19rsn007
Goede dag dames en heren in het amiga cafe !
Mijn naam is Jeroen.
Ik ben 31 jaar en ben een actief verzamelaar en gebruiker van retro computer en console spullen.
Sinds gister is er een Amiga 2000 in huis welke bij aankomst eerst wat liefde nodig had (batterij!!!!), maar nu prima draait.
De videokabel die meegeleverd was bleek voor een C1084 te zijn (6 pins DIN aan de monitor kant) maar deze heb ik vanmiddag voorzien van een normale scart stekker en 2 tulpjes voor de audio.
Nu staat hij aangesloten op mijn Ancona CRT monitor en ik moet zeggen dat ik er erg content mee ben 🙂
tsb
Hey Jeroen! Welkom op AC!
Veel plezier met je 2000 🙂
odo
:-)
19rsn007
Dankje TSB, gaat zeker lukken 🙂
En Odo ook bedankt voor het geduld en de tijd die wij hebben doorgebracht om UAE draaiende te krijgen 😃
Infant
Welkom! Een Ancona CRT, volgens mij ook nog gehad vroeger- voor bij de C64 :-)
19rsn007
Hey Infant,
De Ancona is zeker een leuk monitortje.
En moet zegge dat de amiga het er goed op doet.
maus
Welkom hier! Neem een :pilsje: van me.
rvo
welkom!
19rsn007
wat een gastvrijheid voor deze amiga nieuwkomer 🙂
Vanavond al even met de amiga gespeeld. Hij kwam met een bak vol diskette's met uiteenlopend games en programmatjes.
Ik ben zeer onder de indruk van de (niet AGA versie) van Super Street Fighter 2 - The New Challengers.
Uiteraard ben ik even klassiekers aan het spelen geweest (IK+ en Giana Sisters) maar er is een hele games library die ik moet gaan bekijken 😃
Nu alleen even gaan sparen en geld gaan uitgeven aan een harddisk controller, een harddisk en een kickstart upgrade.
Misschien met de tijd nog wel een accelerator kaartje, maar dat zien we tegen die tijd wel. 🙂
odo
Jeroen graag gedaan en veel plezier met je A2000
Ikilledher
Hoi Jeroen! o/
wiebow
Welkom!!!!!!
19rsn007
Gister eindelijk even de tijd genomen om wat games te spelen.....leuk hoor !!
Binnenkort even de batterij vervangen met een CR2032 oplossing (zit nu geen batterij in mijn amiga) en dan langzaam aan gaan sparen voor fastram uitbreiding een harddisk (scsi) controller met harddisk en dan de kick upgraden, lekker WHDLoad erop en misschien met de tijd een accelerator kaart erin 🙂
Deze hobby gaat een boel tijd (en geld 😛 ) in zitten....hebben meerdere mensen mij al voor gewaarschuwd, maar ik ben graag een beetje eigenwijs 😛
McVenco
hoi!
Magic
Welkom... Stay a while.. Stay forever!! 😉
19rsn007
hehehe...
Dat was ik ook van plan.
Vanavond ff bezig geweest met ZawaTrans om een ADF file op echte flop te krijgen.
Dit was me eerder al gelukt op een A500 en dat ging in 1x goed, maar vanavond ging het een stuk minder goed.
Eerst kwam ik er achter dat een 2 tal toetsen van mijn keyboard niet werkte.
Na het keyboard uit elkaar te hebben gehaald en schoon te hebben gemaakt was dit opgelost 🙂
Toen kwam het drama van het constant hebben van timeouts, het crashen van mn laptop bij het overhevelen......wat gaat er mis?!
Bijna 3 uur verder schoot me ineens iets te binnen en besloot dit te proberen.
Waarom dat me na bijna 3 uur pas te binnen schiet...ja geen idee (misschien omdat dat met die A500 al een hele tijd geleden is?)
Meet ik heb zojuist mn eerste demo op de A2000 bekeken 😃
Ikilledher
Welk demo? :-)
19rsn007
19rsn007
Mooie demo 🙂
dottyflowers
Hallo dan! Welkom Jeroen :-)