Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Nieuw!

    Hallo allemaal,

    Ik ben Marcel, 43 jaar en woonachtig in het pittoreske Waddinxveen. Toen ik 11 was kreeg ik na laaaaang zeuren voor mijn verjaardag een Commodore 64C (Welke ik nog steeds heb en doet het nog perfect!). Een paar jaar later ging ik bij een klasgenootje langs en die had toen een Amiga 500, net nieuw, ik was na 2 minuten verkocht! Elke middag ging ik er heen om samen North & South te spelen, tot op de dag van vandaag mijn favo spel op de Amiga :)

    Maar goed, een paar maanden later stond er bij mij thuis ook een Amiga 500. Deze heb ik helaas niet meer, toen ik een jaar of 17 was heb ik deze verkocht omdat ik geld nodig had om mijn eerste PC te kopen. Een Packard Bell 486 DX2 met maar liefst een 50MHz processor en 4GB ram. Ik heb daar nog steeds spijt van dat ik de Amiga toen verkocht heb :(

    Een jaar of 5 geleden ging het ineens kriebelen, misschien een lichte vorm van een Mid-Life-Crisis. Ik moest en zou weer een Amiga hebben! De verzameling thuis is inmiddels aardig uitgebreid. Ik heb nu meerdere Amiga 500's, Amiga 600's en Amiga 1200's. Helaas heb ik niet meer zoveel vrije tijd als vroeger uiteraard, maar als ik een vrij uurtje heb ben ik in mijn werkkamer te vinden en aan het knutselen aan mijn Commodore spulletjes. Ook North & South wordt dan nog steeds gespeeld ;)

    Mijn favorite spellen op de Amiga:

    North & South
    Batman the Movie
    Gods
    Gold of the Aztecs
    Super Cars 2
    Stunt Car Racer

    Kan er trouwens nog wel 100 noemen :)

    Anyway, dit ben ik in een notedop. In het dagelijks leven ben ik druk met mijn werk (een bekende telecomprovider met 3 letters) en met mijn gezin. Ik heb 2 dochters, 1 van 6 jaar oud en 1 van 1 jaar oud. Vooral die laatste slokt nogal wat tijd op...

    Vragen? Stel ze gerust :)

    Groet,

    Marcel

    #2
    Originally posted by Ruffneck View Post

    Kan er trouwens nog wel 100 noemen :)
    Wij wachten af...



    Welkom! Herkenbaar verhaal voor velen denk ik. Zo verkocht ik mijn Amiga 1200 (met 060, notabene) om uit eten te kunnen gaan met een meisje. Tja. Prioriteiten veranderen als je een jaar of 18 bent
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Hoi Marcel, welkom!

      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

      Comment


        #4
        Welkom Marcel!
        Veel plezier hier, kom ook gezellig in onze telegram chat.. :)

        Comment


          #5
          hoi.

          Comment


            #6
            Weer een slachtoffer! Mooi zo! Welkom, en ja, kom s langs in de Telegram chat. :)

            Comment


              #7
              Welkom!

              Idd een herkenbaar verhaal!

              Comment


                #8
                Welkom!
                => Commodore A600HD/40 <=
                3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

                Comment


                  #9
                  Heuj Marcel! En ja: Telegram chat! Daar gebeurt het. :)

                  Comment


                    #10
                    Hoi Marcel,

                    Welkom. Bekend verhaal. Bij ons werd de A500 ook opgevolgd door een 486DX2 met turbo knop die hem opvoerde tot 66MHz :) M'n A500 heb ik wel bewaard en net als jij in een soort mid-life crisis sinds een 5tal jaar misschien wel iets te veel Amiga's op de kop getikt :)

                    Originally posted by Ruffneck View Post
                    Een Packard Bell 486 DX2 met maar liefst een 50MHz processor en 4GB ram.
                    Zooo, dat moet een dure pc geweest zijn, 4GB was heeeel veeeel RAM destijds :P


                    Originally posted by Ruffneck View Post
                    Anyway, dit ben ik in een notedop. In het dagelijks leven ben ik druk met mijn werk (een bekende telecomprovider met 3 letters)
                    Waar? Ik ben op dit moment als consultant bij diezelfde operator ingehuurd in Den haag.

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by spud View Post
                      Hoi Marcel,

                      Welkom. Bekend verhaal. Bij ons werd de A500 ook opgevolgd door een 486DX2 met turbo knop die hem opvoerde tot 66MHz :) M'n A500 heb ik wel bewaard en net als jij in een soort mid-life crisis sinds een 5tal jaar misschien wel iets te veel Amiga's op de kop getikt :)



                      Zooo, dat moet een dure pc geweest zijn, 4GB was heeeel veeeel RAM destijds :P
                      Haha, inderdaad! Kleine tikvout... 4 MB moest dat zijn :)


                      Waar? Ik ben op dit moment als consultant bij diezelfde operator ingehuurd in Den haag.
                      Ede (RoutIT)

                      Gr,

                      Marcel

                      Comment


                        #12
                        Welkom Marcel!
                        Heel herkenbaar allemaal ... vooral dat midlife crisis verhaal. Behalve onze leeftijd zie ik ook een overeenkomst in game interesse.. Mocht je nog eens in Maarssen komen .. op de clubdag ... dan daag ik je uit voor een spelletje supercars .. 9f stunt dat racer mag natuurlijk ook ... maar dan moet je zelf ook effe je amiga meenemen zodat we die tegen elkaar kunnen spelen

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by Ruffneck View Post

                          Ede (RoutIT)
                          Oh, echt? Ik bij IMS, waar o.a. die andere BW oplossing draait :P

                          Comment


                            #14
                            Mijn jonge ik is jaloers op jullie 486dx-en hoor. Ik ging naar een Cyrix 486SLC-25MHz. Eigenlijk een 386 dus. Was niet echt een vooruitgang van mijn amiga 500.

                            Comment

                            Working...
                            X