Licht gaat het voorlopig buiten niet worden met dit weer..
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29773}
Dus.. mijn Amiga 1200 in plexilaser behuizing. IDE-CDROM links, USB CDROM rechts op de behuizing.
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29781}
Case zonder de drives bovenop. Ik had gekozen voor de donkergetinte kast ipv totaal transparant.
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29784}
Achterkant. Joystick, Muis aangesloten. Lyra PS2-poort is nog te zien, maar is niet aangesloten. Ipv de Lyra gebruik ik een Amikey1200 voor USB Keyboard
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29782}
Daaronder Omniport. De variant met SD-kaart+HDMI+2x USB
HDMI hier is de Indivision Mk3 voor RGB
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29772}
Kast opengemaakt. Als ik de 3 schroeven bovenop losdraai, valt de hele kast eigenlijk uit elkaar. Dat is enige wat minder fijn is, maar alles is wel meteen goed bereikbaar.
Links dus IDE interface, 3.5" via flatcable aan de linkerkant boven de pcmcia slot naar buiten. Samen met een voedingstekker. De floppy voeding gaat met een Y kabel naar de Gotek die onder het moederbord zit en naar een genderchanger naar een mini molex als stroom voor de IDE-CDROM.
Indivision Mk3, Gayle Reset Adapter. De Subway 2021 is met een angle-clockport-adapter aangesloten en hangt boven de Amikey.
Vanaf de Subway2021 gaat een kabel naar 2 USB poorten op de Omniport en een ander naar 2 USB poorten aan de zijkant van de case.
Pistorm32lite met Raspberry Pi3.
Verder Kickstart 3.2.2 Roms en dat is zo ongeveer wat er te zien is op bovenstaande foto.
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29777}
Vanaf de Raspberry Pi een hoekse aansluiting met flatcable HDMI (was zoeken naar iets wat ook echt goed wilde passen).
Dit dus voor de RTG
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29786}
Naar TV-port
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29787}
Het moederbord zit verhoogd in de kast. Daardoor is er ook onder het moederbord nog ruimte. Aan de achterkant heb je daar dus ruimte voor extra aansluitingen.
Hier is de Gotek te zien. Tussen moederbord en de Gotek heb ik nog een hardplastic insulatie sheet zitten
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29771}
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29775}
Dubbele USB aansluiting aan de zijkant
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29776}
Amikey nog te zien onder de Subway 2021
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29778}
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":29788}
Zijkant is een beetje een rommeltje zo. De ide flatcable en voedingskabel worden uit de kast gerouteerd naar de ide-cdrom die los op de kast ligt.
De ontwerper van de plexilaser kast vond het onnodig om ruimte te maken voor een cdrom (wie gebruikt dat nou?...) en koos ervoor om de floppy helemaal links te plaatsen zodat er rechts in de kast veel ruimte is voor grotere uitbreidingskaarten.