michael
Recent was ik wat aan het praten met mijn kapper en op een of andere manier hadden we het ineens over oud plastic lichter krijgen. Ik vertelde dat ik binnenkort een wilde proberen om een Amiga op te lichten qua kleur. Hij wilde weten hoe, dus ik legde hem uit hoe Retr0bright ongeveer werkte. Hij ga toen de tip om waterstofcreme te kopen, ipv waterstofperoxide en dat aan te dikken met maizena.
Ik heb toen bij de kappersgroothandel in Den Haag aan de gouveneurlaan 9% crème gehaald (€6,50 voor een liter van het goedkope huismerk). In mijn test heb ik alleen nog oxi action toegevoegd en klaar was Michael 🙂 het werkte erg goed en in ongeveer 6 uurtjes was het plastic nagenoeg de originele kleur. Binnenkort volgen de foto's (die heb ik met mijn SLR gemaakt en kan ik nu even niet uitlezen).
Rest mij nog wel een vraag; ik heb een muis die ik wil behandelen, wat zouden jullie met de nog originele stickers op de onderkant doen? Er op laten zitten en mee behandelen? Er op laten zitten en de onderkant zo laten? Of er af halen en terugplaatsen naderhand? Of eventueel er af halen en nieuwe erop plakken? En waar zijn nieuwe stickers / rubbertjes eventueel te krijgen?
wiebow
Hoi Michael,
Ik laat de stickers altijd zitten, ik smeer er om heen. Als je ze mee behandeld gebeurt er in mijn ervaring eigenlijk niks mee, of iig heel weinig.
Die creme: Kun je mij vertellen wat het merk etc is en of het online te krijgen is? Ik gebruik tot nu toe nog een zelfgemaakte mix, maar creme met oxy klinkt wel erg handig. 🙂
michael
wiebow
Ik heb besteld, nu nog wat bindmiddel en wat plastic om het af te dekken in de zon. 🙂 Ik heb een lelijke C64 breadbin, even kijken of ik die weer presenteerbaar kan krijgen
michael
Bindmiddel? Ik heb echt alleen de crème gebruikt en wat oxy action 🙂
wiebow
Reply ipv comment, 🙂
suave
even wat tips voor de retrobright dhz-er:
1. altijd folie gebruiken!
2. Oxiaction is niet nodig!
3. Gebruik bij voorkeur de 12% flessen creme, die geven het snelste resultaat, bij mij is het in 2-3 uur hagelwit. (als de zon goed schijnt)
4. Toetsen kun je verwijderen en in een boterhamzakje doen. Werkt perfect!.
Happy Retrobrighting!
wiebow
Geen Oxi? Kan ik ook wel s proberen. Ik moet nu nogal wat klutsen voor het goed vermengd is. 🙂
Boterham zakje: gewoon creme er in en dan maar husselen?
suave
Ik gebruik een tandenborstel, daarmee smeer je de knoppen goed in en dan in een boterhamzakje.
> Geen Oxi? Kan ik ook wel s proberen. Ik moet nu nogal wat klutsen voor het goed vermengd is. 🙂Boterham zakje: gewoon creme er in en dan maar husselen?
wiebow
Door de oxi is deze c64 kast verpest 🙂 hij gaat in de onderdelen doos... Ik ga op zoek naar nieuw test onderwerp. Thanks voor alle tips zo ver.
suave
mijn ervaring is dat met name de kasten die wat gladder zijn goed werken De A600 / A1200 gaan perfect. Maar bijv. een C64 of een A500 heeft soms een slecht resultaat.
Ikilledher
Zowel de C64 als de A500 waren nooit spierwit. ;-)
wiebow
Ik wilde juist die lekkere poep kleur weer naar voren halen. 🙂
odo
Ik ben meer van pis kleuren 🙂