AMIGA_JOHAN
Er is een TF1260 naar mij onderweg.
Wilde altijd al een snelle 68060 kaart en wil hier mij bevindingen laten zien. Is al een tijd geleden, dat ik iets nieuws had om uittesten. Had bijna mijn hobby gestopt, maar dankzij de TF1260 wil ik het weer een nieuw leven geven. Was al uitgekeken op de 68030 kaarten en deed de laatste tijd bijna niks met mij AMIGA 1200’s. Zo nu en dan wat AGA Demos en ging het weer voor een lange tijd uit. Nu met de komst van de TF1260 ben ik weer enthousiast geworden. Heb al TF Tools ervoor gevonden en moet ik nog achter komen hoe ik later de firmware updates moet verrichten.
Buzzfuzz
Vergeet de 68060.library niet voordat je em er in prikt ;-)
Dat is ook het enige waar een 060 lekker voor is, AGA Demos.
AMIGA_JOHAN
> Vergeet de 68060.library niet voordat je em er in prikt ;-) Dat is ook het enige waar een 060 lekker voor is, AGA Demos.
Wilde eigenlijk een Install doen van MMULib. Maar kan beter de 68060.library in Libs plaatsen.
amiga1260
De 68060.library is niet nodig als je MMULib gaat installeren.
Ik heb zelf een TF1260 met 68060 REV 1 en heb dan via de bron geinstalleerd.
bron: TF1260 Information | John "Chucky" Hertell
AMIGA_JOHAN
> De 68060.library is niet nodig als je MMULib gaat installeren.Ik heb zelf een TF1260 met 68060 REV 1 en heb dan via de bron geinstalleerd.
>
> bron: TF1260 Information | John "Chucky" Hertell
Zal MMULibs Release 47.3 installeren.
Bedankt voor de link.
Zag deze link: [
https://alen.dreamhosters.com/tf1260.html](
https://alen.dreamhosters.com/tf1260.html)
AMIGA_JOHAN
Is vanavond binnen gekomen.
Moet nog erin plaatsen later vanavond of morgen.

AMIGA_JOHAN
Kon niet SySInfo 4.4 doen kreeg een freeze. Wel gelukt met SySInfo 4.3 en WhichAmiga 1.3.3.

AMIGA_JOHAN
Heb de cpuspeed uitgeprobeerd.
cpuspeed speed=63 , doet het
cpuspeed speed=75 , loop vast
cpuspeed speed=80 , loop vast
cpuspeed speed=100 , doet het
Is het aan te raden om de Rev 6 CPU met 100Hz een heatsink te voorzien.

AMIGA_JOHAN
Zou het sowieso doen, want na een tijdje wordt die zelfs op 50MHz aardig warm en de 1200 is nou niet bepaald de beste behuizing qua koeling
AMIGA_JOHAN
Is vanavond binnen gekomen.
Moet nog erin plaatsen later vanavond of morgen.
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":27910} {"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":27911} {"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":27912}
AMIGA_JOHAN
Kon niet SySInfo 4.4 doen kreeg een freeze. Wel gelukt met SySInfo 4.3 en WhichAmiga 1.3.3.
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":27914} {"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":27915}
VosCoBoss
Leuke kaart, heb hem zelf ook al een tijdje. Firmware updates kun je doen met een raspberry pi. Er is tot nu toe nog geen nieuwe firmware uit. Waarschijnlijk is die van jou al voorzien van de meest recente firmware.
Als je wil booten vanaf de IDE-poort dan kun je een aangepaste kickstart ROM maken met ehide.device erin.
De IDE doet bij mij ruim 4mb/s, flink sneller dus dan de interne IDE header, maar niet zo snel als een fastATA of sommige andere turbokaarten.
AMIGA_JOHAN
Heb de cpuspeed uitgeprobeerd.
cpuspeed speed=63 , doet het
cpuspeed speed=75 , loop vast
cpuspeed speed=80 , loop vast
cpuspeed speed=100 , doet het
Is het aan te raden om de Rev 6 CPU met 100Hz een heatsink te voorzien.
{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":27919} {"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":27920} {"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":27921}
AMIGA_JOHAN
> Leuke kaart, heb hem zelf ook al een tijdje. Firmware updates kun je doen met een raspberry pi. Er is tot nu toe nog geen nieuwe firmware uit. Waarschijnlijk is die van jou al voorzien van de meest recente firmware.Als je wil booten vanaf de IDE-poort dan kun je een aangepaste kickstart ROM maken met ehide.device erin.
>
> De IDE doet bij mij ruim 4mb/s, flink sneller dus dan de interne IDE header, maar niet zo snel als een fastATA of sommige andere turbokaarten.
Hoe kan je zien welke firmware update erop zit.
Buzzfuzz
> Is het aan te raden om de Rev 6 CPU met 100Hz een heatsink te voorzien.{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":27919} {"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":27920} {"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":27921}
Zou het sowieso doen, want na een tijdje wordt die zelfs op 50MHz aardig warm en de 1200 is nou niet bepaald de beste behuizing qua koeling
VosCoBoss
Op 100MHz draait mijn rev 6 in principe stabiel, geen crashes met een paar uur lang quake, maar de beachball in AIBB vertoont op 100MHz artifacts. Op 94MHz is dat niet het geval. Ben benieuwd hoe de beachball bij anderen zich gedraagt op 100MHz.
Ik heb er een heatsink op.
Firmwareversie kun je volgens mij niet zien. Misschien via whichamiga? Als je boven de 85 en onder de 70MHz stabiel kunt draaien maar tussen 70-85MHz niet, dan heb je de meest recente firmware. Er wordt nog gewerkt aan een final versie. Daarover heb ik de laatste tijd weinig nieuws vernomen.
AMIGA_JOHAN
Geprobeerd een heatsink erop te plaatsen, maar komt tegen de metalen onderkant van de keyboard aan. Wat voor soort heatsink gebruiken jullie.
AMIGA_JOHAN
> Zou het sowieso doen, want na een tijdje wordt die zelfs op 50MHz aardig warm en de 1200 is nou niet bepaald de beste behuizing qua koeling
Valt nog mee met 50MHz qua warmte. 63MHz en vooral 100MHz word het aardig warmer.
VosCoBoss
> Geprobeerd een heatsink erop te plaatsen, maar komt tegen de metalen onderkant van de keyboard aan. Wat voor soort heatsink gebruiken jullie.
Ik heb er een zelf bewerkt om onder het toetsenbord te passen. Schuin gemaakt met ijzerzaag en ijzervijl. Ik zou ergens een foto moeten hebben maar kan ik nu niet vinden. Volgt later.
AMIGA_JOHAN
> Ik heb er een zelf bewerkt om onder het toetsenbord te passen. Schuin gemaakt met ijzerzaag en ijzervijl. Ik zou ergens een foto moeten hebben maar kan ik nu niet vinden. Volgt later.
Zit op het internet suf te zoeken naar een 40x40 heatsink. Zijn allemaal veel te hoog. Zal mooi zijn als je een foto ervan kan vinden.