Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahem.., hierbij zal ik mij even voorstellen:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Ahem.., hierbij zal ik mij even voorstellen:

    Hallo iedereen , mijn naam is Anton en hoewel ik hoogdagen van de Amiga heb meegemaakt (ik ben van 1971) heb ik er nooit één in bezit gehad en op enkele korte spel-sessies op één of andere computer-beurs er nooit echt mee gespeeld. Hoewel ik van mijn elf/twaalf jaar af, mijn ouders aan de kop heb gezeurd voor een computer (De C64 was wat ik wou) was mijn eerst echte computer een IBM PC XT op mijn 17de en sindsdien ook een echte PC-gamer.
    Om de systeemvereisten voor de laatste games bij te benen, ben ik gaande weg ook wel een hardware mannetje geworden. Hierbij trok ik wel een grens: Als er soldeerwerk voor nodig was paste ik ervoor. Maar via de Raspberry Pi en zijn makers community ben ik toch de soldeer grens overgestapt, om langs het modden van mijn oude Atari Lynx in een vlaag van nostalgie, in retrogaming land te belanden. Daar beland had ik eigenlijk wel zin in die Commodore 64 die ik nooit gehad had. Dus ik begon eens op Marktplaats rond te kijken en kom ook de Amiga weer tegen, natuurlijk...
    Nu begint mijn nieuw ingerichte hobby electronica workshop zolder redelijk vol te raken, met allemaal retro computer projecten. Ik ben vooral bezig met het upgrade en pimpen van oude systemen om ze een tweede leven te geven. Het is ongelofelijk welke upgrades, verbeteringen en oplossingen er door en voor de actieve Amiga gebruikers gemeenschap beschikbaar zijn. En als electronica leek ( Wat ik me nog steeds vind, als microbioloog van opleiding), leer ik iedere keer weer bij.
    Ik schuif dus vooral aan de bar aan, om hardware tips and tricks op te doen en te delen.

    #2
    Welkom! Mooie zooi op de foto :-)

    Comment


      #3
      Megantonneke ??

      Comment


        #4
        Leuk verhaal!

        Wbt het solderen, herkenbaar... Zelf ben ik ook geen electronica expert, ik snap soms hoe sommige schakelingen werken, maar zou het zelf nooit hebben kunnen verzinnen. Daarnaast ben ik ook meer van de hardware dan de software.

        Comment


          #5
          Welkom!

          Laat je niet bang maken door Megatron, we hebben altijd MegaToby nog die het voor je op zal nemen!
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment


            #6
            Originally posted by Megatron View Post
            PEW PEW

            Comment


              #7
              Leuk om je verhaal te lezen! Ook over de Lynx. Ik heb recent een Lynx gekocht van Marktplaats. Dat wilde ik eigenlijk al jaren, omdat er vroeger ook een had. Toen maar met drie spelletjes. Maar nu in korte tijd al 28!
              Het schermpje is wel beroerd hoor, dus misschien wil ik er nog zo'n mooi nieuw exemplaar in.

              Comment


                #8
                Welkom! Met de code “AIRBENDER” krijg je hier altijd een gratis rondje1.

                1 Ik niet meer na het incident.
                [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                Comment


                  #9
                  Welkom!!!!!

                  Comment


                    #10
                    Welkom Megatonneke!

                    Originally posted by Tyball View Post
                    Het schermpje is wel beroerd hoor, dus misschien wil ik er nog zo'n mooi nieuw exemplaar in.
                    Is een absolute aanrader zo'n nieuw schermpje! En zo'n SD kaart adaptertje die ze op AtariAge verkopen :) Ik twijfel alleen nog over Championship Rally die nu weer gemaakt en verkocht wordt, maar mij eigenlijk veel te duur is.

                    Comment

                    Working...
                    X