Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nou, maar eens even voorstellen/introduceren, etc.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Nou, maar eens even voorstellen/introduceren, etc.

    Eerst maar eens even beginnen bij het begin, mijn naam is Robert, samenwonend in Hoogeveen en heb nu sinds kort een Amiga 500. Als klein jochie ooit begonnen met een Sinclair ZX81 met wiebelend 16KB RAMPpack, daarna verschillende ZX Spectrums versleten om vervolgens over te stappen naar de Atari 8 bit serie, geweldige machines die ik op een gegeven moment toch weer aangeschaft heb.. Heb er nu 3 van 😀. De 600 XL heeft van erg dichtbij kennis gemaakt met mijn soldeerbout, uitgebreid naar 64 KB en Ultimate 1 mb ingebouwd.

    Toen de Amiga uitgebracht werd, kocht een bekende van ons een van de eerste Amiga 1000 machines. Dat maakte een enorme indruk op mij. Da's andere koek dan Atari 8 bit.... Helaas was het budget niet helemaal in de range voor een Amiga..., dus werd er een Atari 520 STM met externe 720 KB floppydrive aangeschaft. Die werd snel opgevolgd door een 1040 en weer wat later een 1040 STE. Tja, dan komt de tijd dat je gaat studeren en is er een PC nodig. Alle Atari meuk verkocht, PC aangeschaft en nu na een aantal jaren gaat het toch weer kriebelen, dus weer een Atari 1040 STFM gekocht, weer wat 8 bit spul op de kop getikt. Tja, die dingen werden toen massaal op rommelmarkten, etc. aangeboden. Inmiddels heb ik dus drie 8 bit Atari's, floppydrive en een SIO2SD erbij. Inmiddels twee Atari STFM's die ook al van dichtbij kennis gemaakt hebben met de soldeerbout, beide hebben 4 MB en een TOS 1.04 upgrade gehad, daarnaast ook nog een STE met 4 MB, TOS 2.06 en IDE controller met SD to IDE kaartje er in.

    Toch bleef er wat knagen, ik heb in het verleden ooit eens een Amiga 1000 gekregen met RAM uitbreiding en externe floppydrive. Vond ik geweldig, alleen heb ik die (dom, dom, etc.) verkocht omdat ik in mijn toenmalige appartementje geen ruimte had.....Tot ik voor kort geleden een Amiga 500 met 1 mb kon kopen, deze gekocht en weer helemaal blij... en inmiddels is er een A1200 onderweg...

    Aangezien de Vampire V2 nu ook beschikbaar gekomen is voor de A500 kon ik het niet laten mezelf aan te melden.... Nu nog wat budget achteruit leggen om deze te kunnen aanschaffen.....
    Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

    #2
    Welkom hier, leuke historie en een leuke verzameling!
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    Comment


      #3
      Ja, leuk zeg!! Welkom hier.

      Comment


        #4
        Jeetje, wat een Atari allemaal! Gaat het verder wel goed?

        Grapje hoor, welkom!
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          #5
          Welkom Robert! Leuk dat je hier ook bent!

          Comment


            #6
            Infant, alles verder goed hoor. Ik had altijd weer een Amiga naast de Atari systemen willen hebben. Die rivaliteit van vroeger vind ik nu niet meer relevant, aangezien we als usercommunity in hetzelfde schuitje zitten. Laten we wel wezen, van beide bestaat alleen de naam nog...... Ik heb de Amiga overigens altijd een gave computer gevonden, ik was nooit echt van de rivaliteit.....
            Last edited by redhawk668; 05-12-2016, 20:46.
            Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

            Comment


              #7
              Originally posted by redhawk668 View Post
              Infant, alles verder goed hoor. Ik had altijd weer een Amiga naast de Atari systemen willen hebben. Die rivaliteit van vroeger vind ik nu niet meer relevant, aangezien we als usercommunity in hetzelfde schuitje zitten. Laten we wel wezen, van beide bestaat alleen de naam nog...... Ik heb de Amiga overigens altijd een gave computer gevonden, ik was nooit echt van de rivaliteit.....
              Ik ben het met je eens hoor, het was ook maar een grapje. En de rivaliteit was er wel (zeker in de demoscene), maar ook daarvan is nu geen sprake meer. Embrace!











              (Atari sucks!)
              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                #8
                Originally posted by Infant View Post

                Ik ben het met je eens hoor <.. een hoop geleuter als decoy...>











                (Atari sucks!)

                hahaha.. ja het zit diep iNFANT.. en bij mij ook hoor.. ik heb ooit een 1040 STF gekocht en een mooie rode bijl.. daar wou ik dan "kunst" van maken.. uiteindelijk dan toch maar aan iemand gegeven die er blij mee was.. de bijl heb ik nog ergens.. wil je die hebben??

                Oh.. en welkom!!!

                Comment

                Working...
                X