
      Ik kan me inderdaad nog we herinneren dat hij een lading customchips aanbood nadat zijn website offline was met het A550 project en dat ik toen dacht "mooi is dat chips verkopen die mensen gedoneerd hebben voor je project"

    Originally posted by Infant View Post

    Allereerst gefeliciteerd, mooie machine geworden. Maar dat label... dat lijkt mij in Deventer op de machine geplakt te zijn en niet in een Commodore fabriek...

    Buzzfuzz ?
    Nee hoor de 2500/30 is een echt bestaand label en die is zeker niet nep, ik heb er inderdaad een aantal die wel fake zijn, maar dat is dan ook 2000/060 bijvoorbeeld. Vraag maar aan Folkert (Tahoe), die heeft er ook 1 Deze zijn echt hoor. Dit was een machine met A2630 4MB en een A2091 en dual boot met Amiga Unix.
    Last edited by Buzzfuzz; 03-10-2017, 19:19.

    Comment


      Ter vergelijking, primaire machine

      Comment


        Ik wou eigenlijk geen A500 meer .... maar dat Starterpack was te mooi om te laten staan.

        Comment


        • LuzUo
          LuzUo commented
          Editing a comment
          Dat ziet er allemaal nog wel heel netjes uit!

        • Magic
          Magic commented
          Editing a comment
          Via welke website heb je die op de kop getikt?

        Originally posted by SimonV
        Ik wou eigenlijk geen A500 meer .... maar dat Starterpack was te mooi om te laten staan.
        Mooie set! :)
        [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

        Comment


          Bij een ouder koppel van de zolder gekomen, ooit van de zoons geweest die al lang uit huis zijn. Enkel de rgb ingang van de monitor moet eens opnieuw gesoldeerd worden. Was zijn 100€ wel waard denk ik ?

          Comment


            Lijkt er nog zeer netjes uit te zien!
            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

            Comment


              eurotje bij de kringloop. kon ik niet laten liggen. wie weet ga ik nog eens assembly leren! (nee)

              Click image for larger version

Name:	240px-C64PRG_cover.jpg
Views:	366
Size:	34.6 KB
ID:	14808
              Last edited by rvo; 19-10-2017, 23:25.

              Comment


              • wiebow
                wiebow commented
                Editing a comment
                Leukste wat er is, joh!

              Ik kon deze niet weerstaan Click image for larger version

Name:	
Views:	0
Size:	2.61 MB
ID:	15992
              Helaas wel met een klein probleempje. Hij blijft het teken (‘) continue geven. Dacht eerst aan het membraan, maar dit is een rev.3 en die heeft geen membraan !?!
              Last edited by PRS; 24-12-2017, 16:59.

              Comment



                meer kasten = meer ruimte voor mijn speelgoed

                Click image for larger version

Name:	morespace.jpg
Views:	84
Size:	572.3 KB
ID:	16011

                Comment


                • Benny
                  Benny commented
                  Editing a comment
                  Dat ziet er goed georganiseerd uit, en mooie verlichting ook !

                • rvo
                  rvo commented
                  Editing a comment
                  PRS ik denk dat je Super Grafx bedoelt! Een van de zeldzaamste PC Engine variaties. Er zit ook nog een Super CD-rom aan vast. Niet mijn favoriete console, maar ik denk wel mijn zeldzaamste.
                  Last edited by rvo; 26-12-2017, 23:25. Reason: nuanceren

                • rvo
                  rvo commented
                  Editing a comment
                  overigens moeilijk om dit licht goed op de foto te krijgen. het ziet er in het echt wel wat beter uit. nog geen idee of ik ook LED in de zijkasten ga inbouwen.

                trouwens, ik ben benieuwd of iemand alle consoles op de foto kan opsommen!

                Comment


                • McVenco
                  McVenco commented
                  Editing a comment
                  Ik zie een CDi-450. Wat een draak van een systeem was dat toch :)

                • rvo
                  rvo commented
                  Editing a comment
                  ja, eens! wel de mooiste cd-i vind ik. zeker met FMV module :)

                Nes, Snes, Gameboy Gameboy advances en zo'n mini (de foto is niet duidelijk voor de rest), Nintendo 64, Gamecube, Atari 2600, Nec pc engine supergrafx, Neogeo, Sony ps, Philips cdi, xbox 360, xbox, ps2, Moeilijk te zien odyssey2?, Sega megadrive met cd, Gamegear, Niet te zien maar ik denk een sega saturn, en daar onder niet op de foto zou logisch zijn een dreamcast. Krijg ik nu een prijs?

                Comment


                • rvo
                  rvo commented
                  Editing a comment
                  ja, klopt allemaal :) de kast links is nintendo, recht sega. dus je had ze blind kunnen opsommen: sg1000, megadrive/cd/32x, game gear, saturn, dreamcast

                Ergens vorige week opgehaald:


                De MSX 8250 ook trouwens, deze zou defect zijn maar ik moet nog ontdekken wat er defect aan is gezien alles keurig functioneert.

                De Tandy TRS80 Model 2's op de foto komen uit 1979. Vanwege het model nummer zou je verwachten dat dit de opvolger is van de originele Tandy TRS80 uit 1977, dit is niet helemaal zo. De Model 2 was bedoeld voor bedrijven en wordt gezien als 'zakelijke' lijn. Standaard dus met 1 8" 500kB drive, maar ik kreeg de 2 3-disk-cabinetten er bij. Voor sommige puristen is dit geen 'homecomputer' (sterker nog, Tandy zegt zelf dat dit geen Homecomputer is), maar ik vind het een grijs gebied. Met de keus uit TRSDOS, Basic of CP/M (allen op disk!) is het dus wel mogelijk om hier een spel op te draaien, wat voor mij het gebied is om ze wel in het HomeComputerMuseum te plaatsen.

                Bovendien zijn ze behoorlijk zeldzaam, helemaal in Nederland. De meeste zijn beland op de stort/milieustraat want ja, ze zijn ongelooflijk lomp en zwaar.

                Om het verhaal af te maken, de opvolger voor 'thuis' van Tandy uit de TRS80 lijn was de Model 3 uit 1980. De Model 2 is opgevolgd door de Model 16/12 (met Z80 EN 68000 CPU) en later de Tandy 6000. Tandy had wat moeite met tellen denk ik.. :P

                Comment


                • rvo
                  rvo commented
                  Editing a comment
                  leuk stukje trivia! ik weet bizar weinig af van die tandy modellen, dat gaat nog wel eens veranderen. een msx staat ook nog op mijn lijstje, liefst een 8245. mooi spul!

                • PRS
                  PRS commented
                  Editing a comment
                  Keurig spul hoor! Ziet er nog goed geconserveerd uit. Dit verdiend zeker een plekje om gezien te worden in een museum!



                Deze was mooi in de aanbieding.


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                  ...een TP Link Archer u1 wifi stick voor mijn Windows pc bij de Mediamarkt.

                  Hij is snel zat, maar connectie maken met de router is wisselend oftewel helemaal niet bij een herstart of aanzetten van de machine, dus hij mag retour....

                  iemand nog een tip voor een nieuwe? Als ik alle reviews wat doorneem kom ik niet iets tegen wat bij iedereen goed werkt.


                  Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                  Comment

                  Working...
                  X