PRS Ik zit ook te kloten met de instellingen. Onder WB3.9 had ik het net mooi (800x600) beeld vullend, maar net naar WB3.1.4 gegaan en dan ziet het er niet uit. Ik heb daar ook alleen de standaard monitor (PAL) modus. Ik hen wel de HighGFX monitoren in Devs/Monitor gezet, maar de Amiga ziet ze niet... Nu even een rescuedisk adf file op floppy zetten.. Inmiddels heb ik alleen een zwart scherm :boos:
AMIGA_JOHAN > Ik heb die 720x576 ook getest. Bedankt voor het posten hierover trouwens. Ik vind het er echter niet best uitzien op de BL702. Veel te veel horizontale strepen. Maar misschien doe ik nog iets verkeerd. Ik snap er echt de ballen van 🙁. Hoe kom je ook alweer bij het scherm met "use the handles to adjust...". Ik weet dat ik het eens gezien heb, maar ben vergeten achter welke knop dat verscholen gaat. Ik hou het voorlopig maar bij 640x512 PAL 50Hz. Dan maar geen overscan. > > Hoe zit het ook alweer met die 50Hz. Ik zie dat jij 60Hz hebt. Vroeger was PAL 50Hz en NTSC 60Hz, toch? Heeft dat nog gevolgen voor scrolling en zo? De BenQ BL702A is een 60Hz monitor. Met 50Hz krijg je boven en beneden een zwarte rand. Doe via ScreenMode PAL High Res Laced anders ziet het er niet uit. Heb zelf geen last van horizontale strepen. Denk, dat je de monitor moet bijstellen wat het beste voor je lijkt. Een goeie manier om de monitor uit te testen is WHDLoad Demos en Intro 40K.
AMIGA_JOHAN Ik zit ook te kloten met de instellingen. Onder WB3.9 had ik het net mooi (800x600) beeld vullend, maar net naar WB3.1.4 gegaan en dan ziet het er niet uit. Ik heb daar ook alleen de standaard monitor (PAL) modus. Ik hen wel de HighGFX monitoren in Devs/Monitor gezet, maar de Amiga ziet ze niet...Nu even een rescuedisk adf file op floppy zetten.. Inmiddels heb ik alleen een zwart scherm :boos:
AMIGA_JOHAN Ik zit ook te kloten met de instellingen. Onder WB3.9 had ik het net mooi (800x600) beeld vullend, maar net naar WB3.1.4 gegaan en dan ziet het er niet uit. Ik heb daar ook alleen de standaard monitor (PAL) modus. Ik hen wel de HighGFX monitoren in Devs/Monitor gezet, maar de Amiga ziet ze niet...Nu even een rescuedisk adf file op floppy zetten.. Inmiddels heb ik alleen een zwart scherm :boos:
PRS Vanochtend weer even bezig geweest en heb nu 800x600 Superplus Highres Laced. Dit is scherm vullend en ziet er goed uit. Workbench wordt wel merkzaam trager hierdoor..
PRS Net weer even bezig geweest, maar het beste beeld wat ik krijg is met 800x600 zoals hierboven in de foto. Alleen dan is de game/demo mode nog niet optimaal. Helaas met het optimaliseren van die modus, blijkbaar weer een fout gemaakt en op een gegeven moment had ik een vol amiga beeld op een kwart van mijn monitor. Damn, wat is dit lastig.
AMIGA_JOHAN > Net weer even bezig geweest, maar het beste beeld wat ik krijg is met 800x600 zoals hierboven in de foto.Alleen dan is de game/demo mode nog niet optimaal. Helaas met het optimaliseren van die modus, blijkbaar weer een fout gemaakt en op een gegeven moment had ik een vol amiga beeld op een kwart van mijn monitor. > > Damn, wat is dit lastig. Welke merk/type monitor gebruik je. Kan ik misschien opzoeken wat je maximale beeldweergave is voor VGA Mode. Om Games en Demos optimaal te krijgen moet je 640x512 PAL instellen.
PRS Di is 1280x1024 (Benq BL-912-b). Maar het Indivision programma is niet consequent. Soms pakt ie wel de instellingen en soms niet.. Ben er nog niet achter wat het zo inconsequent maakt. -------------------------- Als ik hem op 1280x1024 zet, heb ik veel horizontale strepen die langzaam over het scherm heen bewegen. Ik heb gespeeld met de pixel clock van de monitor e.d., maar dat maakt niet uit. Bij 800x600 heb ik echt het strakste beeld zonder enige vorm van banding etc. AMIGA JOHAN Het feit dat jij met HighGFX geen beeld krijgt, komt wellicht doordat je met een OCS Amiga werkt. Terwijl ik een ECS Amiga heb en daardoor wel de HighGFX modes aan kan (al zou de Indivision ECS v2 dit grotendeels moeten compenseren). Overigens krijg ik het niet voor elkaar om een "normal" en een "High res" profiel aan te maken... Als ik de een aanpas, dan veranderd ook de ander.
AMIGA_JOHAN > Di is 1280x1024 (Benq BL-912-b).Maar het Indivision programma is niet consequent. Soms pakt ie wel de instellingen en soms niet.. > > Ben er nog niet achter wat het zo inconsequent maakt. Is hetzelfde als bij mij BenQ BL702A, maar dan beter. Ben mij pakt gelijk de nieuwste firmware update 2.3. Heb het staan bij Prefs en werkt geweldig met WB 3.1.4.1 - BestWB 1.3. Heb je al mij instelling geprobeerd met VGA Mode 1280x1024 60Hz, Test Mode PAL High Res, 640x512 PAL en ScreenMode PAL High Res Laced. Heb zojuist ook geprobeerd met SuperPlus 800x600 en ziet er niet uit. Het mooist zal HighGFX zijn, maar is mij nog niet gelukt. Zal graag een BenQ BL912 willen uitproberen met de Indivision ECS V2.
PRS Ik heb met 800x600 op VGA mode en SuperPlus 800x600 op test mode het strakste beeld. Hiermee heb ik dus ook daadwerkelijk een workbench op 800x600x16 1280x1024 op 800x600 geeft banding 1280x1024 op 640x512 heb ik niet uitgeprobeerd.