Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat heb je vandaag/recent gekocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Uiteindelijk niks. De nieuwe Synology DS218+ NAS steekt me de ogen uit. ook omdat deze met wat extra geheugen zelfs ingezet kan worden als host voor VMs! Uiteindelijk komt deze er wel een van de maanden want m'n DS212+ is nodig aan vervanging toe.

    Benieuwd of het ding krachtig genoeg is om linux VM met een uae variant te draaien...

    Comment


      Originally posted by spud View Post
      Uiteindelijk niks. De nieuwe Synology DS218+ NAS steekt me de ogen uit. ook omdat deze met wat extra geheugen zelfs ingezet kan worden als host voor VMs! Uiteindelijk komt deze er wel een van de maanden want m'n DS212+ is nodig aan vervanging toe.

      Benieuwd of het ding krachtig genoeg is om linux VM met een uae variant te draaien...
      Ik kan Synology alleen maar aanraden.. heb zelf een Synology DS1513+ (5 bay) en ben daar zeer tevreden over. Mijn tip is wel voor NAS Schijven te gaan (WD RED is een goede keuze) daar je dan geen conflicten krijgen tussen de Harddisk Array Controller van de NAS en de Controller Unit op de Harddisk.. met de WD RED valt de volledige aansturen dan toe aan de NAS.

      Comment


        Originally posted by SimonV View Post
        A2500/30 gekocht van BuzzFuzz en door hem aan huis geleverd ( waarvoor dank ) . Hij was leeg maar ondertussen heb ik hem voorzien van een nieuwe batterij en alle kaarten die in zulke machine thuishoren en nog wat extra's.

        De inhoud:

        A2630 - 2mb fastram
        A2320 scandoubler/flickerfixer
        A2091 scsi controller + 2mb fastram
        A2088 bridgeboard
        Tandon MFM hard drive controller ( XT 8bit )
        GVP Phonepak
        Village Tronic PicassoII - RTG card
        Kickstart 3.1
        Allereerst gefeliciteerd, mooie machine geworden. Maar dat label... dat lijkt mij in Deventer op de machine geplakt te zijn en niet in een Commodore fabriek...

        Buzzfuzz ?
        Last edited by Infant; 26-09-2017, 10:26.
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          Dat lijkt inderdaad wel erop.. AmigaDigital verkocht die bij de vloot en heel wat mensen hebben hun 2000 met een 030 voorzien met een mooie sticker

          Comment


            De Amiga 2500 is alleen met een "Amiga 2500" label uit de fabriek gekomen. Bij mijn weten heeft alleen de A4000 een label gehad waar de CPU op vermeld stond (4000/030 danwel 4000/040). Dit stickertje is inderdaad dus gewoon een stukje huisvlijt.

            Comment


              Originally posted by iRetroVolver View Post

              Ik kan Synology alleen maar aanraden.. heb zelf een Synology DS1513+ (5 bay) en ben daar zeer tevreden over. Mijn tip is wel voor NAS Schijven te gaan (WD RED is een goede keuze) daar je dan geen conflicten krijgen tussen de Harddisk Array Controller van de NAS en de Controller Unit op de Harddisk.. met de WD RED valt de volledige aansturen dan toe aan de NAS.
              Thanks! Die DS218+, die er uiteindelijk wel komt, wordt m'n 3e Synology NAS. Dus ik heb zelf ook de nodige (goede) ervaring hiermee, incl het kiezen van goeie HDDs en zo. Enige jammere aan Synology is hun flaky shared folder encryption mechanisme (voor een auto mount moet je sleutel op de NAS zelf staan, euh..... excuse me?). Het zou zo fijn zijn als ze met een TPM achtige volume encryptie kwamen.

              Comment


                Dit lijkt me geen zelfgemaakt labeltje maar dezelfde kwaliteit als alle andere labels op mijn collectie 2000's. Het is zeker niet met de hand uitgeknipt, de afmetingen zijn identiek aan de labels op mijn andere A2000's . Ook heeft een bepaalde dikte, het is geen papieren of dun vinyl etiket.

                En nieuw is het al zeker niet.

                Er zijn nog voorbeelden van dezelfde machine met het identieke label:

                Iemand in Duitsland.

                http://www.mingos-commodorepage.com/...miga%202500/30

                Iemand in Polen.

                https://archiwum.allegro.pl/oferta/k...812464084.html

                Ik denk dat het toch minstens "huisvlijt" is van een landelijke Commodore divisie / importeur. Commodore Duitsland eventueel gezien ze blijkbaar vooral in Nederland en Duitsland opduiken.

                Comment


                  Ondertussen zegt er iemand op facebook dat de labels eens aangemaakt zijn geweest met een groepsaankoop via A1K.org .

                  Comment


                    Originally posted by SimonV View Post
                    Ondertussen zegt er iemand op facebook dat de labels eens aangemaakt zijn geweest met een groepsaankoop via A1K.org .
                    Naar mijn idee klopt het font en de spacing niet met hoe Commodore het zou doen. Dus een group-buy van A1K zou inderdaad een hoop verklaren... Hoewel Amiga-Digital ook echt dit soort labels maakte; ook voor UX'en. Daar waren er ineens een stuk meer van!
                    It's a wonder tall trees ain't layin' down

                    Comment


                      Ja, en Amiga Digital uit koekstad kocht er een hele batch van en pleurde die dan op Amiga 2000 machines met een turbokaart erin.. en nee, ik maak dat verhaaltje niet op.. ik heb ooit eens gekeken voor een Amiga 2500 en toen ik hem erover aansprak, gaf hij dat ook heel trots toe.. dussss...

                      Comment


                      • Infant
                        Infant commented
                        Editing a comment
                        Hij is dan ook de Koekstad Cowboy!

                      Originally posted by iRetroVolver View Post
                      Ja, en Amiga Digital uit koekstad kocht er een hele batch van en pleurde die dan op Amiga 2000 machines met een turbokaart erin.. en nee, ik maak dat verhaaltje niet op.. ik heb ooit eens gekeken voor een Amiga 2500 en toen ik hem erover aansprak, gaf hij dat ook heel trots toe.. dussss...
                      Zover ik mij kan herinneren (tijd bij Musitapes A'dam) zjn dit inderdaad geen standaard machines en al helemaal niet toen der tijd door ons verkocht. Alleen 2000's andere exoten waren er niet. Zo zijn volgens mij de UX machines ook geen standaard Commodore machines maar ook door derden aangepast. Maar goed ik kan er natuurlijk na 30 jaar naast zitten met mijn herinneringen.
                      [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                      Comment


                        Nieuwe ontwikkeling ... het blijkt wel degelijk origineel te zijn en heeft zelfs een ordernummer in de Duitse " ersatzteilliste" op pagina 10 : Amiga 2500/30 nameplate 380741-03

                        http://www.zimmers.net/anonftp/pub/c...M-ETL_1991.pdf

                        tot zover "huisvlijt" . In hoeverre ze destijds moeite hebben gedaan om de machines uit te rusten met het label is een andere vraag... Zo is het wel bekend dat er "gewone" 2500 zonder UX label als unix machine verkocht zijn.

                        Of dit dan een nep-label is of een origineel ... dat valt nog moeilijk na te gaan denk ik. Als zou ik gezien de slijtage en het materiaal durven zeggen dat het geen recent label is.
                        Last edited by ; 28-09-2017, 15:39.

                        Comment


                          Wel niet netjes van meneer Amiga-Digitaal ... fake dinges die een exacte copij van het echte zijn. Beetje zoals die rollen garantielabeltjes

                          Comment


                            Originally posted by SimonV View Post
                            Wel niet netjes van meneer Amiga-Digitaal ... fake dinges die een exacte copij van het echte zijn. Beetje zoals die rollen garantielabeltjes
                            Amiga-Digital komt op mij niet over als iemand die graag netjes wil zijn :)
                            It's a wonder tall trees ain't layin' down

                            Comment


                              Ik ken de man niet persoonlijk dus ik ga er verder niet over oordelen. Maar aan een paar reacties te zien heeft hij niet bepaald een fanclub ?

                              Comment

                              Working...
                              X