Ha infant,
Ja goed hij is eindelijk af en rijdt!
Gaat echt als de brandweer nu, al ben ik nog steeds niet helemaal tevreden.
Merk dat de IC net iets klein is eigenlijk (wist ik al) en omdat ik inlaat en uitlaat zijde van de IC naar 1 kant verplaatst is mis ik vanaf 6000 rpm 0,1 bar aan boost.
En als het weer wat warmer wordt zakt ie door de te kleine IC onderin de toeren behoorlijk in qua prestaties.
Zit te denken of een Custom IC te laten maken aangezien ik standaard formaten niet passend in de bumper kan krijgen, of misschien een charge cooler setup.
Maar daar ga ik nog even rustig over nadenken, genoeg geld aan dat ding uitgegeven voor nu, eerst de rest van het seizoen maar lekker genieten.
Verder moet ik ook nog de middenpijp van de uitlaat aanpassen van 2 naar 2,5 inch.
Als laatste ga ik na de winter ook nog wat kleinere injectoren er in zetten de 400cc Bosch 803 zijn eigenlijk net groot voor deze setup, loopt daarom niet heel mooi stationair (ook niet slecht hoor) en bij gas los gaat hij een beetje galopperen om na een seconde of 2 weer gelijkmatig stationair te gaan draaien.
Nadeel is dat je weer moet re-mappen natuurlijk.
De torque steer valt me erg mee had veel en veel erger verwacht bij volle acceleratie, al moet je hem soms echt wel een beetje 'man handelen' hoor.
Ondanks de lange diesel versnellingsbak heb ik never nooit grip vanaf 4000 RPM in de 1e versnelling (het blijft fwd hé ) vanaf de de 2e versnelling heb ik volledig grip.
De Helix autosport koppeling is wel beetje irritant bij weg rijden uit stilstand (hij grijpt of hij grijpt niet) maar verder goed te doen.
Mooiste vind ik nog dat deze setup vooral heel erg rijdbaar is ook laag in de toeren, je kunt er nog steeds heel mooi rustig mee rijden en vanaf 2000 RPM voel je de turbo al behoorlijk goed.
Door de lange versnellingsbak is rijden op de snelweg echt een feest, 120 in 5e versnelling is nog maar 2750 RPM en het is dan gewoon stil te noemen in de auto en toch nog bakken met koppel hebben om met een tikkie op het gaspedaal zeer soepel te accelereren.
Het grootste nadeel is dat je zo makkelijk zoveel schandalig te hard rijdt met dat ding :o
Paar plaatjes zoals hij er nu bij staat:
Ook de stoelen vervangen vanwege de kapot gesleten wangen aan bestuurders zijde (berucht kuurtje)
Vervangen voor een paar originele lederen exemplaren