Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muziek maken op de Amiga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Muziek maken op de Amiga

    Ze zijn er nog, echte artiesten met echte computers. Making Music On The Amiga gaat over hoe iemand een MT-32 aan zijn Amiga gehangen heeft en er een volledig album mee heeft gemaakt. Zo worden ze niet vaak meer gemaakt.

    Het album beluisteren kan op youtube.
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    #2
    Ik kan nou niet zeggen dat ik het lekker vind om naar te luisteren.. wellicht ben ik ook wel niet experimenteel genoeg natuurlijk..

    Comment


      #3
      ben het daar wel mee eens, helaas..

      ik bedoel dus je eerste zin :)

      maar, tof dat iemand dat doet met z'n amiga.

      Comment


        #4
        Ja, uiteraard zeer lovend dat iemand er zoveel tijd en moeite in stopt.. maar ik zou het toch voor mezelf houden.. als een geheim enzo :-)

        Comment


          #5
          Hmm tof dat iemand het doet inderdaad, maar de muziek zelf is nou niet mijn kopje thee zeg maar.
          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

          Comment


            #6
            Ik denk dat deze muziek boven mijn pet gaat :-)
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


              #7
              Toe maar, er zijn tenslotte ergere dingen waar sommige mensen voor uit moeten komen...

              Ik vind de muziek best leuk!

              Hele vroege synthesizer muziek kan ik ook erg waarderen. Telex, Kraftwerk, Laurie Anderson enzovoorts.

              Comment


                #8
                https://www.youtube.com/watch?v=THqrf3Epy-k

                In de jaren 80 ja toen kon ik er meer naar luisteren, zo nu en dan is het ook wel leuk, maar nee, ik ben nu meer van de violistes en andere vrouwen die muziek maken.
                En ook terug bij mijn roots, R&B, dat is ook weer behoorlijk aan het terug komen.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Buzzfuzz View Post
                  https://www.youtube.com/watch?v=THqrf3Epy-k

                  In de jaren 80 ja toen kon ik er meer naar luisteren, zo nu en dan is het ook wel leuk, maar nee, ik ben nu meer van de violistes en andere vrouwen die muziek maken.
                  En ook terug bij mijn roots, R&B, dat is ook weer behoorlijk aan het terug komen.
                  Lindsey Stirling for the win! Naja, ik moet eerlijk bekennen, de muziek die bij het oorspronkelijke artikel hoort past ook niet helemaal in mijn genre (helemaal niet zelfs, maar dat is de meeste op Amiga gemaakte muziek niet). Ik vond het vooral gaaf dat er kennelijk nog steeds mensen brood in zien.
                  [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by michael View Post

                    Lindsey Stirling for the win! Naja, ik moet eerlijk bekennen, de muziek die bij het oorspronkelijke artikel hoort past ook niet helemaal in mijn genre (helemaal niet zelfs, maar dat is de meeste op Amiga gemaakte muziek niet). Ik vond het vooral gaaf dat er kennelijk nog steeds mensen brood in zien.
                    Ja Lindsey, voor het eerst gezien in de 013 paar weken terug Vooraan staan en dan ook nog eens super vette foto's met mijn S7 schieten, op IG worden ze nog steeds geliked

                    Comment


                      #11
                      geef mij maar protracker dan.

                      Of luister dan eerder naar Legowelt, die wel luisterbare muziek (naar mijn mening) uit de Amiga haalt.

                      https://awolfe.home.xs4all.nl/studioamiga.htm
                      https://awolfe.home.xs4all.nl/a500tapes.htm

                      Overigens zijn er ook weer amiga's gesignaleerd in de rotterdamse techno scene.

                      Comment

                      Working...
                      X