Announcement

Collapse
No announcement yet.

Word jij donateur van het Amiga Café?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Word jij donateur van het Amiga Café?

    Het Amiga Café bestaat inmiddels bijna een jaar: wat begon als een alternatief, is inmiddels uitgegroeid tot het drukst bezochte, en uiteraard best, Amiga forum van Nederland. Dat is op dit moment zo, en dat willen we graag zo houden.

    Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2016-09-21 at 10.18.40.png
Views:	1162
Size:	63.3 KB
ID:	8523 Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2016-09-21 at 10.18.32.png
Views:	527
Size:	71.5 KB
ID:	8525

    Omdat wij, in tegenstelling tot sommige andere sites, liever niet stil staan bij wat we hebben maar altijd uitkijken naar wat beter kan en wat van toegevoegde waarde kan zijn, zijn er al veel zaken veranderd. Zo zijn we van een cloud forum oplossing naar een eigen VPS met vBulletin licentie gegaan, ondersteunen we nu Tap-a-talk en zijn er nog meer (kleinere) wijzigingen doorgevoerd.

    Een aantal mensen is eerder zo aardig geweest een duit in het zakje te doen van het café om zo de aanschaf van de vBulletin licentie mogelijk te maken. Dit heeft ons aan het denken gezet - de kosten lopen immers gewoon door - en, afgekeken van een ander forum, we willen graag het donateurschap introduceren. Wees gerust, het forum zoals het nu bestaat zal beschikbaar zijn en blijven voor iedereen die lid is. Echter, voor mensen die een jaarlijkse bijdrage van € 25,- willen doen aan ons favoriete Amiga forum, zijn er de volgende incentives:
    • Korting op evenementen (mede)georganiseerd door het team achter Amiga Café
    • Onze eeuwige dank (dit is waar het uiteindelijk om gaat, uiteraard)
    Daarnaast zijn er de volgende extra incentives voor mensen die € 50,- per jaar willen doneren:
    • Een handtekening van iemand die zich voordoet als Petro Tyschtschenko op plaats naar keuze
    Los van deze incentives gaat het er natuurlijk met name om dat de (gemaakte en te maken) kosten niet voor de rekening van één persoon komen maar voor rekening van allen die het café een warm hart toedragen. Voor de goede orde: we zijn niet op zoek naar andere hosting oplossingen die wellicht iets goedkoper of gratis zijn. We zijn op zoek naar commitment van gebruikers zodat we de huidige en toekomstige uitbreidingen niet voor rekening komen van één of twee gulle gevers en willen daar graag iets voor terug doen. Bovenstaande incentives zijn dan ook maar een startpunt - er volgen wellicht nog meer voordelen.

    Heeft bovenstaande verhaal er toe geleid dat je graag een bijdrage wilt doen? Volg dan de volgende stappen:

    1. Ga naar het User Settings menu Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2016-09-21 at 09.56.06.png
Views:	53
Size:	17.7 KB
ID:	8521



    2. Selecteer het tabblad "Subscriptions" Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2016-09-21 at 09.59.30.png
Views:	72
Size:	78.4 KB
ID:	8526



    3. Selecteer het abonnement naar keuze, doe de betaling via PayPal en maak ons blij!

    Zie bovenstaande overigens niet als noodzaak - ook zonder donateurs blijft het Amiga Café gewoon voortbestaan. Echter zullen toekomstige uitbreidingen dan niet - of minder snel - gerealiseerd kunnen worden.

    Bedankt voor het lezen - en bereid je vast voor op de verjaardag!
    Attached Files
    Last edited by Infant; 22-09-2016, 10:10.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    #2
    Ik wil nu "eeuwige dank"! :)

    subscription done ( 25,- p/j )

    Comment


      #3
      Originally posted by tab View Post
      Ik wil nu "eeuwige dank"! :)

      subscription done ( 25,- p/j )
      Bij deze, je bent de eerste!

      Ik kreeg wat foutmeldingen gedurende het proces - mocht het ergens in het proces mis gaan bij mensen, laat dit vooral weten dan repareren we het.
      Last edited by Infant; 21-09-2016, 13:19.
      It's a wonder tall trees ain't layin' down

      Comment


        #4
        Ik heb een abbo genomen... Mag ik nu in de diskette bak neuzen??? En doe mij die dank ook maar :)

        Comment


          #5
          Hm, een besloten gedeelte voor mensen die iig af en toe posten, een besloten gedeelte voor mensen die betalen en een extra besloten gedeelte voor mensen die nog meer betalen... ik wil best betalen, maar dit voelt een beetje als afwijkend van het cafe-idee. Vorig jaar met vrijwillig doneren voelde beter aan. Ik ga zo even een subscription afnemen, maar dit moet wel ff vallen voor het echt lekker zit.

          Is een vereniging niet een beter idee? Dat kan zonder KvK of notaris iig qua oprichting. Maar dan krijg je ook leden met inspraak en een saamhorigheid die je nu bij het leveren van een dienst niet/minder hebt.
          [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

          Comment


            #6
            Michael,

            ​​​ik begrijp wat je zegt maar het café blijft het café hoor. We gaan niets weghouden van mensen.

            Het leden only gedeelte is er zodat niet alles (zoals de oplichter draad) vindbaar is via Google. Het zorgt er voor dat we dat soort dingen makkelijker kunnen bespreken als vaste bezoekers onder elkaar.

            Het donateurschap is absoluut niet vereist en je mist hooguit wat leuke extras. Het is met name opgezet om de kosten (voor bijv. hosting, SSL enzovoort) niet op een persoon te verhalen en wat leuke extra dingen te doen voor hen die ons steunen. Inspraak hoort daar ook zeker bij.

            Een vereniging of stichting oprichten kan, maar maakt het m.i. alleen maar complexer.

            Nogmaals: niemand hoeft donateur te worden, het is geheel vrijblijvend.
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


              #7
              Sja, als je het hebt over inspraak, dan heb je het feite al over vereniging in oprichting :) Dat van alleen leden-gedeelte snapte ik al, het is alleen dat nu met nog een extra laag erboven voor betalende gebruikers, dat het een beetje afbreuk doet aan het "iedereen is welkom en het is een gezellig cafe"-idee. Geen donateur, is geen toegang tot het leden-gedeelte, is er niet echt bijhoren.
              [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

              Comment


                #8
                Originally posted by michael View Post
                Sja, als je het hebt over inspraak, dan heb je het feite al over vereniging in oprichting :) Dat van alleen leden-gedeelte snapte ik al, het is alleen dat nu met nog een extra laag erboven voor betalende gebruikers, dat het een beetje afbreuk doet aan het "iedereen is welkom en het is een gezellig cafe"-idee. Geen donateur, is geen toegang tot het leden-gedeelte, is er niet echt bijhoren.
                Van mij hoeft dat ook niet , ik draag gewoon een steentje bij.

                Comment


                  #9
                  Is het "donateur only forum" hetzelfde als het huidige "alleen voor leden" gedeelte ?
                  Last edited by Magic; 21-09-2016, 22:41.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by Magic View Post
                    Is het "donateur only forum" hetzelfde als het huidige "alleen voor leden" gedeelte ?
                    Nee.
                    It's a wonder tall trees ain't layin' down

                    Comment


                      #11
                      En toch stuit iets me tegen de borst.. (maar goed mijn dag kon ook wel beter vandaag ;)
                      Ik zie veel unieke vistors.. Een goed en mooi succes! Maar ik heb hier zelf mede aan bijgedragen vanaf dag 1. Door de vele posts en onderhouden van zelf gestarte threads.. Donatie systeem is goed (heeft csdb.dk bijvoorbeeld ook) maar dat je dan extra authorisatie krijgt tot gedeeltes binnen de website vind ik persoonlijk een niet ok systeem. Tevens dat het per jaar is ook niet..
                      Doneren is iets vrijwilligs zonder een tegen prestatie en in de basis een niet terugkerend karakter (kan wel natuurlijk zo doneer ik al 15 jaar x euro's per maand aan het KwF)

                      Kan het csdb.dk concept niet worden overgenomen:
                      http://csdb.dk/donate.php?submit=Make+a+donation


                      Anderzijds snap ik dat je wat moet doen qua kosten als het succes boven het hoofd groeit en je wilt blijven vernieuwen en uitbreiden.. sja..........Anyway just my 2 cents..

                      Comment


                        #12
                        Ik doe daarop de suggestie dat cafébezoekers met een abonnement geen eigen forum-gedeelte hebben. :-) Zo is het probleem van michael en Magic opgelost en off-topic gaan doen we toch wel. (Zo begin ik nu gerust over mijn kat. Ik heb op het moment geen kat maar ik zou het er gewoon over kunnen hebben zonder dat er een opgeprikte operator gaat vertellen dat ik vooral on-topic moet blijven.)

                        Hier, een kat:


                        Zoals reeds duidelijk gezegd gaat het erom de kosten wat te delen en is het in het geheel niet de bedoeling om niveauverschillen te creëren.Maar het is gewoon leuk als Manon je een kusje toewerpt als je haar een fooi geeft: een incentive dus; gewoon een aardigheidje. Zie het als een extra bedankje met Kerst of een extra biertje (als je dat wilt). Wat?! We gooien gewoon alle incentives weg. \o/ Maar serieus, een ftp-gedeelte omdat het kan, is toch gewoon gezellig?

                        Magic, het tweede punt dat je tegen de borst stuit (automatisering), vind je stiekem toch oké en vervalt daarmee. En daarbij wil ik ook nog eens aangeven dat we in het café geen verschil maken tussen mensen die er al vanaf het begin bij waren en bezoekers die later binnen komen stappen.
                        Zal ik nog iets vertellen over mijn voetreis naar Groenland? Nee… andere keer. (Maar ik had het zomaar kunnen doen!)
                        [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                        Comment


                        • rvo
                          rvo commented
                          Editing a comment
                          wat een leuke kat!

                        • wiebow
                          wiebow commented
                          Editing a comment
                          zonder dit topic hadden we nu niet een leuke kat animatie! hulde!

                        #13
                        Ik kan me er best in vinden het extra forum gedeelte op te doeken. Als de huidige donateurs dat ook prima vinden, doen we dat direct :-)

                        tsb, wiebow ?
                        Last edited by Infant; 22-09-2016, 09:26.
                        It's a wonder tall trees ain't layin' down

                        Comment


                          #14
                          Geen probleem, ik wil gewoon mijn steentje bijdragen aan de verbeteringen en continuïteit van het forum.

                          Comment


                            #15
                            Originally posted by tsb View Post
                            Geen probleem, ik wil gewoon mijn steentje bijdragen aan de verbeteringen en continuïteit van het forum.
                            Wiebow had eerder al iets van gelijke strekking gezegd. Bij deze is het extra forum opgeheven en zijn de incentives aangepast.
                            It's a wonder tall trees ain't layin' down

                            Comment


                            • wiebow
                              wiebow commented
                              Editing a comment
                              Goed. Maar ik wil wel eerste plek in het doorzoeken van de diskette bakken!
                          Working...
                          X