VosCoBoss
> Rev1D.4 is de beste moederbord en met de Rev2B moet je een Timing Fix doen.
>
> The best way to test if the A1200 mobo timing is correct or almost correct (with or without accelerator) is testing Krisalis games like
>
> Arabia Nights
> Soccerk Kid / AGA or ECS......(check if music works)
> Sabre Team
> Mad Professor Mariarti ( check if music works)
>
> These games requires correct hardware timing to work if none of them works or partially works without music you have serious timming problems the capacitor' hack did not solve timing fixes in most cases.
Ik vraag me af of het zo eenvoudig is... op mijn 2B werkt soccer kid prima met muziek zonder timing fixes behalve die van Jens. En die zijn ook vaak niet nodig. Schijnt ook nog weer te maken te hebben met revisies van custom chips, of het een commodore of escom rev 2b is, of ze in de fabriek hebben opgelet met al dan niet monteren van componenten, ...
Het is me overigens niet exact duidelijk wat “de” timing fix is... er zijn verschillende bekend als je kijkt bij bv Ian Stedman.
AMIGA_JOHAN
> Ik vraag me af of het zo eenvoudig is... op mijn 2B werkt soccer kid prima met muziek zonder timing fixes behalve die van Jens. En die zijn ook vaak niet nodig. Schijnt ook nog weer te maken te hebben met revisies van custom chips, of het een commodore of escom rev 2b is, of ze in de fabriek hebben opgelet met al dan niet monteren van componenten, ...
>
> Het is me overigens niet exact duidelijk wat “de” timing fix is... er zijn verschillende bekend als je kijkt bij bv Ian Stedman.
Zal best wel Rev2B moederborden bij zitten, die het niet nodig hebben. Bij mij zijn ze voor de zekerheid wel gedaan. Er zijn nog meer obstakels wat je tegen komt met de Rev2B. Met de Rev1D.4 ben je met alleen recappen al klaar. TSB doet het nu al met het recappen van Rev2B moederborden.
Als het al goed werkt, dan zal ik gewoon zo laten.