Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twijfelen tussen A2000 en een A1200 Magic Pack

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Hey Rishca - bekend verhaal!

    Even los van die actie met die loods hetgeen trouwens echt verre van normaal was, heb ik uiteindelijk niks uit die bewuste loods naar mij toe getrokken.. naja, anders dan een mooie 64 breadbin.. Paul geloof ik een Playstation voor de kids.. Ik had dus al een mega collectie thuis. Wellicht niet zo veel als opperhoarder Tahoe of Buzzfuzz maar het was toch wel genoeg om een slaapkamer van 3 bij 3 vol te stouwen!

    Ook ik heb uiteindelijk al veel verkocht en zal ook nog het e.e.a. van de hand doen om uiteindelijk een 500, 600, 1200, 2000 en 4000 te houden.. de 500 om games altijd te kunnen spelen van floppie.. want een 500 ECS met 1.3 en nieuwe floppy drive is toch wel de machine om met je floppen aan de slag te gaan.. geen gezeik met compatibility (of minder in ieder geval).. de 600 voor de Vampire 600v2 waar ik nog met smacht op wacht gewoon als powerhouse.. leuk om mee te klooien.. wellicht als de AGA core werkt als goto-machine. De 1200 als WHDLoad en de 4000 en 2000 zijn meer uit nostalgie een dingetje.. die 4000 is wel weer makkelijk met diens XSurf (Netwerk), RapidRoad (USB) en CF Reader alles vanaf de "Dark Side" naar de Amiga te halen.. de 2000.. tja.. die is gezegend door Haynie en Mical.. geen handtekening erop want anders hadden ze het met mij aan de stok gekregen!.. Was mijn eerste Amiga dus blijft heilig voor mij.

    Ik heb nog wat nieuwe consoles.. CD32, PsOne, Playstation, Playstation2, Sega Mega Drive, Super Nintendo.. maar die gebruik ik eigenlijk niet..

    Ik heb nog een 64 in Breadbin en Wedge model.. alle drives ga ik weg doen trouwens.. zowel de nieuwe als die wat nog in mooie conditie zijn.. want wat moet ik met drives op de 64?.. en wellicht dat de hele 64 meuk op zijn tijd ook wel de deur uit.. doe er toch weinig meer mee als ik eerlijk ben.

    Nu zegt de normale man; "Jeetje.. nog steeds veel.."
    Ja, eens.. geef ik hem/haar gelijk in.. maar ik had dus ergens in de buurt van de 50 machines.. dus er is voortgang en hoop op genezing

    Wat ik wel heb zitten hoarden en ook altijd blijf doen.. zijn spare parts. zo heb ik nog een recapped bord voor de 4000 en 1200, wat nieuwe interne drives voor de 500 en 2000, paar nieuwe toetsenborden en cases, paar nieuwe 540MB Quantum Fireballs en het gebruikelijke aan flat cabels, schroefjes, led bordjes, cf-readers, ram modules, ICs, etc..

    Comment


      #17
      Ik heb ook vele dubbele items de deurt uit gedaan... Ook enkele spel computers waarvan er inmiddels betere emulatoren zijn die veel beter presteren (oh ironie) dan het originele doosje. Vooral ook het gedoe met CRTs etc.. Ik ben dan zo iemand die dan ook een PVM wil, RGB mods wil omdat ik de beste beeld kwaliteit wil. Daar gaat veel geld in zitten en achteraf dacht ik: nee, zo vaak gebruik ik het nu ook weer niet. Dus: zaken de deur uit...

      Op Amiga gebied heb ik nu nog 1 machine: de 4000, want dat was MIJN machine in de 90's, degene waar ik Lightwave op heb leren kennen en met BlitzBasic leuke dingen maakte. Deze machine (komt uit de loods, overigens) ga ik gewoon goed maken en onderhouden. Eerste slag is al geslagen, met re-cappen en simm slots vervanging. Voor de opslag denk ik dat ik terug ga naar een HD, en de CF ga gebruiken als data tranfser mogelijkheid. Het gedoe met CF kaarten nadat de machine een tijdje is uitgeweest, daar ben ik ook wel klaar mee. Het spul werkt toch het beste als je de tijds relevante technologie blijft gebruiken, daar ben ik nu wel achter. Wellicht ga ik nog de A4000 uitbereiden met wat bordjes, maar de prijzen die ik daar zie... omg.

      Verder zal ik altijd mijn 8 bittertjes houden. Ik heb een C64, SX64 en C128 (d) en daar doe ik best veel mee, vooral op ASM gebied (ook al is cross-development de beste optie). Dus die blijven. In totaal 5 machines, en 3 CRT monitoren. Zo blijft t leuk, ook voor anderen in mijn nabijheid :)

      Comment


        #18
        Ik heb de 1200 nu vandaag binnen gekregen en zie deze machine echt als hobby project. Toetsen zijn vergeeld en onder de spatiebalk idem dito, denk dat het eerder rook aanslag is dan vergeling van het kunststof. Case is verder nog mooi wit, dus ga eerst maar aan de gang met vet verwijderaar. Verder zit er een originele Connor CF2084 hd bij, volgens de verkoper defect. Ik ga toch proberen om hem nog aan de praat te krijgen en anders een cf kaart erin. Ik heb nog niet naar het moederbord gekeken voor enige mankementen, was meer benieuwd of zij zou werken en dat doet zij. Verder zat er bij de 1200 een aantal cd's en berg diskettes bij. Joshua5 ik ben je niet vergeten en kom zeker in de nabije toekomst nog een 1200HD bij je weg plukken.

        Ik heb er een stapel cd's bij gekregen waaronder de volgende titels.
        Aminet 22 (Dec 97)
        Aminet 23 (Feb 98)
        Aminet 24 (April 98)
        Aminet 25 (Juni 98)
        Amiga Format disc 26
        Amiga Format disc 35
        CU Amiga Magazine's Super CD-Rom 20
        CU Amiga Magazine's Super CD-Rom 21
        CU Amiga Magazine's Super CD-Rom 22
        CU Amiga Magazine's Super CD-Rom 24
        CU Amiga Magazine's Super CD-Rom 25
        Meeting Pearls vol III

        Ik zie de titels niet in de cloud staan, dus als er behoefte is wil ik ze wel online zetten, maar heb daar helaas (nog) geen rechten toe.
        Last edited by DdAzZ; 28-03-2017, 22:46.
        [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

        Comment


        • DdAzZ
          DdAzZ commented
          Editing a comment
          Helaas HD is overleden, wordt dus toch een CF die er in gaat ;)

        • odo
          odo commented
          Editing a comment
          Is ook veel beter :-)

        #19
        Hi DdAzZ,

        Als jij images zou kunnen maken van de CD's zou dat fijn zijn! Ik zal een account voor je aanmaken zodat je zaken kunt toevoegen. Zie PM.

        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          #20
          Originally posted by Infant View Post
          Hi DdAzZ,

          Als jij images zou kunnen maken van de CD's zou dat fijn zijn! Ik zal een account voor je aanmaken zodat je zaken kunt toevoegen. Zie PM.
          Geen probleem.
          [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

          Comment


            #21
            Originally posted by iRetroVolver View Post
            Hey Rishca - bekend verhaal!
            Wellicht niet zo veel als opperhoarder Tahoe of Buzzfuzz maar het was toch wel genoeg om een slaapkamer van 3 bij 3 vol te stouwen!
            Zoals ik al zei, binnenkort niet meer, weg met die troep!

            Maar ik snap het wel hoor, als je begint met een 1200 dan wil die 2000 ook en dan denk je, ach een 500 kan er ook wel bij.
            Hmm, die 600 is best leuk en klein, de 1000, tja dat mag niet ontbreken.
            Nou maar eens een 3000 en een 4000.
            Toch eens zoeken naar een 3000T en 4000T en voor je het weet heb je alles staan met uitbreidingen.

            Nou ben ik meer van herinneringen hoarden dan dingen

            Comment


              #22
              Originally posted by Buzzfuzz View Post

              Zoals ik al zei, binnenkort niet meer, weg met die troep!

              Maar ik snap het wel hoor, als je begint met een 1200 dan wil die 2000 ook en dan denk je, ach een 500 kan er ook wel bij.
              Hmm, die 600 is best leuk en klein, de 1000, tja dat mag niet ontbreken.
              Nou maar eens een 3000 en een 4000.
              Toch eens zoeken naar een 3000T en 4000T en voor je het weet heb je alles staan met uitbreidingen.

              Nou ben ik meer van herinneringen hoarden dan dingen
              ga je uitverkoop houden ? Laat even weten wat de openingstijden zijn.
              [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

              Comment


                #23
                Originally posted by DdAzZ View Post

                ga je uitverkoop houden ? Laat even weten wat de openingstijden zijn.
                Dat merk je hier op het forum wel, ik ga dat niet doen

                Comment

                Working...
                X