Cenobyte Hallo iedereen, Mijn naam is Mario en ik ben vanaf het vroege begin Commodore liefhebber. Mijn bouwjaar is 1970 dus een perfecte leeftijd om alles mee te maken. Na een Atari 2600 wilde ik toch graag iets wat programmeerbaar was en al snel kon ik mijn gang gaan op een C64. Na een korte tussenstop op een C128, die mijn vader vervolgens ging gebruiken in zijn net opgestarte bedrijf (met mijn software kon hij offertes maken en printen) kreeg ik een Amiga 500 en kwam de nadruk te liggen op het kopieren van games :lol: Hierna kwam er een A2000 met XT kaart (die ik nu nog steeds in mijn bezit heb, maar die helaas batterij schade heeft) waarop PC software kon worden gemaakt voor mijn vader zijn bedrijfje (hij werkte op een PC). Uiteindelijk kreeg ik van pa nog een A1200 maar dat was al zo laat in de nadagen van Commodore dat ik daar niet erg veel mee gewerkt heb. Ik heb die machine echter ook netjes bewaard en vorig jaar verkocht aan een liefhebber die de nog steeds werkende machine ging recappen. Na een korte periode met PC's en Windows en veel frustratie (ik schopte op een gegeven moment letterlijk een deuk in de PC kast onder mijn bureau) ben ik in 2004 overgestapt op Apple computers, waarna er zo'n zelfde mooie wereld voor mij open ging als met de Amiga. Ik heb ook al mijn iMac's tot op heden bewaard en begin al een aardig computer museum te krijgen :hallo: