Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jij ook hier?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Jij ook hier?

    Hoi allemaal! Ook ik zal mij even voorstellen:

    Mijn naam is Domenique en na jaren andere interesses ben ik weer helemaal into de Amiga (en eigenlijk al het andere retro spul).

    Een kleine 2 jaar geleden ontdekte ik dat mijn ouders iets te enthousiast hun zolder hadden opgeruimd en daarbij onze trouwe Amiga 1200 verloren is gegaan. Omdat je pas weet wat je mist als het weg is toen Workbench via UAE geinstalleerd en mijn oude favorieten zoals "Gods" en "Turrican" gespeeld. Gelukkig was mijn Workbench kennis na 20 jaar wat roestig en was ik aangewezen op google voor hulp. Zo ontdekte ik al snel de levendigheid van de huidige Amiga scene.

    Zo kwam ik op dit forum terecht, ontdekte ik dat mijn oude Amiga club in Hoorn nog altijd bestaat (al 30 jaar maandelijkse clubdagen) en wist ik het al snel zeker: er moest weer een Amiga komen.

    Inmiddels heb ik bij elkaar gesprokkeld:
    - Amiga 1200 met 8 mb geheugen, CF card en Amiga OS / Kickstart 3.2 (Gewoon, de computer uit mijn jeugd, een must have);
    - Amiga CD32 (gewoon omdat die vroeger voor mij onbereikbaar was)
    - Amiga 600 behuizing / keyboard van de sloop gered, Keyrah en raspberry pi er in en in gebruik als mijn "daily" Amiga.

    Naast "pielen" met Workbench speel ik af en toe een spelletje (met mijn kids, die ontdekken dat games vroeger "echt moeilijk" waren) en ben ik mij weer actief gaan inzetten voor eerdergenoemde Amiga club. Daarnaast heb ik mij voorgenomen deze winter eens serieus te gaan oefenen met Assembly.

    Waarom? Gewoon, omdat het kan!

    #2
    Welkom en leuk dat je de Amiga hobby weer hebt opgepakt!
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    Comment


      #3
      Welkom hier Domenique!

      Ik hoop dat je nog veel plezier gaat beleven met je Amiga's!!

      Comment


        #4
        Hoi en welkom...

        Leuk dat je er weer mee bezig bent, het blijven mooie computers.

        Comment


          #5
          oude liefde roest niet zeggen ze dan :) , welkom !

          Comment

          Working...
          X