chaozz
Ik zoek een orgaandonor voor mijn Amiga 1200. Die van mij werd geleverd zonder schroefjes en met een erg vergeeld toetsenbord.
Wie oh wie heeft er een defecte 1200 liggen die als orgaandonor kan fungeren? 🙂
Abelientje
Hoi, je kan ook voor een nieuw Toetsenbord gaan, als de behuizing mooi wit is (anders brighten) heb je weer een super frisse 1200 🙂
tsb
Met je Joshua5 even vragen.. die heeft vast nog wel wat.. 🙂
Oh wacht, ik sta ook nog op de lijst voor een nieuw keyboard.. 🙂
chaozz
De behuizing is verrassend wit eigenlijk. De toetsen zijn licht vergeeld. Ik ga het even laten voor wat het is en wellicht Retr0brighten mocht het me storen. Verder heb ik wat passende schroefjes gevonden in mijn knutsel la en heb ik de shielding aan de bovenkant van het mobo weggehaald. Wat een verademing! Ik kan eindelijk ergens bij!
Ook kwam gisteren m'n bestelde reepje 8MB edo ram binnen. De geheugenuitbreidingskaart herkent hem, geen idee hoe ik kan zien hoeveel geheugen in nu heb.
Ikilledher
Je kunt autoconfig-geheugen zien met het AmigaDOS-commando avail.
```
1> avail
Type Available In-Use Maximum Largest
chip 233592 282272 515864 76792
fast 341384 182896 524280 197360
total 574976 465168 1040144 197360
```
chaozz
Te gek. En hoe kom ik in AmigaDOS 😛
McVenco
Staat ergens op je Workbench 3.x diskette (een ikoontje met de naam "Shell"). Je kunt tevens zien hoeveel geheugen je hebt als je de Workbench gewoon opstart. Bovenin het scherm dienen uitspraken te verschijnen als "zoveel bytes grafisch geheugen, zoveel bytes overig geheugen" (of de Engelse variant daarop), waarbij grafisch geheugen staat voor ChipRAM (= altijd 2MB in een A1200), en overig geheugen is altijd het geheugen van eventueel aanwezige geheugenuitbreidingen.
edit: je kunt de Shell/CLI ook bereiken door in de Workbench in het menu naar "opdracht uitvoeren" te gaan (toetsenbord combi: rechter Amiga toets + E), en dan "CLI" in te toetsen.