> Ik ben erg benieuwd hoe mensen hier aan hun spulletjes komen. Mijn eigen tactiek lijkt kennelijk nergens naar, hoewel ik nu wel wat hoop heb op een Amiga 1200 uit Engeland.Meestal struin ik [Marktplaats.nl](
http://www.marktplaats.nl/z/computers-en-software/amiga.html?query=amiga) af met een query als amiga. Daarnaast zoek ik meestal op ebay.nl af met dezelfde zoekvraag en dan vergelijk ik beide een beetje.
>
> Wat me recent opviel is echter dat je bij ebay.nl, ebay.co.uk en ebay.de andere listings krijgt. Natuurlijk zie je bijvoorbeeld een amiga die alleen naar Engeland wil sturen alleen op de .co.uk. Echter; ik kom af en toe ook mensen tegen die best willen verzenden (ook naar Nederland), maar die toch niet in de .nl te zien zijn. Dus tegenwoordig spit ik ook de andere domeinen af en toe een beetje door.
>
> Als dat niet helpt, kom ik op fora zoals hierzo terecht.
>
> Wat ik niet doe is naar beurzen of rommelmarkten gaan. Ik ben laatst naar zo'n retro beurs in Schiedam geweest, om teleurgesteld naar huis te gaan omdat Amiga's überhaupt bijna niet te vinden zijn. Doen jullie dit wel, of zoeken jullie op andere manieren op internet? En nieuwe spullen; gaan jullie naar vesalia, amigakit? Of direct naar diverse kleine toko's als icomp.de zelf?
>
> Wat ik dus eigenlijk misschien wel zoek, is een "buyersguide". Waar zoek je voor wat, waar let je op en hoe ga je vervolgens de koop aan (bieden in advertentie, onderhands e-mailen en etc)? Dit vooral omdat ik nu drie 500's heb (twee rev 5's en een rev 6a), maar mijn collectie wel beschaafd uit wil breiden. Ik zit er niet in voor de hoard, daar heb ik de ruimte ook niet voor 🙂
Zo ga ik dus eigenlijk ook te werk.