Abelientje
Het heeft even geduurd maar hij is binnen. De A3000D, voorzien van 2x SCSI HD, Cybergraphics en een A2065 Netwerkkaart. Verder heeft de A3000 2MB Chip en 16MB Fast, inc. Rom3.1 Een nette machine en werkt prima!
n2292
n2293
wiebow
Mooi ding man, ziet er netjes uit! Van binnen EN van buiten.
Draak
Mooi hoor! gefeliciteerd 😉
maus
Wat een leuk speledingetje!! Veel plezier ermee...:gamer:
odo
Gaaf :-D
tsb
Cool machine!
Ik heb hem gisteravond even mogen aanschouwen..
Nog niet eerder een A3K gezien, mooie machine!
Megatron
Die ziet er nog netjes uit. Batterij eruit c.q. vervangen mag ik aannemen?
odo
Hielke ik heb ergens nog zo een floppydrive voor je 3000 liggen zonder knopje.De bovenkant komt me bekend over.Merk begint met een C toch :-)
Abelientje
Ikilledher de batterij is vervangen door een "knoop" cel en er is geen schade, best wel netjes vind ik zelf 🙂
odo ik heb wel belangstelling voor de floppy, knopje is wel op te lossen. Bedankt voor je PM btw........
Gisteren de Netwerk kaart en de Video kaart (CyberVision64) aan geslingerd, de CyberVision was wat tricky hiervoor moest een jumper worden omgezet ontdekte ik. Dit is bepalend voor de Revisie Buster de je hebt.... In mijn geval een Rev9 en dat is wel prima zo.
Als iemand een CSMK1 wil ruilen voor een CSMK2 houd ik mij aanbevolen....... de MK1 past simpelweg niet in de A3000D 🙁
Ikilledher
> Ikilledher de batterij is vervangen door een "knoop" cel en er is geen schade, best wel netjes vind ik zelf 🙂
Precies wat ik me afvroeg. ;-) Mooie Amiga; die desktop 3000. De mooiste, als je het mij zou vragen.
Henk
Ik ben blij dat m'n kindje in goede handen terecht is gekomen...😃rinks:
spud
Welke jumper is dat op de CV64? En wat is het verschil in performance/gedrag in de verschillende jumper standen? Ik heb een vergelijkbare configuratie en op een hogere resolutie 32bit kleuren zet vertoont de rechter helft van het scherm storingen/artefacts als ik bijvoorbeeld windows verschuif. Volgens mij heb ik ook een v9 buster.
En als er iemand nadat Abelientje geholpen is nog een extra MKII/III over heeft houd ik me ook aanbevolen. CS PPC wordt te heet, UltimatePPC zal wel bij vaportware blijven 🙁
Abelientje
Henk ze zoemt prima hier 🙂 🙂
spud ik had de jumper settings van www.amiga-hardware.com alleen zijn de jumpers niet genummerd op de Cyber Vision. Als het zo licht maak ik ff een plaatje. Ik heb inmiddels wel een GVP Spectrum in de A3000 gedrukt........... Deze kaart doet iets minder moeilijk 🙁
Abelientje
spud hierbij nog even een plaatje van de CyberVision met de Jumper die de revisie van de Buster instelt........ Hij staat nu open dat is voor rev11. Gesloten is voor rev7 en rev9. De overige jumpers heb ik niet getest omdat de kaart prima werkt.
n2520
n2521
spud
Thanks Abelientje voor de duidelijke foto's. Ik ga het binnenkort eens checken! Ik heb ook nog ergens een buster 11 liggen. Maar moet ik dan ook niet andere chips upgraden (SCSI, enz.)?
Abelientje
spud Ik ben even aan het zoeken geweest, voor Rev11 buster in een A3000 kan ik zo niets vinden over upgraden van andere chips. Wel de Int-2 Mod die is voor het gebruik van je scsi device op je cpu kaart zoals ik kan achterhalen. Ik denk bijna dat je de rev11 Buster zo kan plaatsen. Maar waarom zou je dat doen, volgens de info die ik oa. kan vinden zou je configuratie gewoon moeten werken. De direct memory access (DMA) van Rev11 buster is oa. voor Z-Fastlane en A4091 kaarten en (betere) werking van een A3640 cpu volgens info die ik vind. Iemand hier ervaringen ermee, bezit nl. zelf ook nog een Buster rev11 🙂 Geen plannen om nu de Buster te vervangen zolang ik geen CPU kaart heb voor deze dame 🙂
Abelientje
Hoi, ik heb de herrie Fan in de PSU vervangen voor een Silent Bob met blauwe LED's............. best wel cool gezicht!
n2539
tsb
Netjes!
Pas zo'n fan ook in mijn A4K voeding ? 🙂
Een vliegshow vind ik wel leuk, maar constant dat geluid..
Abelientje
tsb voor zover ik weet wel, tis een standaard 80x80mm Fan. Ik snap dat je de herrie wel beu bent hahaha 🙂
Henk
De standaard flow is ook kansloos, als de kap erop zit, kan ie alleen maar via een krappe ruimte ventileren.
Je zou ook aan de voorkant wat gaten kunnen boren in de PS, om de flow te verbeteren.