robert52 Hi all, ik heb in mijn eindeloze stapel Amiga software een berg bestanden die met Quarterback zijn aangemaakt. Ik weet echter niet hoe ik deze kan herstellen naar hun oorspronkelijke staat. Ik heb al het één en ander geprobeerd maar het lukt me niet. Weet iemand dit uit te leggen in Jip en Janneke taal of kan ik deze bestanden maar beter weggooien. Thanks alvast.
leof Volgens EAB kun je de Quarterback bestanden alleen uitpakken met dezelfde versie als waarmee ze zijn ingepakt.... Ken je de versie niet dan wordt het uitproberen. Een aantal versies van Quarterback zit in de TOSEC Amiga bestanden.
robert52 Thx, dan moet ik de afweging maken of ik de moeite erin steek om elke versie uit te proberen of dat ik alles dump. Zou het uitproberen de enige manier zijn om erachter te komen met welke versie van QB die bestanden zijn aangemaakt?
Infant Thx, dan moet ik de afweging maken of ik de moeite erin steek om elke versie uit te proberen of dat ik alles dump. Zou het uitproberen de enige manier zijn om erachter te komen met welke versie van QB die bestanden zijn aangemaakt? Soms kun je het zien aan de header van de bestanden. Een van de bestanden openen in een text editor en kijk of er in de eerste regels iets staat als "QB2.0" oid. Ik weet niet OF dit überhaupt zo is bij Quarterback files (ik heb er geen paraat) maar het zou kunnen. Alternatief - hier staan (de?) 8 versies van Quarterback Tools: https://cloud.amigacafe.nl/s/qrS1m7t.../search/705380 (gewoon even zoeken op Quarterback)