WHiZZi
Mijn baas was zo aardig om een complete receptiedesk aan mij te geven omdat dat ding nogal in de weg stond in ons magazijn. Vanavond had ik alle spullen compleet en heb mijn mancave een complete herinrichting gegeven:
[](
https://flic.kr/p/HAZkJq)
Het is nu nog redelijk een zooi, maar een stofzuiger er doorheen en wat zaken herinrichten dan heb ik een mooie plek om filmpjes van de retrocomputers die ik heb/krijg op mijn [Youtube](
https://www.youtube.com/user/kofferband) te plaatsen.
Aangezien het een zogenaamde receptiedesk is, waar dus een hele extra 'bar' om het bureau heen zit, kan ik daar allerlei leuke dingen op zetten.
Alleen, wat zal ik er op zetten? Monitoren van alle soorten zodat ik altijd iets kan aansluiten of zal ik daar een paar mooie retro computers neer zetten (zoals een CDTV en een Tandy Model 1) of iets anders?
Ideeen zijn welkom 🙂
CrazyBob
Ziet er goed uit!
Misschien stopcontacten aan de onderzijde maken van de verhoging?
Misschien een Amiga, Atari en Tandy plaatsen en ee rest gebruiken om te sleutelen
Infant
Allereerst moet natuurlijk de Atari er uit. Niet alleen de mancave uit, maar ook het huis uit :-)
WHiZZi
> Ziet er goed uit! Misschien stopcontacten aan de onderzijde maken van de verhoging? Misschien een Amiga, Atari en Tandy plaatsen en ee rest gebruiken om te sleutelen
Onder de tafel zitten al stopcontacten. Ook in de kastjes (waar de A600 en A500 dozen op staan) zitten veel lades en stopcontacten.
> Allereerst moet natuurlijk de Atari er uit. Niet alleen de mancave uit, maar ook het huis uit :-)
Die Atari staat daar alleen maar omdat deze zonder doos op de printer achterin lag en daarboven op de A500 en ik effe snel 2 machines wilde neerzetten om een idee van grootte te krijgen. De rest van mijn spullen zitten of nog aangesloten (het bureau achter in waar een A2000, Philips P3015 en Schneider staan) of staan mooi opgeborgen in de kasten.
De komende dagen ga ik het beter inrichten en op termijn gaat die Atari ook eens getest worden, daarna zie ik wel wat ik er mee doe. Ik heb het ding op de Bonami Beurs meegenomen voor €10, daarvoor kon ik deze 1040ST F niet laten liggen (en de ontzettend gele A500 hoefde ik niet gezien ik die al 2 heb en de C64 durfde ze teveel voor te vragen).
Infant
(het was een grapje! :-))
Megatron
Niks grapje.. Die ATARI.. MOET.. WEG... NU!!!!!
WHiZZi
Nee hoor, ik proef jaloezie dat er een OS in ROM zit en er MIDI-poorten op zitten. ;-)
Nou vergeet ik ook de ongelooflijk handig geplaatste joystick en muis poorten. Mijnheer Tramiel was gewoon heel slim om dat aan de onderkant te doen, het zou er maar eens door enthousiasme uit getrokken kunnen worden zeg..
WHiZZi
Sorry, ik zit niet in de retrocomputers vanwege de vrouwen (of mannen).
Maar deze mag wel met mijn plezierstaaf spelen hoor, dat T-shirt kan wel uit:

Trouwens, hier zit de plezierstaafaansluiting ook aan de onderkant.
Infant
> Just sayin'....
Ugh. Jessica.
McVenco
> Ugh. Jessica.
Die is in de demoscene vaker geswapt dan de gemiddelde diskette, toch?
Infant
> Die is in de demoscene vaker geswapt dan de gemiddelde diskette, toch?
Zo is het maar net. En meer afgelikt dan de gemiddelde collectie "STAMPS BACK!" postzegels van de Poolse demoscener.
tsb
Had nu gewoon die A600 uit die doos ( misschien niet zo'n goed woord nu.. 🙂 ) gehaald, en had die op dat bureau gezet.. 🙂
WHiZZi
Ik ga komende dagen de boel beter inrichten en dan plaats ik wel een foto van het resultaat 🙂. Ik ga de hele bovenkant van het bureau voorzien van monitoren om diverse machines op aan te kunnen sluiten.
wiebow
Heftig! Zeer benieuwd naar t resultaat. Ga je later ook publiek toestaan in de cave? 🙂
michael
To the WHiZZi-cave Robin!
Ergo; ik ben benieuwd naar het resultaat. Het ziet er in mijn ogen nu al netjes uit... Geeft weer ideeën voor mijn mancave..
WHiZZi
Je hebt de andere kant niet gezien (achter waar ik sta), daar is het 1 grote hoop van drum-spullen 😛
Het 'vervelende' is dat er morgenavond weer een hele lading Tandy's bij komen, even weer een voorraad gescoord uit een opslag van iemand.
En de mancave is open voor bezoek hoor, wel op afspraak en je krijg een bakkie koffie als je een hele rit naar Helmond hebt gemaakt.
Ikilledher
Wat is het verhaal achter de poster, WHiZZi? :-)
n6171
WHiZZi
Ik heb heel veel 50s / Rock 'n Roll attributen her en der vanwege een vorige band. Er hangen ook plaatjes van Chevrolet Bel Air aan de muur en hier in huis in het trapgat hangt Elvis.
Dit is 1 van de 50s attributen welke overgebleven zijn.
McVenco
Casablanca is uit 1942 hoor ;-)
WHiZZi
Ah ok, ik heb dat ding al jaren en indertijd samen gekocht met Elvis en Marilyn Monroe en het zag er 50s genoeg uit 😉. Overigens zijn er plannen om de muren en plafond te isoleren, dus dan gaat alles wat er nu hangt sowieso af.