robbert
hallo allemaal na lange tijd niks met mijn amiga`s gedaan te hebben wil ik het weer gaan oppakken nu ben ik opzoek naar een turbokaart voor de 4000
ik kan een Cyberstorm MKI 060/50 128 MB Ram kopen voor 700 met de SCSI kit is dit een goede prijs of heeft iemand hier nog iets leuks liggen
GR Robbert
Benny
> hallo allemaal na lange tijd niks met mijn amiga`s gedaan te hebben wil ik het weer gaan oppakken nu ben ik opzoek naar een turbokaart voor de 4000ik kan een Cyberstorm MKI 060/50 128 MB Ram kopen voor 700 met de SCSI kit is dit een goede prijs of heeft iemand hier nog iets leuks liggen
>
> GR Robbert
Dat is een gemiddelde prijs voor een 4000 68060 kaart, goedkoper kan maar dan weet de verkoper niet goed wat ze waard zijn 😉
robbert
oke goed om te weten ik kan ook een kit kopen voor de **A3660** deze is een stuk goedkoper heeft iemand ervaring met deze kaart ?
PRS
Ik heb een A3660 gehad. Prima kaart hoor!!
Ze zijn bijna net zo snel als de reguliere A4000 060 kaarten, alleen zit er geen geheugen op. Je zal dus extra geheugen in een Zorro slot moeten stoppen, of de 64MB hack op het moederbord uitvoeren.

Er is ook een nieuwe 68060 kaart in ontwikkeling door (poolse) jongens van CS-labs die warp 1260 https://amitopia.com/soon-you-will-b...classic-amiga/
robbert
Oke goed om te weten ik kan een set kopen voor 400 om hem zelf te bouwen met het geld dat ik uitspaar kan ik nog extra geheugen kopen of andere upgrades
PRS
Volgens mij had ik er een gekocht voor € 400,- zonder processor.
Een bouwpakket voor € 400,- vind ik wel prijzig
Verkoophoek
In de Commodore Amiga facebook group verkocht John Hertell de 3660 met rev5 060 voor 400 euro. Zij heeft de pcb opnieuw gemaakt. Hou deze facebook groep in de gaten of neem contact met hem op.
robbert
Oke goed te weten bij de set zit wel de rev 6 cpu gr Robbert
PRS
Ik had er inderdaad minder voor betaald... Net even opgezocht, ik heb er € 280,- voor betaald zonder processor.
[
http://www.amibay.com/showthread.php?99980-A3660-(without-060-CPU](
http://www.amibay.com/showthread.php?99980-A3660-(without-060-CPU))
PRS
Een rev.5 CPU is nog wel voor ongeveer € 100,- te krijgen
amiga1260
Als je deze kaart koopt, moet je de Amiga 4000 voorzien met een aangepaste kickstart rom of kickstart 3.1.4.
Deze kaart zal langzamer zijn dan een Cyberstorm 060. Dat komt dat deze kaart geen eigen geheugen heeft en het moederboard geheugen is langzamer.
Als ik een MP3 afspeel op een 3660 en een venster verschuif, dan hapert het geluid meteen en bij de Cyberstorm niet.
Benny
> Als je deze kaart koopt, moet je de Amiga 4000 voorzien met een aangepaste kickstart rom of kickstart 3.1.4. Deze kaart zal langzamer zijn dan een Cyberstorm 060. Dat komt dat deze kaart geen eigen geheugen heeft en het moederboard geheugen is langzamer.Als ik een MP3 afspeel op een 3660 en een venster verschuif, dan hapert het geluid meteen en bij de Cyberstorm niet.
Ik zou pas aan Zorro 3 geheugen beginnen als het echt niet anders kan. Geheugen op het 4000 moederbord (en Zorro 3) is bijzonder traag in vergelijking met de Cyberstorm.
Benny
> Oke goed om te weten ik kan een set kopen voor 400 om hem zelf te bouwen met het geld dat ik uitspaar kan ik nog extra geheugen kopen of andere upgrades
Je hebt dan ook geen SCSI hè, bij de 68060 kaart is de SCSI kaart nog te verkopen en bij de 3660 'moet' je nog een Zorro geheugen kaart kopen, dan is prijs technisch het verschil <100e.
robbert
oke goed om te weten zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik voor de cyberstorm ga ? ik heb nu Kickstart 3.X (rev. 45.xx) roms in mijn amiga zitten en voor de rest aleen een cf als hdd en heb er nog een Buddha IDE voor liggen en een RapidRoad USB
Benny
> oke goed om te weten zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik voor de cyberstorm ga ? ik heb nu Kickstart 3.X (rev. 45.xx) roms in mijn amiga zitten en voor de rest aleen een cf als hdd en heb er nog een Buddha IDE voor liggen en een RapidRoad USB
Je zult even de 68060.library in je libs: moeten kopiëren. De originele versie is te vinden op: [
http://phase5.a1k.org/](
http://phase5.a1k.org/)
robbert
oke nog andere dingen waar ik op moet letten of rekening houden ?
amiga1260
Als je een Cyberstorm aanschaf, neem de Mark 2 of 3. De Mark 1 bestaat uit verschillende modules voor geheugen, processor en scsi controller. Verder werkt de Rapid Road en de Big ram plus kaarten niet samenketen de Cyberstorm Mark 1.
PRS
> Als je deze kaart koopt, moet je de Amiga 4000 voorzien met een aangepaste kickstart rom of kickstart 3.1.4. Deze kaart zal langzamer zijn dan een Cyberstorm 060. Dat komt dat deze kaart geen eigen geheugen heeft en het moederboard geheugen is langzamer.Als ik een MP3 afspeel op een 3660 en een venster verschuif, dan hapert het geluid meteen en bij de Cyberstorm niet.
Hmmm.. Dat zou inderdaad kunnen. Ik had daar geen last van, maar ik heb er dan ook een mediator in gehad met een geluidskaart.
Dat langzamere geheugen klopt wel, maar of je het ook merkt...
robbert
oke ik wil de rapid road gebruiken met mijn buddha ide deze werkt dan niet met de cyberstorm mk1 of wel ?
Benny
> Als je een Cyberstorm aanschaf, neem de Mark 2 of 3. De Mark 1 bestaat uit verschillende modules voor geheugen, processor en scsi controller. Verder werkt de Rapid Road en de Big ram plus kaarten niet samenketen de Cyberstorm Mark 1.
Weet je dat laatste zeker, in elke configuratie ? Bij Google kom ik meteen al op 2 hits uit die Mark 1 met de Rapidroad hebben ? Just curious. De Big Ram plus gaf bij mij ook wat problemen, maar dat was met een Mark 2 en een Cybervision.