amigaowner1
Hallo heb hier een AMIGA 2000 staan ooit nieuw gekocht maar weet totaal niet meer hoe of wat ik hem aan de praat moet krijgen wie heeft er een stap voor stap handleidingkje voor op mij weer op weg te helpen. Alvast bedankt.
Marcel21674
je zet hem aan en dan krijg je als het goed is een bootscherm, met een floppy symbool of een dikette in diskdrive animatie, afhankelijk van welke firmware (roms) er gemonteerd zijn.
Gebeurd er echt helemaal niks, dan is er waarschijnlijk een defect, berucht zijn de leeggelopen backup batterijen.
amigaowner1
Hij is nog gewoon standaard heb er niet hardware matig in de computer niets gedaan.
Heb even een vga adapter besteld mijn monitor is wel stuk, dus ik moet daar even op wachten.
Als ik heem nu aan zet zie ik wel alle floppy stations lampjes oplichten.
Ik las het over de battery heb de kat even open gemaakt en battery ziet er mooi schoon uit.
spud
Nog een toevoeging, als er een harde schijf inzit met een geinstalleerd OS, dan zou hij normaal volledig moeten opstarten en krijg je dus niet het vermelde bootscherm te zien.
Wat voor VGA adapter? Amiga's sturen geen standaard VGA signaal uit, dus met een passieve adapter ga je niet veel bereiken op een standaard VGA monitor. Het makkelijkst is om via de composite (tulp) video aansluiting (zit die ook op een a2000?) of een RGB naar Scart kabel op een gewone TV te testen (als je een TV hebt met composite en/of scart natuurlijk.
En zoals amigaowner1 zegt, maak de computer open, verwijder de batterij en check of deze niet te veel gelekt heeft.
amigaowner1
Vga adapter besteld speciaal voor amiga en wat ik zei battery ziet er schoon uit geen lekkage
amigaowner1
> Nog een toevoeging, als er een harde schijf inzit met een geinstalleerd OS, dan zou hij normaal volledig moeten opstarten en krijg je dus niet het vermelde bootscherm te zien.Wat voor VGA adapter? Amiga's sturen geen standaard VGA signaal uit, dus met een passieve adapter ga je niet veel bereiken op een standaard VGA monitor. Het makkelijkst is om via de composite (tulp) video aansluiting (zit die ook op een a2000?) of een RGB naar Scart kabel op een gewone TV te testen (als je een TV hebt met composite en/of scart natuurlijk.
>
> En zoals amigaowner1 zegt, maak de computer open, verwijder de batterij en check of deze niet te veel gelekt heeft.
Heb hem aangesloten met composite (tulp) video op tv en hij doet het thanks zover nu ff kijken hoe alles ook alweer werkt DANK
amigaowner1
Nu nog een dingetje het beeld is zwart/wit zoals ik nu heb aangesloten als zie tekst boven
PRS
Ik heb geen A2000, maar bij een A500 komt ook alleen maar Z/W uit de tulp aansluiting. De A500 en A2000 zijn ook heel erg verwant aan elkaar.
Mbt die batterij, hij kan er misschien mooi uit zien, maar hoe ziet de printplaat er omheen uit?
Heb je (een klein beetje) groene aanslag op de connecties in de directe omgeving van de batterij? Dan heeft ie al gelekt. Als alles echt schoon is, zou ik direct ook een staatslot kopen. Zoveel geluk, daar moet je van profiteren.
De batterijen zijn de grootste oorzaak van falende Amiga’s en als deze nog niet gelekt heeft, gaat hij dat binnenkort wel doen. Ik zou geen risico willen nemen en de batterij meteen verwijderen.
amigaowner1
> Ik heb geen A2000, maar bij een A500 komt ook alleen maar Z/W uit de tulp aansluiting. De A500 en A2000 zijn ook heel erg verwant aan elkaar.Mbt die batterij, hij kan er misschien mooi uit zien, maar hoe ziet de printplaat er omheen uit?
> Heb je (een klein beetje) groene aanslag op de connecties in de directe omgeving van de batterij? Dan heeft ie al gelekt. Als alles echt schoon is, zou ik direct ook een staatslot kopen. Zoveel geluk, daar moet je van profiteren.
> De batterijen zijn de grootste oorzaak van falende Amiga’s en als deze nog niet gelekt heeft, gaat hij dat binnenkort wel doen. Ik zou geen risico willen nemen en de batterij meteen verwijderen.
oke bedankt voor de info van het z/w wist ik dus niet maar kon wel even kijken of hij het deed en dat was dus zo gelukkig