Dan zou ik het volgende eerst eens proberen: - Contacten van de uitbreidingspinnen van de Amiga schoonmaken met IPA en dan testen (zonder HDD/CF) - De TF1230 erin steken en 1mm terug trekken en dan testen (weer zonder HDD/CF)Je moet namelijk eerst de Amiga zover krijgen dat deze door zijn self-checks heen komt (i.e. Paarse bootscherm)
Dat schijnt dan nogal een vaak voorkomende oorzaak te zijn. "Oxiderende" contactpunten. Het vreemde is als ik naar die contactpunten kijk dat ik dan niets bijzonders, geen vorm van oxidatie.
Met IPA bedoel je toevallig Isoprophyl Alcohol, daar heb ik nog een hele fles van vol staan. En hoezo een mm 'terugtrekken'?
Overigens een ander aspect is dat de TF1230 een build date heeft van 2020. Dus die kaart heeft 5 jaar in een doos ergens in een magazijn gelegen. Is een TF1230, gemaakt in 2020, wel geschikt voor OS 3.2.3?HellCoder
Beide muisknoppen vast houden heeft geen effect.
Overigens als extra informatie kan ik ook nog toevoegen dat de 8MB uitbreidingskaart die ik eerst in gebruik had, nu ook ineens vervelend doet (met deze roms?), ik krijg een rood scherm tijdens het booten met die kaart en allerlei opmerkingen zeggen dat die kaart 'bad' is. Waarom krijg ik toch op de een of andere manier het gevoel dat omdat de Amiga 1200 wel normaal wil booten zonder de kaart maar dat met de kaart het de Amiga teveel word en alles op zwart blijft, dat het misschien toch een voedingsprobleem is? De standaard A500 blok die ik gebruik levert maar 25 watt, allicht is dat te weinig? Zelfs Google suggereert het: