Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoi, newbie hier.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Hoi, newbie hier.

    Ik had voor vandaag nog nooit van dit forum gehoord of gezien. Via een ander forum zag ik een verwijzing naar dit forum (ivm branden van 3.1.4. kick roms) hier terecht gekomen.

    Maar laat ik even beginnen met wie ik ben.

    Geboren in 71 en sinds de jaren 80 via een zx spectrum overgestapt naar een Amiga 500. Natuurlijk deze later ook met extra ram uitgerust.
    Ik denk dat ik toendertijd veel te vaak in Houten te vinden was bij de hobby club waar ook Jos en Hans Courbois met hun software te vinden waren.

    Misschien mijn stomste fout ooit toen geweest om uiteindelijk mijn Amiga te verkopen en een 286 er voor terug te kopen. En zo eindigde mijn nachten met Deuteros en Wing Commander 1.

    Ik heb sinds een jaar of 5 geleden weer een Amiga 500 staan (Die zet om een 286 toendertijd te kopen, heeft mij wel de ICT in geduwd dus toen ik een keer iemand in de straat hielp met een probleem, kreeg ik er een Amiga voor terug ;)), maar buiten het een keer aansluiten en mijn kinderen laten zien wat een Amiga deed ik weinig mee. Door gebrek aan ruimte.

    Begin dit jaar de Zolder maar een keer opgeruimd, kamer gebouwd en daar over de lengte een bureau gebouwd. Dus eindelijk plek om mijn Amiga weer op te zetten. In die 11 maanden is het een beetje uit de hand gelopen.. Er kwam een zx spectrum bij (want dat was mijn eerste computer), een Commodore 64 (die stond nog op de must have lijst), een Amiga 600 (waarom ook niet), een MSX1 en MSX2 (Want ja, die had mijn broer, dus ook maar ruimte voor gemaakt), nog een paar C64 modellen, een Atari ST en vorige maand een Sinclair QL op een rommelmarkt voor 5 tientjes meegenomen (QL, Quantum Leap, iedereen van mijn generatie die van scifi hield keek die serie, dus ja..)

    Dus dat heb ik staan, maar waar ik het meeste mee bezig ben zijn de Amiga's en de C64 machines.

    De Amiga 500 heeft nu een A590 (Rom V6) die ik via-via kon krijgen. 2 MB ram er in dus 3 MB in totaal. De Epson drive die er in zat was gecrashed, heb die nog wel liggen maar geef het weinig hoop dat die nog werkend te krijgen is. Daarnaast zijn die oude IDE-XT drives redelijk prijzig. Maar toch eens kijken naar uitbreidingsmogelijkheden, nieuwe kickstart misschien? Dus een switchable kickstart gekocht, jammer dan, Rev 5a moederbord, dus ook gelijk maar een nieuwe mod gekocht die wel zorgt dat de kickstart herkend wordt.

    Ik las dat iemand het gelukt was om een scsi zip drive aan te sluiten op een A590. En ik kan uit persoonlijke ervaring bevestigen dat de zip drive niet alleen zichtbaar is in WB, je kan er ook nog eens van booten. Alleen nog eens kijken hoe ik dat verder ga in regelen. Ik heb een zip disk met WB 1.3 die boot en ben nu bezig met een WB 3.1.4 bootable zip disk. Just for fun.
    Doordat ik een IDE versie ZIP drive op een oude Dell Precision met XP aangesloten heb en met disk images deze wegschrijf op de zip disk kan ik deze later gebruiken om te booten op de SCSI versie die ik aangesloten heb op de Amiga.

    De A600 heeft wat schoonheids behandelingen gehad, wat was dat ding vies toen ik hem kreeg. Daar zit nu een Furia EC020 in, met daarnaast een linksys wpc 11 die ik nog verder moet configureren, een 8 Gb SD kaart met WB 3.1.4, WHDload etc. En 3 weken geleden besloot de voeding naar de eeuwige jachtvelden der voedingen te gaan dus heb ik een ATX voeding omgebouwd als make-shift voeding. Moet zeggen dat de A600 er wel stabieler door is geworden.

    Wat ik nog op de planning heb staan is verder met de A500 om deze of zo af te maken met zip drive etc en deze als geheel te verkopen en daar een A500 terug voor te kopen en daar een Amiga 500 HC508CR accelerator card voor aan te schaffen.

    De A600 moet de komende maanden maar een keer een nieuw keyboard membrane krijgen, voor de rest is die wel 'Af' wat dat betreft.

    Een A1200 in de toekomst zou leuk zijn maar wat zijn die tegenwoordig duur, ik dacht er wel 1 voor rond de 150 op de kop te kunnen tikken.

    Anyway, verhaal is al weer veel te lang geworden. Leuk jullie forum gevonden te hebben en ik zal hier graag mee lezen. En als ik herintreder ergens mee kan helpen dan laat ik dat zeker even weten en vragen altijd welkom natuurlijk.


    Cheers!

    Havoc

    #2
    Hi Havoc, welkom!
    Ik dacht initieel even dat we met een andere Havoc van doen hadden (met roots in de Atari scene, the horror!) maar gelukkig is dat niet het geval

    Ook hier weer een herkenbaar verhaal - en wie kent Jos en Hans niet? Op dit forum zijn wij allen groot fan van de gehaktbal-broeders.

    Anyway, welkom. Voor een betaalbare A1200 moet je even contact opnemen met Joshua5 (onze huisleverancier) a.k.a. Marvin. Je kunt hem een PM sturen maar je kunt ook de Amiga Café Telegram chat gebruiken om in contact te komen en dat is misschien sneller.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Nu moet ik trouwens weer denken aan een hele slechte grap: Waar gaan de broeders Courbois heen als ze ziek zijn? Naar de Mayo Clinic!

      Click image for larger version

Name:	mayo_clinic.jpg
Views:	452
Size:	67.6 KB
ID:	19360
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #4
        Welkom! Mooi verhaal, herkenbaar ook. Hier ook sinds kort een zolder met een bureau over de hele breedte en een C64 en Amiga die eindelijk weer aangesloten zijn.

        Comment


          #5
          Welkom Havoc!

          Comment


            #6
            Welkom Havoc
            [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

            Comment


              #7
              Hee welkom! Ik heb ook een nieuwe kamer, met een lang bureau, maar ik houdt mij in :)

              Comment


                #8
                Welkom hier met je leuke collectie! uiteraard veel Amiga en ander retro plezier gewenst.
                [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                Comment


                  #9
                  Dank voor het leuke welkom! En nee ik zat nooit in de Atari scene. Heb een 1040 staan omdat het ook uit die tijd kwam maar buiten mijn speccy om is het altijd een Amiga geweest 😎👍🏻.

                  Zo slecht is de mayo joke niet. Hun pr0n collectie was slechter.

                  Comment


                    #10
                    Vermakelijk en herkenbaar verhaal, Havoc! o/
                    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                    Comment


                      #11
                      Welkom!

                      Comment


                        #12
                        Vreselijk welkom! En bedankt voor je verhaal.

                        Comment


                          #13
                          "heeft mij wel de ICT in geduwd". LOL. Dat klinkt als zware dwang :) Leuk verhaal, welkom!

                          Comment


                            #14
                            Welkom, leuk verhaal om te lezen :-). Zo ben ik zelf ook ooit begonnen, alleen dan met een ZX81 en daarna een ZX Spectrum, Atari 800XL, ST, etc. Daarna de PC en een job als ICT'er. Bekende loopbaan bij de meesten geloof ik..
                            Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

                            Comment

                            Working...
                            X