Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chris Hulsbeck Datastorm 2017 interview!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Chris Hulsbeck Datastorm 2017 interview!


    Click image for larger version

Name:	RV.jpg
Views:	364
Size:	819.9 KB
ID:	13594

    Recentelijk werd Chris geinterviewed door Mahoney (een bekende Amiga demo coder/musician)
    Er werd ingegaan op best leuke details en onderwerpen ondersteund door video fragmenten op een groot scherm..
    Voor de (Turrican) liefhebbers!

    Last edited by Infant; 09-09-2017, 09:11. Reason: Foto van Chris zijn RV toegevoegd (leuk als foto bij het nieuws)

    #2
    Relevant om te vermelden is wellicht wel dat Mahoney (samen met Kaktus) verantwoordelijk was voor 'NoiseTracker' - een grote verbetering t.o.v. de originele SoundTracker, en voorloper van o.a. ProTracker.

    Misschien nog wel meer relevant: Chris is een ei(kel) met sterallures die graag wil dat zijn fans zijn toegang tot volgens hem dure festivals betalen. Daar zijn speciale websites voor (misschien ook een tip voor Jeroen Tel) zoals http://www.handophouden.nl
    Last edited by Infant; 09-09-2017, 10:20.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


    • rvo
      rvo commented
      Editing a comment
      is dat echt? ik vind het net als de jeroen tel en de petro verhalen bijna te erg om waar te zijn namelijk. was het niet ludiek bedoeld of op z'n minst gewoon een grap?

    • Infant
      Infant commented
      Editing a comment
      Helaas was het echt. Ik vind dat, mede in combinatie met zijn gedrag tijdens/na Amiga 30 (Amsterdam) waarbij hij achteraf - terwijl hij eerst had gezegd niet te willen komen, toen toch ineens kwam en we zelfs voor hem en z'n vrienden nog even last minute VIP plekken op de bot hadden geregeld - nog om geld kwam vragen, echt tenenkrommend. Al mijn respect heeft hij dan ook verloren. Jeroen Tel staat bij mij zelfs negatief qua respect.

    • rvo
      rvo commented
      Editing a comment
      jammer om te horen. ik had het nog bijna liever niet geweten.

    #3
    ik zit overigens ook te wachten op de capture van deze talk:

    http://datastorm.party/2017/07/06/bacchus/

    (vind ik stiekem veel interessanter)

    Comment


      #4
      rvo die kan je hier kijken:
      https://www.scenesat.com/videoarchive/39

      Comment


      • rvo
        rvo commented
        Editing a comment
        dank, al meteen aan het doen :)

      • Magic
        Magic commented
        Editing a comment
        Veel plezier! En wat heb je er van opgestoken?

      • rvo
        rvo commented
        Editing a comment
        eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. deze kerel heeft zoveel meer kennis en goede verhalen. dat kwam er zo echt totaal niet uit. ik hoop dat iemand een keer een goed boek schrijft over de cracking scene, beginnend met apple en c64. met daarin alle anekdotes over 0-day warez en de crack voor toki en zo.

      #5
      Helaas moet ik het verhaal van Infant betreffende Chris Hülsbeck bevestigen.. Hij is erg vol van zichzelf en alles waar geld mee te verdienen is, grijpt hij dan ook aan. Voor de mensen die op Amiga 30 waren, weten wellicht nog dat de Phase5 stand samen met Chris Hülsbeck het e.e.a. te koop had echter vroeg hij voor alles de hoofdprijs.. het ergste vond ik nog een Turrican Muismat (kun je zelf maken voor €5) voor een luttele €35 omdat meneer er zijn naam op kriebelt.. met de vraag of ook hij iets kon doneren voor de give-away kwam de suggestie iets te kopen en hij zou het dan wel signeren.. maar wel vragen voor extra entree kaarten en achteraf nog even proberen geld te vragen voor hotel/reis want hij vond zich VIP genoeg.. Allister Brimble kwam trouwens op eigen kracht en betaalde alles zelf.. nooit wat gevraagd.. vroeg ons zelf nog netjes waar hij voor de boot moest betalen.. dus dat even als contrast!

      Comment


      • rvo
        rvo commented
        Editing a comment
        raar hoor, hoe mensen zo laag kunnen zinken. maar dank voor je toevoeging.

      • Megatron
        Megatron commented
        Editing a comment
        Moet er wel aan toevoegen dat de heren van Phase5 dus WEL iets hebben gegeven.. Ik meen iets van Turrican ook.. Poster als ik me niet vergis.

      #6
      Megatron dat was Factor 5 toch, niet Phase 5? Phase 5 is die mafketel met waan-ideeën. Sorry, die andere mafketel met waan-ideeën :D
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #7
        Originally posted by Infant View Post
        Megatron dat was Factor 5 toch, niet Phase 5? Phase 5 is die mafketel met waan-ideeën. Sorry, die andere mafketel met waan-ideeën :D
        En dat ventje met de Commodore 64 KeyCap Project-toetsjes noemt zijn endeavour ook al Phase 5. 🤔

        Click image for larger version

Name:	Confuzion_1.png
Views:	67
Size:	1.8 KB
ID:	13707
        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

        Comment


        • Infant
          Infant commented
          Editing a comment
          Zijn die problemen eigenlijk opgelost? Of is dat ook een project wat Teliaanse vormen aanneemt?

        • Ikilledher
          Ikilledher commented
          Editing a comment
          De toetsen-Phase 5 communiceert tenminste. De frequentie laat wat te wensen over maar het ventje lijkt serieus. UNLIKE De Tel.

          http://phase5.eu
      Working...
      X