Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twijfelen tussen A2000 en een A1200 Magic Pack

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Twijfelen tussen A2000 en een A1200 Magic Pack

    Mede bar bewoners,

    Wat zouden jullie doen, ik twijfel tussen een van de 2 systemen en weet even niet wat wijsheid is.

    1e systeem.
    Commodore Amiga 2000 incl. Commodore 1084S monitor,
    Gotek ,
    xt bridgekaart,
    soundsampler,
    1x 5 1/4 floppydrive,
    1x 3.5 floppydrive,
    toetsenbord met stofkap,
    muis,
    1 joystick

    2e systeem
    Amiga 1200 Magic Pack

    Beide kosten hetzelfde bedrag, maar welke zouden jullie nemen. Ik weet denk ik het antwoord wel, maar zie graag bevestiging van mede gebruikers. (stiekem denk ik aan de A1200)
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2
    Je hebt al een A500 toch? En nog geen AGA machine? Dan zeker de A1200. Zijn veel leuke/mooie uitbreidingen voor de vinden (als dat je ding is...) en heb je in ieder geval een AGA systeem.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


    • DdAzZ
      DdAzZ commented
      Editing a comment
      Mijn idee ook inderdaad, had even dat duwtje nodig. A1200 gaat het dus worden.
      A500 en A2000 verschillen eigenlijk niets (vooral in de ruimte die ze innemen)

    • odo
      odo commented
      Editing a comment
      De a1200 Is ook een hele mooie machine en niet zo lomp :-)

    #3
    Mijn eerste Amiga was een Amiga 2000.. ik heb hem nog steeds.. mij pa dan.. zeven jaar geleden kreeg ik de kans voor EUR 100 eentje te scoren die zo mooi was, dat ik niet anders kon dan deze te kopen. Er bleek toen ook nog eens een A2630 in te zitten en een HDD Controller met Harddisk.. gewoon top machine..

    Maar ook ik denk dat je met een 1200 wellicht omwille van de AGA games en een IDE bus beter af bent.. dus goedkoper uitkomt met het uitbreiden.. neemt niet weg dat je met een Vampire in de 2000 ook niet verkeerd zit.

    Mijn tip is alleen.. ga niet hoarden.. dus alles kopen en verzamelen.. als je eenmal begint, is het hek van de dam..
    Ik kan het weten en zo ook Buzzfuzz, Tahoe, .. naja.. bijna iedereen hier wel
    Click image for larger version  Name:	A2000 - Keyboard and Tank Mouse.JPG Views:	1 Size:	79.4 KB ID:	10766
    Click image for larger version  Name:	A2000 - Unhooded Drive Cage.JPG Views:	1 Size:	94.3 KB ID:	10767
    Click image for larger version  Name:	A2000 - Unhooded Power LED.JPG Views:	1 Size:	110.5 KB ID:	10768
    Click image for larger version  Name:	A2000 - CPU & MMU on A2630.JPG Views:	1 Size:	122.9 KB ID:	10769

    Comment


      #4
      Da's inderdaad een hele nette a2000.


      Ook al zijn die 2000's zowat onverwoestbaar (buiten mogelijke problemen met een oude batterij om dan), dan zou ik ook voor een A1200 gaan ivm AGA en makkelijk uitbreidbaar met weinig middelen.





      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


        #5
        Originally posted by Rishca View Post
        Da's inderdaad een hele nette a2000.


        Ook al zijn die 2000's zowat onverwoestbaar (buiten mogelijke problemen met een oude batterij om dan), dan zou ik ook voor een A1200 gaan ivm AGA en makkelijk uitbreidbaar met weinig middelen.





        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        dank voor de input. Als eerste ga ik dus voor een a1200 (2000 komt later wel)
        Wacht op antwoord van mijn nieuwe huisdealer Joshua
        [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

        Comment


          #6
          Ja, ik denk dat die 2000 van mij ook niet echt ingezet gaat worden gezien er een 4000 is met XSurf, RapidRoad, Picasso IV en een 040 erin is.

          Click image for larger version

Name:	Amiga 4000 Marcel.jpg
Views:	108
Size:	86.7 KB
ID:	10795

          Dan is de dame gewoon voor de nostalgie aanwezig.. oh en omdat RJ Mical en Dave Haynie hem bij thuis hebben gezegend met wat bier en een "dudeism spell" en Trevor hem al probeerde in zijn jaszak probeerde mee te smokkelen naar kiwi-land, is de dame daarom al speciaal voor me.

          Click image for larger version

Name:	1613805_1511479315835896_7364274539046019311_n.jpg
Views:	85
Size:	60.3 KB
ID:	10796


          Comment


          • Ikilledher
            Ikilledher commented
            Editing a comment
            Mijn broekje spant strak door dat modem.

          • Magic
            Magic commented
            Editing a comment
            Supra Fax modem lijkt het wel op.. ;)

          #7
          Wat vele mensen nooit is opgevallen.. en ook niemand echt weet.. maar wat me door het uploaden van deze foto net weer in het oog is geschoten, is dat RJ Mical.. Mr. Amiga Intuition User Interface himself dus kon blij maken met een nog nieuwe Tank Muis voor zijn Amiga 1000 (Angled.. of course) en zijn missende kickstart floppies voor de Amiga 1000.. Blijft lachen!

          Comment


          • wiebow
            wiebow commented
            Editing a comment
            Zij helpen ons toen, wij helpen hen nu :) haha.

          • Magic
            Magic commented
            Editing a comment
            Sja.. het wordt er niet veel makkelijker op als je ouder wordt ;)

          #8
          Originally posted by iRetroVolver
          Wat vele mensen nooit is opgevallen.. en ook niemand echt weet.. maar wat me door het uploaden van deze foto net weer in het oog is geschoten, is dat RJ Mical.. Mr. Amiga Intuition User Interface himself dus kon blij maken met een nog nieuwe Tank Muis voor zijn Amiga 1000 (Angled.. of course) en zijn missende kickstart floppies voor de Amiga 1000.. Blijft lachen!
          Volgens mij is het tijd voor een nieuw draadje "iRetro's verhalen".
          [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

          Comment


            #9
            Originally posted by iRetroVolver View Post
            Mijn tip is alleen.. ga niet hoarden.. dus alles kopen en verzamelen.. als je eenmal begint, is het hek van de dam..
            Ik kan het weten en zo ook Buzzfuzz, Tahoe, .. naja.. bijna iedereen hier wel
            Nou over een paar weken is het aantal Amiga's en andere computers minder dan 10, dus dan sta ik absoluut niet meer in de top 10 van hoarders

            @DdAzZ

            Ik zou de A1200 Magic Pack nemen en een leuk turbokaartje er in zetten als je echt alleen maar games gaat spelen en ook AGA games.
            Als je alleen de old skool games gaat spelen, wat 80% van het totaal aantal games is, de rest is AGA of 020/030+, dan zou ik de 2000 nemen.

            Last edited by Buzzfuzz; 26-03-2017, 13:17.

            Comment


              #10
              Originally posted by Buzzfuzz View Post

              Nou over een paar weken is het aantal Amiga's en andere computers minder dan 10, dus dan sta ik absoluut niet meer in de top 10 van hoarders

              @DdAzZ

              Ik zou de A1200 Magic Pack nemen en een leuk turbokaartje er in zetten als je echt alleen maar games gaat spelen en ook AGA games.
              Als je alleen de old skool games gaat spelen, wat 80% van het totaal aantal games is, de rest is AGA of 020/030+, dan zou ik de 2000 nemen.
              wil de machine niet alleen voor games gaan gebruiken, maar ook weer pielen met Amos. Ik twijfel en twijfel.
              [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

              Comment


                #11
                Originally posted by DdAzZ View Post

                wil de machine niet alleen voor games gaan gebruiken, maar ook weer pielen met Amos. Ik twijfel en twijfel.
                AMOS heeft niet veel vereisten zo te zien, alleen Workbench 2.X en Kickstart 2.0X, dat is voor beide niet zo'n probleem.

                De 1200 is dan sowieso een betere keuze omdat deze makkelijker is uit te breiden, turbokaarten voor een 2000 en scan doubler of andere dingen is wat lastiger bij een 2000.

                Comment


                  #12
                  Originally posted by michael View Post

                  Volgens mij is het tijd voor een nieuw draadje "iRetro's verhalen".
                  Haha.. naja.. ik denk dat ieder hier wel zijn aandeel aan ervaringen heeft.. het is leuker die her en der.. te pas en te onpas.. zoals het uitkomt als het ware, in te voegen in een bestaand verhaal.. toch altijd leuk.

                  Comment


                    #13
                    Originally posted by iRetroVolver View Post

                    Mijn tip is alleen.. ga niet hoarden.. dus alles kopen en verzamelen.. als je eenmal begint, is het hek van de dam..
                    Met de huidige prijzen is hoarden nu ook weer niet zo vanzelfsprekend zoals het pakweg 5 tot 15 jaar geleden was ... tenzij je diepe zakken hebt.

                    Comment


                      #14
                      Originally posted by SimonV View Post

                      Met de huidige prijzen is hoarden nu ook weer niet zo vanzelfsprekend zoals het pakweg 5 tot 15 jaar geleden was ... tenzij je diepe zakken hebt.
                      De vraag die ik heb is; Wanneer is de top bereikt.. en wanneer die is bereikt.. gaat het dan weer kelderen? Onze generatie vind het leuk (en waard) maar na ons.. ik betwijfel het.

                      Comment


                      • Guest's Avatar
                        Guest commented
                        Editing a comment
                        Ik vind het leuk ... maar die blizzard 1260 voor 1250€ op MP dat vind ik het niet waard. Nog niet de helft eigenlijk. Of het blijft duren ... de cd32 als spelconsole wel denk ik, console verzamelaars zullen er altijd wel zijn. En de a1000 als mijlpaal ook wel denk ik voor de algemene verzamelaars. Maar de rest ... ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Amiga niet uitsterft met ons.

                      #15
                      Originally posted by iRetroVolver

                      De vraag die ik heb is; Wanneer is de top bereikt.. en wanneer die is bereikt.. gaat het dan weer kelderen? Onze generatie vind het leuk (en waard) maar na ons.. ik betwijfel het.
                      De top is voor mij bereikt met 1 systeem die precies is zoals ik dat wil.
                      Het meest gangbare voor mij een A1200 met blizzard 1230, hdd en indivision aga. Netjes gerecapped zodat hij weer lang meegaat en altijd werkt wanneer ik hem wil aansluiten. En 1 reserve 1200. Pff. Toch weer hoarden : en een A500 en een A2000 gesigneerd op de Amiga 30 party.
                      Meer heb ik niet nodig.? 🙄

                      De rest ben ik de afgelopen 2 jaar aan het verkopen. Ben er nog steeds niet doorheen. Het ge-hoard uit het verleden bezorgt veel werk voor de toekomst. 😜


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • Guest's Avatar
                        Guest commented
                        Editing a comment
                        Nja ... zo is het bj mij ook begonnen " even een reserve aanschaffen " .... ondertussen denk ik dat mocht ik de huidige verzameling verkopen aan de huisige prijzen ik problemen krijg met de belastingdienst ivm verdoken inkomsten.
                    Working...
                    X