Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gotek tray voor 3D printer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Gotek tray voor 3D printer

    Eindelijk een oplossing voor de Gotek drive.
    Ga hem tzt een printen kijken hoe die eruit komt..

    CrazyBob Heb jij deze gemaakt ? Click image for larger version  Name:	8f39a756673ac2f6382ea147d8b0631a_preview_featured.jpg Views:	1 Size:	49.5 KB ID:	10337


    500 versie

    600 versie

    1200 versie
    Last edited by tsb; 22-02-2017, 16:24.

    #2
    CrazyBob ik zie dat je al in december hierover hebt gepost..
    Sorry.. heb ik even gemist denk ik.. ben bijna 2 maanden weinig bezig geweest met hobby en ziek geweest..

    Nouja beter dubbel dan niet :)

    Comment


      #3
      Hey.. ik vind het tof dat je het post.. was mij dus geheel ontschoten!!

      Comment


        #4
        Ziet er goed uit Heb zelf een HxC slim gewoon op een plankie dit is net wat profesioneler :-)

        Comment


          #5
          tsb, klopt helemaal, deze heb ik gemaakt :-)
          Leuk dat je ze gevonden hebt!

          Ik ga ook nog een versie maken voor de HxC slim met, als het even kan, een houder voor het 16x2/20x2 matrix scherm (compactere versie)

          => Commodore A600HD/40 <=
          3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

          Comment


            #6
            Originally posted by CrazyBob View Post
            tsb, klopt helemaal, deze heb ik gemaakt :-)
            Leuk dat je ze gevonden hebt!

            Ik ga ook nog een versie maken voor de HxC slim met, als het even kan, een houder voor het 16x2/20x2 matrix scherm (compactere versie)
            Nice.. ik zag het voorbij komen op de facebook Amiga groep. En aangezien daar niet iedereen op zit.. dacht ik even hier posten.

            Voor de HxC ook.. goed bezig!!

            Ga je het "gat" boven de usb en buttons ook nog opvullen ? Zodat je de print niet ziet ?

            Maar igg, erg mooi allemaal!! ik zet vanavond of zaterdag 3d printer even aan..
            Welke printer heb jij btw ? ik een Wanhao i3 v2.1

            Comment


              #7
              Thanks!

              Wat betreft de ruimte rond de buttons die laat ik zoals het nu is, het wordt heel lastig om het goed op te vullen i.v.m. de bovenkant van de behuizing.
              Misschien hier en daar nog een beetje fine-tunen qua passing en dan laat ik ze zo.
              Het was mijn eerste eigen ontwerp gemaakt met OpenSCAD, erg leuk om te doen.

              Ik heb een Ultimaker 2+ en die bevalt zeer goed moet ik zeggen.
              Zeer constant qua printen en leuk om andere filaments uit te proberen.
              => Commodore A600HD/40 <=
              3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

              Comment


                #8
                Vanavond eindelijk tijd gehad om de 3d printer aan te slingeren..

                Dit is een fast print met mijn printer.

                Was alleen vergeten om support structure aan te zetten.. maar is nog redelijk goed gegaan...
                Dit was een test printje.. dus de volgende is wel met support structure..
                ( support structure is om overlappende stukken te voorzien van een tijdelijke structuur zodat de printer niet in de lucht aan het printen is, en alle materiaal naar beneden valt.. )

                CrazyBob thx!! Mooie toevoeging voor de amiga.. en scheelt weer een mod aan een case die je eigenlijk niet wilt..

                Comment


                  #9
                  en geïnstalleerd in Amiga 1200 Case..

                  Comment


                  • wiebow
                    wiebow commented
                    Editing a comment
                    Stoer effect, zeg!!!

                  #10
                  Leuke fotorapportage !
                  Het gebied rond het 7-segment display ziet er goed uit, zelfs zonder het printen van de ondersteuning.
                  Ik kende de Wanhao i3 nog niet, maar mooi resultaat.
                  En eerlijk gezegd oranje doet het best goed in een transparante behuizing

                  Mooie behuizing zo in het transparant, doe je ook mee met de keycaps crowdfunding?
                  => Commodore A600HD/40 <=
                  3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

                  Comment


                    #11
                    Originally posted by CrazyBob View Post
                    Leuke fotorapportage !
                    Thx, doe ik altijd om andere mensen te inspireren.. en jou ontwerp verdient wat aandacht!! :)

                    Het gebied rond het 7-segment display ziet er goed uit, zelfs zonder het printen van de ondersteuning.
                    Ja klopt, ik had verwacht dat het 1 grote smeerboel zou zijn, maar niet dus..
                    het knopje was minder, daar had ik juist iets meer resultaat verwacht.. maar die zit natuurlijk wel vlak
                    boven het heated bed..

                    Ik kende de Wanhao i3 nog niet, maar mooi resultaat.
                    "Beetje" goedkoper dan de ultimaker :)

                    Originally posted by CrazyBob View Post
                    En eerlijk gezegd oranje doet het best goed in een transparante behuizing
                    Mooie behuizing zo in het transparant, doe je ook mee met de keycaps crowdfunding?
                    Valt mij ook niet tegen, ik denk dat ik deze er ook in laat zitten.. :)
                    Gisteravond nog 1tje geprint met support, is wel stuk strakker

                    Comment


                      #12
                      Door deze draad ben ik weer aan het surfen naar 3D printers en omdat mijn OCD altijd voor de best mogelijke keuze wil gaan, kom je al snel uit bij de Carbon M1 Super Fast 3D Printer.. Liquid based.. super kwaliteit.. en natuurlijk 10x het prijskaartje van TSB zijn 3D printer.. de tering!!

                      Comment


                        #13
                        Originally posted by iRetroVolver
                        Door deze draad ben ik weer aan het surfen naar 3D printers en omdat mijn OCD altijd voor de best mogelijke keuze wil gaan, kom je al snel uit bij de Carbon M1 Super Fast 3D Printer.. Liquid based.. super kwaliteit.. en natuurlijk 10x het prijskaartje van TSB zijn 3D printer.. de tering!!
                        En liquid is volgens mij zo'n twee a drie keer zo duur aan materiaal ten opzichte van de eerder genoemde printers.
                        [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                        Comment


                          #14
                          Originally posted by michael View Post

                          En liquid is volgens mij zo'n twee a drie keer zo duur aan materiaal ten opzichte van de eerder genoemde printers.
                          Ja, maar daar staat wel weer tegenover dat je met de liquid technologie dus "production grade" voorwerpen kunnen fabriceren en dan duurt iets wat normaal 2 uur duurt.. nog maar 10 minuten.. en.. het ziet er niet meer zo gekarteld uit.

                          Comment


                          • wiebow
                            wiebow commented
                            Editing a comment
                            Allemaal voordelen, Marcel!! :)

                          #15
                          Voor een mooi resultaat, maar weinig instapkosten; Shapeways. Scheelt zelf kopen en als het om een paar keer gaat, prima om mee te beginnen. Kun je eerst kijken of het je bevalt :)
                          [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                          Comment

                          Working...
                          X