Heb geen V1200 (wel V600 en V4) maar eigenlijk is de V1200 bijna hetzelfde als de V500&600 qua specs.
Grote voordeel is Met V1200 is natuurlijk dat AGA op je moederboard tot je beschikking hebt.
De V1200 heeft niet Gold3 AGA maar is een core 2.x Vampire V2 type net zoals de V500&600.
Dat je standaard de beschikking hebt over RTG en dus een mooie hoge resolutie workbench kunt draaien vind ik echt wel fijn, zelf draai ik 1280x720.
Dat je tussen RTG en RGB steeds moet switchen vind ik zelf niet echt een probleem.
Wat krijg je :
128 MB geheugen (DDR2 type)
68080 CPU welke veel sneller is dan een 060 en ook een veel snellere FPU en de AMMX instructie set.
Snelle IDE poort welke ongeveer 10 a 11 MB/sec haalt.
HDMI poort waarmee je dus de een highres workbench kan draaien.
Twee poorten waar je extra dingen aan kan hangen als bijvoorbeeld een ethernet kaartje, maar kan ook via de PCMCIA poort van de A1200 zelf.
Wat kun je ermee:
Eigenlijk alles, als je een snelle Amiga wil dan is dit je ding, dit gaat echt heel snel voor een classic Amiga, zware games als Quake draaien zeer goed.
MPEG filmpjes Met RIVA AMMX afspelen gaat 2x sneller als op een 233Mhz 604e PowerPC van de Cyberstorm PPC kaart.
Mp3 afspelen merk je bijna niet zelfs, ook shoutcast internet radio luisteren via Amiga-Amp.
JPEG plaatjes decoden gaat met de AMMX datatype ook razensnel, plaatje van 1280x720 32 bit true color duurt ongeveer 1 seconde.
Geen setpatch reboot als 3.9 wil draaien.
Nadelen:
Wat mij betreft maar 1 en dat is de compatibiliteit met oude games en WHDload, dat verschilt per core versie enorm namelijk.
Met Core versie 2.12 werken World of Commodore en state of the art demo's bijvoorbeeld perfect maar met met 2.13 beta weer niet meer bijvoorbeeld.
Wil je voornamelijk oude games en demo's draaien dan is de Vampire niet je ding dus.
We lijken wel wat op het spoor te zijn waardoor dat komt echter de oplossing nog (steeds) niet.
Wil je voornamelijk highend spul draaien (zoals ik) dan is de Vampire je echt je ding, High-end scene demo's van The Black Lotus, Elude etc zullen heel snel draaien.
Ook applicaties als ScummVM lopen goed tot zeer goed.
Kijk eens naar wat filmpjes van Cotter, hij doet van alles en nog wat met zijn Vampire kaarten (hij heeft er meerdere)
[
https://www.youtube.com/c/pedrocotter1972/videos](
https://www.youtube.com/c/pedrocotter1972/videos)