Tja. Ik heb het probleem gevonden. Achteraf bezien natuurlijk het eerste wat ik had moeten controleren. Of nog beter: had moeten voorkomen. De betreffende trace loopt namelijk vlak langs de GND-pin van een elco. Laat ik nou met recappen dus toch een microscopische beschadiging hebben gemaakt op die trace en vervolgens daar een mini-soldeerbruggetje te hebben gemaakt. Logisch dus dat de lijn altijd laag was. Maar nooit opgemerkt want ja, hoe vaak schrijf je tegenwoordig nou naar een floppy?Aan de ene kant denk ik nu: laat het dan ook door een professional doen.
Aan de andere kant denk ik nu: weer wat geleerd!
Anyway, lessons learned:
- Nog voorzichtiger werken bij recappen en solderen in het algemeen
- Beter controleren na soldeerwerk te hebben gedaan
- Beter bedenken wat je hebt gedaan voordat het probleem zich voor het eerst voordeed
- Bij troubleshooten direct een schemaatje tekenen en daarna als eerste de traces nalopen
Met recappen moet je voorzichtig te werk gaan en weten wat je doet. Heb veel respect wat TSB doet en vind het prachtig dat je goed ermee bezig bent. Zelf doe ik het niet meer wil nu meer ervan genieten vandaar al die AMIGA en C64 projecten. Ben steeds bezig naar het zoeken naar onderdelen en zo goed mogelijk een mooie combinatie ervan te verwezenlijken. Natuurlijk kom je steeds obstakels tegen hoe groot en hoe klein het is. Je blijft ermee bezig en je leert er veel van hoe alles werkt qua hardware en software.
Heb de C64G zo goed mogelijk opgeknapt en werkt perfect de 250469 Rev4 moederbord.