Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schuif maar even op dan kan ik er ook bij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Schuif maar even op dan kan ik er ook bij

    En weer een digitale hangout erbij...Zonet mijn account bevestigd dus t is nu officieus...Tis eigenlijk allemaal de schuld van dr3D...zomers samen skateboarden en tot laat buiten rondschooieren en bij rotweer achter de C64 spelletjes spelen...Ik was vooral gepakt door de bewegende graphics, ooit aangewakkerd door mijn pa die mij begin jaren 70 op een open dag van zijn werk als programmeur liet kennis maken met computers en graphics (ASCII prints op grote tractorfeed papier van Disney plaatjes..Dat een computer geluid en kleurenbeelden kon uitspugen vond ik geweldig. Toen de Amiga op het toneel kwam was het einde natuurlijk geheel zoek..Heb volop genoten van de scene met xcopy en bulletinboards als belangrijkste smeerolie..Maar vanaf het eerste moment heb ik vooral heel veel uren versleten met het creeeren en bewerken van beeld. Dpaint, Digipaint Imagine3D en pionieren met de eerste DTP en Video software, en SCALA nie te vergeten... Vandaag de dag nog steeds bepalend hoe ik naar de computer als instrument kijkt en de oorzaak van mijn blijvende interesse voor CGI en special FX. Kapitalen heb ik uitgegeven aan hardware. We liepen met onze gear aardig voor de muziek vooruit. dr3D als technische spons die alles uitvlooide en er voor zorgde dat onze gear snorde als een zonnetje. 3 weken op vakantie gaan, een rendering project starten in een Landscape generator voor een flyover animatie, bij terugkomst nog 15 frames to go...36 hrs left...even een faxje naar de zaak sturen dat ik nog een dagje afwezig ben...t kon allemaal in 1992 al... Ik verdronk mezelf in de nieuwse releases van alle creative graphic software (ja ja lang leve diskswapping parties, Xcopy en een bovenbuurman die in "de handel" zat... . Speelde uiteraard ook op de Amiga games waarbij ik het menig keer buiten licht heb zien worden...pinball, backlash, Xeon, herinnert iemand zich Captain Blood nog??
    Op een zeker moment kocht ik een van de eerste pentium pc's uiteraard zelfbouw met een renderpower waar de amiga bij verbleekte, ook Scala verhuisde naar de PC...Zowel thuis als op de zaak deed ik mijn grafische powercomputing op zware pc's met OS WARP en Windows NT, Later overgestapt op Apple, the poor man Amiga ;) Mijn Amiga is Burried a Life in een doos op zolder..Na een poging van dr3D om ze te reanimeren rest alleen een stille getuige in geel verkleurd jasje...Op mijn werkschijf staan nog steeds de grafische bestanden die ik met de Amiga heb gemaakt vanaf 1989...Op mijn Mac draait Imagine 3D op windows 8, via paralells...Met alle berichten over Vampire zou t zomaar eens kunnen dat er een plekje vrijgemaakt wordt in mijn mancave voor een werkende Amiga, het wonder waar het voor mij allemaal mee begon..

    #2
    Welkom! :) Leuk verhaal.
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    Comment


      #3
      Leuke en interessante historie en uiteraard welkom hier, tevens valt me het typische pakje shag en de asbak op
      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

      Comment


      • Amizion
        Amizion commented
        Editing a comment
        idd typisch, en confronterend. dat roken heb ik inmiddels ook in t verleden gelaten en mag wat mij betreft daar ook blijven..Dat blauwe monster en de Amiga mogen terug op t toneel..

      #4
      Welkom, en zeker leuk verhaal.
      [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

      Comment


        #5
        Welkom of Amiga Cafe Amizion.. Leuk verhaal ook! - Werk je nog steeds in de grafische industrie?

        Comment


        • Amizion
          Amizion commented
          Editing a comment
          bestaat die dan nog? de grafische industrie..

        #6
        Leuk verhaal!
        Welkom.

        Comment


          #7
          Originally posted by Amizion View Post
          En weer een digitale hangout erbij...
          Heee, jou kennik :)
          Welkom ! dan hoef je dingen niet van mij te horen , maar hoor je ze direct. 8)

          -=[Greetings]-[Dr3D]=-

          Comment


            #8
            welkom! die blauwe machine daar.. is dat een silicon? ik weet het gewoon niet.. maar die dingen waren altijd blauw (ik heb op een o2 gewerkt) dus ik vermoed het wel?

            Comment


              #9
              Originally posted by rvo View Post
              welkom! die blauwe machine daar.. is dat een silicon? ik weet het gewoon niet.. maar die dingen waren altijd blauw (ik heb op een o2 gewerkt) dus ik vermoed het wel?
              thanx, nope geen SGI maar een intergraph.. Die SGI stond natuurlijk wel op het verlanglijstje ;)

              Comment


                #10
                Misschien is dit een prima overname kandidaat: :)
                http://www.ebay.com/itm/SGI-O2-Compu...UAAOSwNRBZleyC
                ik heb geen ruimte thuis, maar wat was een sassy machine toentertijd. Aaah nu heeft het ook nog aantrekkingskracht 8)
                -=[Greetings]-[Dr3D]=-

                Comment

                Working...
                X