Marcel21674
vandaag een atari c130xe gehad, compleet met dat recorder en alle bij behorende boekjes en software. Ik ben alleen totaal niet bekend met die dingen, is het wat? Vermoed dat het vergelijkbaar is met de commodore 64.
Eerst maar een uitgebreid schoonmaken, want er zit tig jaar vuiligheid op.
lijkt verder wel in goede conditie ye zijn. niet vergeeld ofzo.
odo
Zijn mooie machientjes.Als ik het goed het zelfde CPU als de C64 maar dan om 1.77 ? en 255 kleuren ?
Marcel21674
> Zijn mooie machientjes.Als ik het goed het zelfde CPU als de C64 maar dan om 1.77 ? en 255 kleuren ?
dat klopt. 1.77Mhz en 256 kleuren.
verder een uitbreidings slot en een speciaal slot voor software cardriges. maar das allemaal uitsluitend atari spul niks universeels.
Marcel21674
Weet ook nog niet wat ik er mee ga doen. Eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel mee. Begint intussen ook een beetje op een verzameling te lijken..
amiga 500
amiga 1200
atari 130xe
atari 2600
Marcel21674
Vanmorgen fff bezig geweest met dat apparaat, maar het toetenbord werkt niet goed, membraam heeft onderbroken sporen. Ook krijg ik geen geweldig beeld.
Krijg vaag een scherm met ready via de rf-poort, maar het is voornamelijk ruis. Fijn tunen helpt niet.
Weet iemand nog een goed op atari gericht nederlands forum, want hier hoort dat atari spul natuurlijk niet echt thuis.
Ikilledher
Als we het onder Research of zo schuiven, kan het best in het café. Know your enemy. ;-)