Draak
Eindelijk een Indivision mk2cr besteld voor mijn 1200 en een klok module (uitbreiding) voor mijn ACA 1232/33... JEAH!
verder nix, ik wilde alleen het moment even delen... :fun:
maus
Gefeliciteerd!😃rinks:
Megatron
Wat is eigenlijk die discussie over die CR versie??.. lees berichten over de MK2CR dat er voor en nadelen zijn.. iemand daar ervaring mee want ik overweeg een van de 1200 machines die ik ga gebruiken te voorzien van een MK2CR
odo
:gamer:
maus
McVenco
Megatron
maus
Sorry, het zal de leeftijd wel zijn.:hallo:
Riempie
Ik heb niets gehoord of gelezen over voor/nadelen van de CR-versie tov de vorige (die ik heb). Enige nadeel die ik kan bedenken is dat de CR-versie een lompe DVI-kabel heeft die je niet lekker kan vastzetten (of amigakit moet daar een backplate voor hebben)
Tahoe
Het enige verschil, en daarmee ook het grootste nadeel is inderdaad de kabel, en hoe deze aangesloten wordt.
De connector aan de kant van de Indivision is anders en de meegeleverde kabel zit een geklonken DVI stekker aan. Bij de eerste versie zat er een verloopprintje waarop de DVI connector zat. Die kon je heel makkelijk vervangen door een met bijvoorbeeld DVI.
In werking zit er geen enkel verschil tussen de Indivisions, beiden hebben slechte software ondersteuning/firmware updates maar werken verder naar behoren.
De Indivision ECS daarintegen, is een heel ander (en meteen ook veel leuker) kaartje... Daar zit de logic van de Denise volledig in geemuleerd, inclusief Graffiti. Ik heb op een A600 Picasso96 RTG software draaien die de workbench op 800x600 in 256 kleuren uitpoept. Dat is best grappig voor een 600....
Megatron
> Het enige verschil, en daarmee ook het grootste nadeel is inderdaad de kabel, en hoe deze aangesloten wordt. De connector aan de kant van de Indivision is anders en de meegeleverde kabel zit een geklonken DVI stekker aan. Bij de eerste versie zat er een verloopprintje waarop de DVI connector zat. Die kon je heel makkelijk vervangen door een met bijvoorbeeld DVI.In werking zit er geen enkel verschil tussen de Indivisions, beiden hebben slechte software ondersteuning/firmware updates maar werken verder naar behoren.
>
> De Indivision ECS daarintegen, is een heel ander (en meteen ook veel leuker) kaartje... Daar zit de logic van de Denise volledig in geemuleerd, inclusief Graffiti. Ik heb op een A600 Picasso96 RTG software draaien die de workbench op 800x600 in 256 kleuren uitpoept. Dat is best grappig voor een 600....
Ik had in de tussentijd ook nog iets gelezen over bepaalde resoluties/frequenties die een probleem geven.. maar of dat nu specifiek bij de CR2 is weet ik even niet.. maar inderdaad.. ik lees dat het niet de beste kaart is.. Ik laat die 1200 doosch maar voor wat games en ga lekker old school scarten.
Dank je Tahoe!
Draak
> Ik heb niets gehoord of gelezen over voor/nadelen van de CR-versie tov de vorige (die ik heb). Enige nadeel die ik kan bedenken is dat de CR-versie een lompe DVI-kabel heeft die je niet lekker kan vastzetten (of amigakit moet daar een backplate voor hebben)
Ik heb daar i.d.d. een backplate bij besteld 😉 en ik heb geen ervaring met de "ECS" versie, dus ik kan niet oordelen over eventuele nadelen.
Riempie
> Het enige verschil, en daarmee ook het grootste nadeel is inderdaad de kabel, en hoe deze aangesloten wordt. De connector aan de kant van de Indivision is anders en de meegeleverde kabel zit een geklonken DVI stekker aan. Bij de eerste versie zat er een verloopprintje waarop de DVI connector zat. Die kon je heel makkelijk vervangen door een met bijvoorbeeld DVI.In werking zit er geen enkel verschil tussen de Indivisions, beiden hebben slechte software ondersteuning/firmware updates maar werken verder naar behoren.
>
> De Indivision ECS daarintegen, is een heel ander (en meteen ook veel leuker) kaartje... Daar zit de logic van de Denise volledig in geemuleerd, inclusief Graffiti. Ik heb op een A600 Picasso96 RTG software draaien die de workbench op 800x600 in 256 kleuren uitpoept. Dat is best grappig voor een 600....
A600 met Indy ECS heb ik ook, maar picasso software en 800x600 met 256 kleuren? Serieus? Performed dat nog een beetje? Hou je dan nog wel chip ram over? Kan ik die software ook ergens vinden en proberen?
tsb
Draak wordt de Alice chip bij deze indi ook zo warm ?
Ik had bij mijn A4000 problemen dat het beeld ging glitchen, cooler geplaatst boven de Alice, daarna was het probleem verdwenen.
Door de hoge resoluties moeten Lisa & Alice wat harder werken..
Draak
> Draak wordt de Alice chip bij deze indi ook zo warm ?Ik had bij mijn A4000 problemen dat het beeld ging glitchen, cooler geplaatst boven de Alice, daarna was het probleem verdwenen.
> Door de hoge resoluties moeten Lisa & Alice wat harder werken..
Ik heb geen idee, ik zal eens testen...
Tahoe
> A600 met Indy ECS heb ik ook, maar picasso software en 800x600 met 256 kleuren? Serieus? Performed dat nog een beetje? Hou je dan nog wel chip ram over? Kan ik die software ook ergens vinden en proberen?
Je houdt alle 2MB chip over, omdat je RTG gebruikt. Performed is een groot woord, maar voor gewoon Workbench gebruik is het best aardig. De software is beta (versie 0.2), maar het werkt.
Ik zal eens een handleiding in elkaar zetten.
Maar! Je hebt wel een volledige 030 in je 600 zitten? Zonder MMU werkt de driver niet, en Picasso zelf heeft minimaal een 020 nodig... Zover ik weet zijn er geen 020 kaarten met een 68851 MMU erbij voor de 600, dus je hebt een kaartje nodig met een volwaardige 030 (niet EC dus). Dan blijven er maar heel weinig over....