Announcement

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Even voorstellen...

    Hoi,

    Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb nu eindelijk de tijd genomen om me eens voor stellen en mijn verhaal te vertellen.

    Sinds ik eindelijk wat meer ruimte heb kan ik mijn goed bewaarde Amiga 500 weer eens uit de doos halen en aansluiten. Alles werkt nog, de meeste diskettes laden zelfs zonder problemen. Inmiddels heb ik er een Gotek usb aan hangen zodat ik weer helemaal los kan gaan in de Amiga wereld.

    Ik heb begin jaren 90 kennis gemaakt met de A500 toen ik bij een klasgenoot ging spelen. Zijn vader had dit wonderlijke apparaat gekocht en de spellen die ik zag deden mijn hart letterlijk sneller kloppen. Hele dagen heb ik daar aan de Amiga gehangen, kwijlend en dromend van een eigen Amiga. Thuis had ik een C64 staan en na een hele zomer plantjes poten in bloedhete kassen kon ik hem dan eindelijk kopen. Letterlijk iedere cent heb ik zelf moeten verdienen, mijn ouders hadden helemaal niets met computers.

    In de eerste jaren heb ik voornamelijk spelletjes gespeeld. Ik ging in Den Bosch maandelijks naar een beurs waar schaamteloos illegaal gekopieerd werd. Heerlijke tijd. Niet veel later was ik lid van een maandelijkse diskette dienst waarbij je bakken vol diskettes ontving om over te nemen. Enkele spellen die ik veel gespeeld heb: Syndicate, The Settlers, Sensible Soccer, Zool, Speedball II, Shadow of the Beast, Lotus II.. ach eigenlijk gewoon alles uit die tijd.

    Ik heb tot ongeveer 1996 zo'n beetje alles met de Amiga gedaan wat er mogelijk was. Graphics gemaakt in Dpaint, muziek in Protracker, geprogrammeerd in Amos. Heel veel aan diskswapping gedaan via de post. Postzegels afplakken om kosten te sparen, iedere dag gespannen bij de brievenbus wachten of er weer iets nieuws binnen kwam. Ik leefde echt compleet voor en met de Amiga. Mijn ouders hebben zich daar nog best wat zorgen over gemaakt aangezien ik in mijn pubertijd zat en school niet heel lekker liep. :)

    Al met al heb ik heel veel positiefs overgehouden aan wat ik op de Amiga geleerd heb.

    Ik ben nog steeds weg van demo's, intro's, cracktro's, diskmags, slideshows, musicdisks... ik vind het allemaal prachtig. Ik heb nog een blauwe maandag in de groep RNO gezeten en tot mijn verbazing zijn ze nog steeds actief en maken leuke dingen.

    Ik hoop hier interessante en leuke dingen te lezen, oude verhalen, herkenning te vinden...

    Cheers
    Last edited by 013; 20-03-2019, 15:37.

    #2
    Welkom op het Amiga Cafe 013 .. ik kan mij in dit verhaal goed vinden.. mijn ouders hadden er niks mee en daar ik geen zin had in veldwerk, ben ik mijn vader gaan lekker maken voor een Amiga... en inderdaad.. zo moest het zijn.. de Amiga 2000 werd onze eerste Amiga.


    Click image for larger version

Name:	IMG_5921.jpg
Views:	79
Size:	2.61 MB
ID:	19340

    Comment


      #3
      Hartelijk welkom 013 .. Veel plezier gewenst (opnieuw) met je Amiga.

      Comment


        #4
        Welkom, herkenbaar verhaal (en daar zul je er meer van vinden hier) :-)

        Er zijn wel wat meer demosceners aanwezig hier, waaronder ikzelf.
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          #5
          Thanks all. Verheug me op de verhalen uit de oude tijd.

          Comment


            #6
            Welkom (terug) :))
            Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

            Comment


              #7
              Welkom!

              Originally posted by 013 View Post
              ik heb veel muziek gemaakt en uitgebracht en mogen optreden over de hele wereld
              Je maakt me nieuwsgierig. Wat heb je zoal gemaakt?

              Comment


                #8
                Welkom!

                Comment


                  #9
                  Originally posted by McVenco View Post
                  Welkom!

                  Je maakt me nieuwsgierig. Wat heb je zoal gemaakt?
                  Last edited by 013; 20-03-2019, 15:38.

                  Comment


                    #10
                    Welkom 013 !

                    Herkenbaar verhaal inderdaad... bij elke nieuwe aanmelding hier word ik weer bevestigd ... we zijn met z'n allen in de midlife crisis terecht gekomen ...

                    Comment


                      #11
                      Hahaha... true! :)

                      Comment


                        #12
                        nah, niks midlife. gewoon even andere prioriteiten gehad :) welkom hier Olaf!

                        Comment


                          #13
                          Heuj die Olaf! Welkom, benieuwd naar je muziek. Mocht je er aan denken post maar een keer iets.

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by 013 View Post
                            Ik hoop hier interessante en leuke dingen te lezen, oude verhalen, herkenning te vinden...

                            Cheers
                            Herkenning, die quick fix, welkom!

                            Same here, wie/wat/waarom was jij in RNO?
                            [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                            Comment


                            • 013
                              013 commented
                              Editing a comment
                              ...
                              Last edited by 013; 20-03-2019, 15:38.

                            • Ikilledher
                              Ikilledher commented
                              Editing a comment
                              Leuk! Inclusief puberteksten.

                            #15
                            welkom, en bekend verhaal....me ook suf gewerkt aan bijbaantje toen om een amiga 500 te kopen... ohh times fly

                            Comment

                            Working...
                            X