Maar Graham gaat wel helemaal los zeg! Dat had voor mij nou ook weer niet gehoeven ... Beetje zitten zeuren over een logo? Hou het even inhoudelijk zou ik zeggen .. Wat dat betreft ben ik het wel met Marvin in de comments eens ...
Daar is wat voor te zeggen, dat het een stevige rant was, dat was duidelijk.
Maar er valt wat voor te zeggen dat het meeste al gratis beschikbaar is, EAB met hun FTP hebben echt bijna alles, kopen/verkopen hebben we Amibay voor en dan hebben we A1K voor de duitsers, maar ook de hardware guru's.
Lemon Amiga voor de games, net als WHDLoad.
En ieder land heeft ook wel zo zijn eigen forums.
Dat iedereen wat boeken of e-books krijgt en wat downloads, dat is een goede, dat heeft in zijn ogen geen waarde.
En daar ben ik het mee eens, dan kan je het hele verhaal net zo goed op een website zetten en dan kan je het daar ook lezen.
En een simpele site met alle informatie die we nu al hebben, helpt ook niet echt, om eerlijk te zijn.
En de schuld afschuiven op anderen door hem, is ook onzin!
Hij had zelf gewoon eerst feedback moeten vragen aan iedereen en dan zijn plan beter aanpakken.
Maar goed, er zullen altijd wel mensen zijn die er niet aan mee doen, bedrijven die elkaar niet kunnen zien of luchten, dus je hebt altijd wel die versplinteringen.
Als ik kijk hoe het nu gaat en 10 jaar terug, dan was het vroeger beter hoor!
Tuurlijk, er zijn goede meetings en dagen, er komt hardware en software uit, maar de grootste killer, is de prijzen van de meeste Amiga hardware.
Iemand die niks heeft en nu weer wil instappen, betaald de hoofdprijs, soms nog meer in de begin jaren van Commodore in guldens, marken, lieren, wat dan ook!
En dan wordt een hobby niet zo leuk meer, als je niet zoveel geld hebt.
Tuurlijk, als je geduld hebt, is er ergens altijd wel een goeie deal te maken, maar het blijft dat waar Amiga's bij de verkoop hoek in Maarssen voor tientjes weg gingen, okay soms honderd of meer voor de wat exclusievere modellen, weg gingen.
Nou dat gaan we dus niet meer zien.
Simpele A500's gaan nu al voor 150 tot 300 euro of meer, 1200's zijn al gouw richting 500, afhankelijk van wat er in zit en 3000D/T 4000D/T, nou ga maar 2 keer een maandsalaris opzij zetten, als je het daar mee red ....
Dat dus!
En ook daar zullen nog wel wat episodes op volgen ;-)