Announcement

Collapse
No announcement yet.

Komt het er toch nog van ... even voorstellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Komt het er toch nog van ... even voorstellen

    Hallo!

    Via tsb tijdje geleden op dit forum geattendeerd en volg het sindsdien regelmatig. Gister op de clubdag in Maarssen met deze en gene gepraat en kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik me ook maar even moet aanmelden (al is het alleen maar om es effe mee te doen met raadjeplaatje).

    Goed. Even voorstellen dan maar. Martijn is de naam (sinds ik naar de clubdagen in Maarssen kom, is het aantal naamgenoten welke ik ken verdriedubbeld). In 1990 als 14- of 15-jarige mijn eerste amiga gekocht (met een donatie van mijn pa gelukkig); fl1200,- voor de amiga en fl600,- voor de 1084 monitor ... geen geld meer over daarna dus. Samen met buurtvriendjes gamen.. kopieren ... demo's kijken/luisteren ... jullie kennen het wel. Samen met buurtvriendje elke zoveelste zaterdag naar de computerclub in Groningen.. de Beijumkorf (voor de kenners). Heerlijk allemaal.

    Vanwege gebrek aan geld nooit veel verder gekomen met nieuwe hardware. Toen de A1200 uitkwam was dat iets waar ik enkel over kon dromen.
    Op gegeven moment voor mijn opleiding een PC moeten kopen. Commodore was al failliet en vrienden/kennissen begonnen hun amiga's te verkopen, oftewel, de amiga scene begon te vervagen voor mij. Gelukkig nooit zover kunnen komen om de boel te verkopen. De heerlijke herinneringen hebben me er altijd van weerhouden om mijn amiga spullen te verkopen.
    In de loop der jaren (onderhand getrouwd en kinderen) wel af en toe nog eens wat tweedehands gekocht (o.a. de felbegeerde A1200), voor de opslag echter. Altijd het idee gehad .. "ooit maak ik mezelf weer eens een plekje in het huis waar ik kan gaan verzwelgen in nostalgie". Vorige jaar is het me eindelijk gelukt! Een eigen plekje op zolder om mijn amiga hobby weer op te pakken.
    Zodoende weer een beetje gaan orienteren en inlezen. Dan kom je ook al snel uit bij de clubdagen in Maarssen en leer je langzaam deze en gene kennen en kom je er ook achter dat de amiga scene al die jaren gewoon is doorgegaan. Ik vind het tof allemaal! Gekscherend zeg ik al tegen mijn vrouw dat dit mijn midlife crisis is . Goedkoper en veiliger dan een motor... naja .. goedkoper???
    Goed dan.. dit relaxte forum bevalt me goed en ik hoop dan ook ik hieraan kan bijdragen. Laat de raadjeplaatjes maar komen!

    /Martijn
    P.S. oh ja .. mocht je denken "wie zou die knakker toch zijn geweest gisteren in Maarssen?" ... ik vermoed dat ik de langste "knakker" gisteren in Maarssen was. Misschien dat dat helpt om er een gezicht bij te bedenken.


    #2
    Welkom. Je lijkt in het echt dus niet op Le Chuck?
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Haha ... nou ik weet niet wat er gebeurt als ik mijn baard verder laat groeien ...

      Comment


        #4
        Welkom! Amiga hobby kan duur zijn als je je laat gaan! Pas dus op :)

        Comment


          #5
          Hoi LuzUo! Ik heb je gisteren inderdaad even gesproken in Maarssen, goed dat je je aangemeld hebt en helemaal goed dat je de Amiga hobby letterlijk & figuurlijk weer een plekje hebt kunnen geven. Ik zie uit naar je bijdragen bij het plaatjeraden :)

          Comment


            #6
            Zeg.. welkom nog hier pirate! Stay a while.. stay forever!

            Comment


              #7
              Kan natuurlijk niet achterblijven, dus bij deze welkom in meest gezellige kroeg (al is het de laatste tijd erg stil en waar is Manon eigenlijk)
              [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

              Comment


                #8
                Originally posted by DdAzZ View Post
                (al is het de laatste tijd erg stil en waar is Manon eigenlijk)
                Click image for larger version

Name:	manon.jpg
Views:	72
Size:	82.3 KB
ID:	13224

                Comment


                  #9
                  Ik ben hier hoor, haha!

                  Sorry mannen, er zijn wat dingen gebeurt privé waardoor ik niet zoveel tijd heb voor Amiga op dit moment! Maar ik lees wel mee hoor!

                  Comment


                    #10
                    Manon is moeder geworden! :D

                    Comment


                      #11
                      Click image for larger version  Name:	 Views:	1 Size:	71.4 KB ID:	13236
                      Last edited by DdAzZ; 25-08-2017, 12:44.
                      [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by Magic View Post
                        Manon is moeder geworden! :D
                        Is toch geen reden om "weg te blijven" :) tssss...

                        Manon , bij deze dan van harte, dat je maar lange slaapvolle nachten en rust mag hebben in deze ongetwijfeld turbulente tijd.
                        Last edited by Dr3D; 25-08-2017, 20:47. Reason: zpellfauten
                        -=[Greetings]-[Dr3D]=-

                        Comment


                          #13
                          Welkom LuzUo, ik was mn jas nog aan het uittrekken, maar ik denk ik zeg effe gedag cheers!
                          -=[Greetings]-[Dr3D]=-

                          Comment

                          Working...
                          X