Announcement

Collapse
No announcement yet.

Een nieuweling in het Café

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Een nieuweling in het Café

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Marco de Boer en was op zoek naar een Nederlandstalig Amiga forum, deze dus.

    Mijn allereerste computer was een Commodore 64, met enige tegenzin btw, ik wilde namelijk een ZX Spectrum, mijn vader vond dat ding maar niks, dus het werd een 64.

    Na verloop van tijd werd deze vervangen (gelukkig) door een Apple Mac en kon ik serieus gaan programmeren. Het Basic van de 64 vond ik waardeloos en programmeren in assembler en vergelijkbaar was voor mij nog een stap te ver.

    De Mac werd oud en wat dan, inmiddels student en geen geld voor een opvolger van de Mac. Via via kon ik de hand leggen op een Atari STe, daar was en ben ik heel blij mee, scherp z/w scherm en vergelijkbaar met de Mac. Alhoewel ik met een schuin oog keek naar de Amiga van een vriend van mij, vond ik de ST leuker om mee te werken. Ja, je kon er spelletjes mee spelen en ja de spelletjes op de Amiga klonken beter, maar daar ging het mij zelf niet om. Ik kon eigenlijk geen spel vinden die mij lang kon boeien, die spelletjes kwamen pas begin 2000.
    De Ste werd vervangen door een Mega STe met een hard disk.

    Nou moet je vervangen niet letterlijk opnemen, ik heb ze allemaal nog. Behalve mijn eerste C64, die had ik omgeruild voor een basgitaar. Mijn andere liefde.

    Helaas ging het snel bergafwaarts met de ondersteuning voor zowel de ST serie als de Amiga en nog steeds niet voldoende geld voor een Mac, dus kwam er een PC in huis.

    Windows vond ik niks, dus snel OS/2 erop gezet, dat beviel mij veel beter. OS/2 ging eigenlijk ook vrij snel bergafwaarts en toch maar Windows er op. Windows is er op gebleven vanwege één spel, genaamd Medal Of Honor Allied Assault. Helemaal blij mee, eindelijk het spel dat het voor mij deed. Ik had letterlijk zitten wachten op dat spel.

    Maar het bleef kriebelen en ik werd zowaar nieuwsgierig naar de aartsrivaal van de Atari ST, de Amiga, dus de eerste 500 kwam in huis, en daarna nog een, toen twee 2000's een Amiga 1200 en ook nog een CDTV.

    Eigenlijk om een redelijk vreemde reden, op de Atari is nooit een C++ compiler uitgebracht op de Amiga wel. Dus ik aan het klussen op de Amiga.

    Maar mijn liefde voor de ST is nooit weggegaan, dus kwam er een 520 ST, 1040 ST(f/fm), meerdere Mega ST's, en natuurlijk de geweldige TT en de Falcon. Bij de TT heb ik ook nog twee schermen die 1280x1024 aan konden, dat was voor 1994 bizar veel.

    Inmiddels had ik ook diverse Apple's, waaronder een iMac 27 inch.

    Vanwege ruimtegebrek ben ik gestopt met verzamelen. En ga ik mij richten op het in stand houden van wat ik heb.

    Verders woon ik in Noord Holland, getrouwd en heb ik twee kinderen.

    #2
    Welkom, Marco!

    Mag ik je vader complimenteren voor zijn keuze van een C64 boven een ZX? Spectrum? :-)

    Leuke collectie heb je. Ik heb niets met de Atari ST, maar de Falcon is een mooi apparaat.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Welkom, en indd, goede keuze van je vader!

      Comment


        #4
        hoi welkom en een goed openingsverhaal meteen, hulde.

        uit interesse: waar in noord holland woon je en ben je opgegroeid?

        Comment


          #5
          Hallo Marco. Wees welkom! Net als rvo uit interesse: wat heb je geprogrammeerd dan op de amiga (in C++)?

          Comment


            #6
            Welkom in de kroeg... ook al zie ik te vaak dat woordje waar we je 30 jaar geleden nog je voor hadden opgewacht op het schoolplein.. maar laten we oude vetes maar snel vergeten en lief zijn voor elkaar... ofschoon.. mijn vader kocht voor de Amiga 2000 een Medusa waardoor we dus een Atari ST in een emulatie konden laten draaien.. ik heb het nooit gezegd hier.. je weet maar nooit wie er buiten de kroeg op je staat te wachten.

            Welke Amiga's heb je nu nog.. en wellicht heb je zin in ons Amiga Cafe treffen valt me net in.

            Comment


              #7
              Hej Marco de Boer! Je vader had vast vaak ongelijk maar zijn heldendom bleek bij de keuze voor de Commodore 64. Leuk om je verhaal je lezen. Ik zie je op onze Amiga party over een paar weken. Tot dan!
              [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

              Comment


                #8
                hee leuk weer een er bij .. welkom keer op keer..
                -=[Greetings]-[Dr3D]=-

                Comment


                  #9
                  Nu was Marco gister nog online maar geen reactie terug op jullie comments

                  Comment


                  • wiebow
                    wiebow commented
                    Editing a comment
                    Ja, en? Is dat verplicht? Wat is je punt?

                  • McVenco
                    McVenco commented
                    Editing a comment
                    Zijn punt is om de hele voorpagina te voorzien van "laatste post door Magic". Puber, stijve plasser enzo...

                  • Magic
                    Magic commented
                    Editing a comment
                    Ben wel benieuwd er naar that’s all.. mcvenco ouwe trol zo ken Ik je weer =)

                  #10
                  Hallo, ja dat was ik, via de mobiel en dan zijn forums niet altijd de handigste om iets te melden, ook nog eens bij een verjaardag, dus blikken van "daar heb je hem weer met zijn telefoon". Misschien toch eens Tapatalk installeren.

                  Maar dank voor het welkom!

                  Comment


                    #11
                    Originally posted by Marco de Boer View Post
                    Windows is er op gebleven vanwege één spel, genaamd Medal Of Honor Allied Assault.
                    Hah, leuk! Dat spel heb ik jarenlang als lunchpauzevertier gespeeld met een groepje nerds op mijn werk. In een minuutje je brood naar binnen proppen en dan 29 minuten Team Deathmatch spelen. Ik eindigde steevast als laatste wat aantal punten/kills maar ik had altijd de grootste lol :)

                    Comment


                    • McVenco
                      McVenco commented
                      Editing a comment
                      Die 29 minuten liep overigens nog wel eens uit tot 40-50 minuten. Meestal als de afdelingschef er was, gek genoeg. Die was nog het fanatiekst van allemaal

                    #12
                    Originally posted by rvo View Post
                    hoi welkom en een goed openingsverhaal meteen, hulde.

                    uit interesse: waar in noord holland woon je en ben je opgegroeid?
                    Ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam, maar woon inmiddels al veel langer in Alkmaar.

                    Comment


                      #13
                      Originally posted by LuzUo View Post
                      Hallo Marco. Wees welkom! Net als rvo uit interesse: wat heb je geprogrammeerd dan op de amiga (in C++)?
                      Nog niets, ik heb net de 1200 weer draaien. Nu moet ik mijn originele Dice discs weer eens zien te vinden. Ik heb vier dozen met een paar duizend (denk ik) diskettes, maar dat is allemaal door elkaar komen te liggen (Windows, Atari ST, Apple en Amiga <slik>)

                      Comment


                        #14
                        Originally posted by Marco de Boer View Post
                        Ik heb vier dozen met een paar duizend (denk ik) diskettes, maar dat is allemaal door elkaar komen te liggen.
                        Woe! Leuk! Zitten tussen die Datenträgers ook diskettes met eigen werk?
                        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                        Comment


                          #15
                          Nee, helaas. Allemaal disks die ik kreeg bij het verkrijgen van de computers. Veel Amiga, heel veel Atari, veel origineel, en heel heel veel Apple.

                          Comment

                          Working...
                          X