Badeendje2016
Goedemorgen allemaal.
Gisteren is de Rom op mijn GVP HC+8 II controller gesneuveld en kan ik de disks niet meer gebruiken. Het geheugen werkt nog prima en de kaart zelf wordt nog gezien in Sysinfo.
Maar de rom laadt gvpscsi.device niet meer en ook de originele floppy met de drivers erop werkt ook niet meer. Gvpinfo geeft bij alles ok, behalve de rom.
Nu is deze rom een originele rom, dus die is al wat jaartjes oud, dus dat gaat wel eens kapot. In mijn zoektocht naar een nieuwe ben ik de site terecht gekomen van Ralph Babel, alwaar je een guru rom image kan dowloaden om deze vervolgens te branden op een nieuwe chip.
Is er iemand die mij hierbij kan helpen, aangezien ik zelf niet beschik over de apparatuur om dit te doen? Eventuele vergoedingen zijn natuurlijk geen probleem.
Sent from my iPad using Tapatalk
leof
Ik lees op de site van Ralph dat je er met de ROM alleen niet bent: je moet ook een originele Guru-ROM-adapter hebben.
Tahoe
Guru gaat inderdaad niet werken, maat ik kan wel helpen met een normale GVP Rom.
Badeendje2016
leof, je hebt gelijk. Inmiddels ben ik wat wijzer geworden en er is inderdaad een adapter nodig. Gelukkig staat er op de site van Ralph ook een rom image voor een reguliere versie die geen adapter nodig heeft en Tahoe als je me hier mee kunt helpen dan zeer graag.
Sent from my iPad using Tapatalk