Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goedenavond!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Goedenavond!

    Goedenavond, zojuist lid geworden van het forum.
    Ik heb onlangs mijn Amiga 500 weer eens opgepakt, ik ben vooral een speler (RPG's/Adventures) en verzamelaar van games. Van de techniek heb ik helaas praktisch geen verstand.
    Ik speel altijd op de originele console, ik hou niet zo van emulators.
    Mijn Amiga doet het nog aardig, had een jaar of 5 geleden een nieuwe diskdrive ingebouwd. Loop er alleen tegenaan dat mijn save disks om de haverklap foutmeldingen geven (de originele disks niet), niet handig als je verder probeert te komen in een spel. :)
    Was helemaal vergeten dat veel games 1 meg nodig hebben, begreep maar niet mijn Elvira niet wilde opstarten, dus was van plan een extra stukje geheugen te kopen bij Gotek.
    Volgens mij moet ik dat ondanks mijn 2 linker handen wel zelf in kunnen bouwen.

    Peter

    #2
    Welkom!

    Leuk dat je je oude hobby weer op pakt. Een extra geheugenkaartje toevoegen is inderdaad kinderspel, dus dat moet lukken.
    Mbt je save disks kan je proberen om ze te kopieren naar een “nieuwe” diskette. Ik heb een externe diskdrive gehad (merkloos) die de meest lastige disks nog kon lezen. Deze heb ik wel onlangs verkocht, maar misschien een tip. Cumana drives staan er ook om bekend erg robuust te zijn…

    Hardware technisch hoeft er ook niet veel aan een A500 gebeuren. Tenzij je wilt gaan uitbreiden met turbokaarten/interne HDDs oid is weinig technische kennis absoluut geen probleem.

    Comment


      #3
      Welkom @Northwinds!

      Extra geheugenkaartje is idd peanuts en ik denk ook nog wel voor een redelijke prijs te krijgen. Kwestie van klepje open doen, kaartje er stevig in schuiven en klepje weer dicht. Zelfs @manon kan dat
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


      • LuzUo
        LuzUo commented
        Editing a comment
        Heeft Manon 2 linkerhanden dan?

      #4
      Welkom Peter!

      Ik ben helemaal met je eens dat er niks gaat boven het authentieke gevoel van de echte console gebruiken .. inclusief alle frustraties die daar bij komen kijken .. zoals foutmeldingen bij het wegschrijven

      Als je een muis kunt aansluiten gaat het vast ook wel lukken om wat extra geheugen bij te prikken.

      Comment

      Working...
      X