amiga_tvn
Ik krijg komende week mijn haakse pcmcia-adapter binnen (zeggen ze bij Amigakit), heb al een 3com netwerkkaartje liggen en 3c589.lha staat klaar...
Hebben jullie eventueel tcpip-stacks die ik (zou) moet(en) ontwijken of misschien de minst bewerkelijke.
Vroegah met de telefoon gebruikte ik een versie van miami, maar misschien zijn er ondertussen nog wat dingen ontwikkeld, zoals die easynet software die Amigakit in basis meelevert.
Kun je met die gratis versie ook via een smb filesystem met een share op een synology nas connecten, of wordt dat heeeel lastig? Zou handig kunnen zijn om via die share dan wat bestanden op en neer naar de amiga te kunnen verplaatsen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
rvo
welk OS draai je? Onder AmigaOS3.9 zweer ik bij Genesis, maar MiamiDX is ook nog steeds oke..
Ik weet niet welke driver je gaat gebruiken, ik heb zelf cnet.device, waar weer 2 versies van zijn, de een net wat sneller dan de ander. Kwestie van uitproberen. Ik zou beginnen met een eenvoudige verbinding met een netwerkkaart in een pc of zo. Wat onder Windows 10 al een hele uitdaging kan zijn.
Tof trouwens dat ze die rechtehoekadapters weer leveren!
amiga_tvn
Draai nu 3.1 en ga gebruik maken van de 3com driver van aminet (3c589.lha). Volgens mij zijn die cnet drivers voor ne2000 compatible kaarten.
Idd tof dat ze weer worden geleverd, maar minder tof dat ze f$#%&-duur zijn, het zijn verdomme 2 connectors met een stuk plastic ertussen!!!
Oh well, hobby's kosten geld. Wacht maar tot ik toch een A4000 wil 😉
Infant
Ik maakte gebruik van AmiTCP/IP op mijn A1200 (3.1). Werkt helemaal prima.
amiga_tvn
Voor wat ik gelezen heb is genesis dan ook een gui voor amitcp/ip (net als eaynet, alleen is dat weer 'van' amigakit)
amiga_tvn
Blizzard 1260@50MHz 32MB geheugen, moet toch lukken. Of moet dat met een Blizzard PPC? Zal eens gaan verzamelen en klaarzetten op een CF kaartje.
rvo
dat moet zeker lukken 🙂 natuurlijk loopt het nog fijner op een grafische kaart, maar een ppc gaat niet werken met os3.9, daar heb je weer os4.x voor nodig.
Tahoe
AmiTCP en Genesis zijn beide nogal oud en hebben allebei issues, als je een moderne(re) TCP stack wilt hebben kijk dan naar Roadshow. Is de TCP stack van OS4.x die nu ook is uitgebracht voor de classic Amiga's.
amiga_tvn
Adaptertje is binnen en voorlopig loopt het met Miami (met keys van Aminet) en AWeb.
Voldoende snelheid om dingen van Aminet te downloaden en te gebruiken.
Nu eens kijken of ik een share op mijn Synology gekoppeld kan krijgen, want de compact-flash kaartjes die ik heb verreken het in de cf-pcmcia adapter (mocht dus weer een cd branden om de drivers op de Amiga te krijgen 😉 ).
De Amiga freezes zo gauw de cf0: wordt gemount. En dan maakt het niet uit wanneer - in devs:dosdrivers of handmatig.
Als ik dan de cf eruit trek moppert ie dat dat te snel is, etc. Dus hij ziet hem wel - cfd device is 1.32 (dacht ik, kan nu niet meer checken en aminet is ff down)
Ik denk dat de cf kaartjes gewoon niet willen. Maar eens kijken naar meer compatible kaartjes.
Of zou ik voor het cf gebruik toch die patches (cardreset, cardpatch) nodig hebben, zelfs als de netwerkkaart wel goed draait?