Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ook maar even Voorstellen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Ook maar even Voorstellen.

    Hallo Allemaal,
    Ook ik wil mij even voorstellen en mijn naam is Gerard en ben 50 jaar en ook ik ben nooit van het Amiga virus genezen verklaard.
    Ik kan mijn eerste Amiga herinneren dat was een A500 en gekocht via Wehkamp (daar kon je nog in termijnen betalen ;) ) dat was ergens eind jaren '80
    Mooie herinneringen aan die tijd van copy partys bij en lokale computerclub in hartje Zaandam. Op de eerste verdieping de Atari aanhangers en 2e verdieping zaten wij Amiga volgelingen en tussen de kopieerslagen was het op de gang een leuk tijdverdrijf om de Atari clan af te zeiken en natuurlijk zij ons ook.
    Later kwamen er 2 Amiga 2000's bij waarop ik op een met een 9600baud modempje een Amiga BBS draaide genaamd The Asylum. Op die manier kwam ik wekelijks aan nieuwe software waar dan weer dankbaar gebruik van gemaakt werd door de leden op de copy party.
    Begin jaren '90 kreeg ik een baan aangeboden bij Musitapes als Filiaalmanager voor het filiaal op de Linnaeusstraat in Amsterdam. Ik zal daar wat A500's, A2000's, CDTV's en 1084'ers door mijn handen hebben laten gaan.
    In die periode was ik ook met een paar vrienden in Osdorp bezig met het schrijven van Demo's, en maakte voor onze groep genaamd "de Feigling Crew" ASCII banners onder de naam Dazz. De demo's werden het niet naar ons idee, maar we hebben toen wel een game geschreven gebaseerd op het spel Bomberman waarin je met Commodore Amiga's Bill Gates moest tegenhouden die Windows 95 pakketten naar je hoofd gooide. Hilariteit ten top, voor ons dan ;)
    Zoals bij velen komt daar dan opeens na jaren van plezier met je trouwe Amiga verandering in de vorm van een relatie en heb toen 16 jaar geleden al mijn spullen weggedaan.
    Nu na zoveel jaar kriebelt het virus nog steeds bij mij en heb recent een A500 incl 1084s aangeschaft via MP.(volgende week ophalen) OOh the sweet memories komen weer sterk naar boven.
    Ik hoop via deze community meer tips te kunnen krijgen en vinden om die A500 verder uit de bouwen en ooit nog eens een A2000 te vinden.

    En nu genoeg gepraat, allemaal een biertje
    Bbird
    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2
    Hoi Bbird! Leuk! The Feigling Crew. Kans is groot dat we eens samen gelachen hebben in Osdorp al kan ik de gezichten niet meer helemaal voor me halen. Ik ben een keer meegekomen met Mirrorman toen hij nog in Hoerlem woonde. Ik schreef een SID-player voor gebruik in een van jullie AMOS-demos, als ik me goed herinner. Volgens mij draaide hij toen zijn BBS Medisch Centrum Oost. Leuke herinneringen.

    Tja, waarom is Mirrorman hier nog niet?! Zeker Atari ST-user geworden door het Drentse landschap! Tijd voor een interventie!
    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    Comment


      #3
      Welkom hier, het blijft toch kriebelen dat Amiga virus, kan een aantal jaar weg blijven maar het komt toch altijd weer terug.
      Veel plezier hier.
      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

      Comment


        #4
        Welkom Bbird!


        Osdorp, daar heb ik ooit in 1996 of 1997 een A2000 toetsenbord gekocht bij een scener. Als ik me goed herinner heette hij Alex, en telde zijn achternaam evenzoveel letters als zijn voornaam. Maar ik kan me ook schromelijk vergissen...

        Comment


          #5
          Welkom Bbird!

          Comment


            #6
            Lang geleden McVenco en alle namen worden waziger naarmate de tijd verstrijkt. Maar een van de Feigling leden heten Alex, dus zou wel eens dezelfde kunnen zijn.
            @Ikkiledher Mirrorman ook een van de leden, uit het oog verloren en nooit meer iets van vernomen. Misschien wel weer via dit board, wie weet.

            Waren machtige tijden voor mij. Je hobby combineren met je werk als filiaalmanager in een winkel met alleen maar Amiga's en op het laatst de eerste commodore pc's mogen zien binnen komen (die niet verkochten :( .....) I.v.m die functie kwam ik ook regelmatig bij Commodore op de kabelweg over de vloer en heb daar toendertijd Jay Miner nog mogen ontmoeten. Man Man dat was toch wel het summum en hoop vrienden natuurlijk stik jaloers. Ach loopt te mijmeren over de goede oude tijd. Genoeg gelult, tijd om dat weer op te bouwen.
            [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

            Comment


            • Ikilledher
              Ikilledher commented
              Editing a comment
              Precies, dat zijn leuke herinneringen. Je bent vast een van de weinigen alhier die Jay heeft ontmoet. Ik heb Mirrorman een paar jaar geleden nog gesproken. Vos, oude streken, etc. Zou leuk zijn als hij eens komt kijken hier. Ik zal hem eens een voorstel doen dat hij niet kan weigeren. *insert horsehead*

            #7
            Aha! Kwam je ook in de favoriete tent van van Tienen?
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


            • DdAzZ
              DdAzZ commented
              Editing a comment
              je bedoelt favoriete tent om leeg te plukken met wanbeleid. Nee ik kwam nog bij Commodore over de vloer voor het eerste faillissement in 1994, daarna is van Tienen erop gedoken met Escom etc.

            #8
            Bij Commodore achter de werkplaats/loods op z'n tijd de container leeghalen voor onderdelen was ook altijd een avontuur.
            Last edited by DdAzZ; 15-09-2016, 22:28.
            [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

            Comment


            • rvo
              rvo commented
              Editing a comment
              hier zit een goed verhaal in, weet ik zeker! meer?

            #9
            1317!
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


              #10
              Welcome Bbird :-)
              Last edited by odo; 16-09-2016, 18:46.

              Comment


                #11
                Dank jullie allen voor het warme welkom. Biertje ?
                [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                Comment


                  #12
                  Welkom Bbird!! leuk dat je er bent.. :) :)

                  Hier: en voor odo een

                  Comment


                  • odo
                    odo commented
                    Editing a comment
                    Dankje :-)
                    Last edited by odo; 16-09-2016, 18:46.

                  #13
                  Welkom! Stay a while.. Stay forever!!! :D

                  Comment


                    #14
                    Option two is relevant... Forever.
                    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                    Comment


                      #15
                      Hoi Bbird je weet toch wel dat je alle Commodore spullen bij mij moet komen inleveren om gebruik te maken van dit forum ?

                      Comment

                      Working...
                      X