Announcement

Collapse
No announcement yet.

Point & Click extravaganza: Thimbleweed Park

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Point & Click extravaganza: Thimbleweed Park

    Gister was het eindelijk zo ver: Thimbleweed Park werd uitgebracht. Voor iedereen die vroeger Maniac Mansion, Zak McKracken en een of meer van de Monkey Island e/o Indiana Jones adventures hebben gespeeld - en dit ook leuk vonden - is dit bijzonder goed nieuws: het is namelijk meer van hetzelfde, maar dan in een modern jasje. Click image for larger version  Name:	Thimbleweed-Park-Kickstarter-Trailer_feature.jpg Views:	1 Size:	100.3 KB ID:	10972




    In dit geval speelt het verhaal zich af in 1987 - ergens na Maniac Mansion. Zoals verwacht zijn er veel referenties naar de oude games te vinden in Thimbleweed Park; zo zijn o.a. Green Tentacle, Sandy, Dave en een van de aliens uit Zak McKracken reeds gespot - om maar te zwijgen over Chuck the Plant. Ook schijn je Ikilledher te kunnen bellen vanuit het spel, maar toen ik dat probeerde was zijn lijn buiten gebruik.

    Anyway, grote, dikke, vette tip dus als je een oude stijl adventure game wilt spelen in een modern jasje! Click image for larger version  Name:	guybrush-and-elane-never-pay-more-than-20-bucks.jpg Views:	1 Size:	202.3 KB ID:	10973




    Leuk detail: de auteurs hebben zich aan hun eigen motto gehouden.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    #2
    Jaaaa, ik heb m al. Vanavond weer verder. Hij is erg goed, tot nu toe. Die clown is hilarish. De C64 die je moet gebuiken is ook tof... Het ziet er ook goed uit allemaal, stemmen zijn goed. Aanrader.

    Comment


      #3
      Super grappig op het Apollo-team dev irc kanaal hadden we het er vandaag toevallig over, en het lijkt me een super leuke game!
      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

      Comment


        #4
        Hier heb ik echt naar uitgekeken! Het eerste dat ik ga doen is Infant bellen. En daarna mezelf — al neem ik niet op. Naast een top-spel is het ook een schoolvoorbeeld van een geslaagd crowdfunded project: uiterst professioneel en verantwoordelijk uitgevoerd, enorm transparant (wekelijkse blog of podcast, dagelijkse Twitterberichten), minimaal 2x beter dan beloofd en zelfs beter dan verwacht. Maar dat hadden we wel verwacht. Van Ron. En de rest van het team.
        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

        Comment


          #5
          Ikilledher : wat zijn jullie nummers??? Ikzelf ben geen backer, maar dit is wel grappig.

          Comment


            #6
            Ik speel het nu. Het einde is helemaal retro. Ik zal niks verklappen maar het is iets wat heel goed past in dit forum......

            Comment


              #7
              TWP c64leaks.. het lijkt erop dat ie op de C64 gemaakt wordt nu ook

              Comment


                #8
                Originally posted by Oldskool View Post
                Ik speel het nu. Het einde is helemaal retro. Ik zal niks verklappen maar het is iets wat heel goed past in dit forum......
                Ja, was wel een apart einde. Zelfde gevoel als bij Monkey Island 2. Niet heel gek natuurlijk :-)
                It's a wonder tall trees ain't layin' down

                Comment


                  #9
                  Zag dat de game ook al voor windows geschikt was (niet dat ik hem nou op een windhoos machine ga spelen)
                  [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                  Comment


                    #10
                    Ik speel m op linux. werkt perfect :)

                    Comment


                    • odo
                      odo commented
                      Editing a comment
                      Hier ook een Linux gek :-)

                    #11
                    Net uitgespeeld, en man wat is dat einde briljant!

                    Comment


                      #12
                      Whaaa! Geen tijd! Ik probeer dagelijks een halfuurtje te spelen als therapie en ik geniet ervan. Echt een leuk spel!

                      Click image for larger version

Name:	CPWU4624-1.jpg
Views:	45
Size:	52.2 KB
ID:	11135
                      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                      Comment


                        #13
                        Na alle lovende woorden van een ieder hier, gisteren Thimbleweed opgestart en 1 woord is op zijn plaats "Geweldig!"
                        Ik moet wel zeggen dat ik bij het spelen van het spel sterke deja-vu gvoelens krijg en vooral onderstaande personen komen steeds bij mij boven.
                        [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                        Comment


                          #14
                          Originally posted by DdAzZ View Post
                          Na alle lovende woorden van een ieder hier, gisteren Thimbleweed opgestart en 1 woord is op zijn plaats "Geweldig!"
                          Ik moet wel zeggen dat ik bij het spelen van het spel sterke deja-vu gvoelens krijg en vooral onderstaande personen komen steeds bij mij boven.
                          Vergeet deze niet:

                          It's a wonder tall trees ain't layin' down

                          Comment


                            #15
                            Ook ik heb het spel gekocht en zojuist uitgespeeld. Heel erg leuk, maar voor een groot deel vanwege sentimentele redenen. Echt een spelletje voor oude nerds als wij :)

                            Comment

                            Working...
                            X