Snowwie
Ik keek zo eens op Ebay, maar de Amigas aldaar zijn reteduur. Wat bezielt die gasten wel niet om zoveel voor hun Amiga te vragen? Wie heeft er ervaring met het kopen van Amiga's op eBay?
PRS
Geen ervaring met de aankoop van een complete Amiga. Onderdelen zijn soms wel te doen, maar het blijft goed zoeken.
Soms helpt het om in engeland te zoeken (ebay.co.uk). De prijzen daar zijn soms lager, al verzenden ze dan weer vaak niet buiten de UK.
Megatron
Het viel mij ook al op.. beetje gestoord geworden maarja.. ze worden steeds zeldzamer door slecht onderhoud en meer mensen die er weer eentje willen hebben.. vraag en aanbod spelletje dus.
MrZ
Schijnt niet alleen met Amiga's zo te zijn, ook Atari's gaan soms voor monster prijzen, een Falcon 030 gaat voor CSPPC Ebay prijs zeg maar..
Snowwie
Maar zoals PRS zegt op eBay.co.uk lijkt het nog wel mee te vallen. eBay is jammer genoeg wel een veilingsite dus de start vraagprijzen zijn automatisch laag.
Snowwie
Ik zoek niets specifieks, misschien een scandoubler voor de A1200, voor de rest is het systeem compleet. Het heeft nu een Sandisk Extreme 32GB CF kaart, is gerecapped door tsb, is voorzien van een Aca1233n 40mhz 128MB ram turbokaart, kickstart 3.1.4 op roms met Workbench 3.1.4 er op en een nieuwe c64psu 55 watt voeding. Jammer genoeg zijn de nieuwe witte cases uitverkocht, alhoewel mijn case eigenlijk nog wel keurig wit is. Maar mochten die nieuwe cases komen dan zat ik te brainstormen of ik de oude case kan verchromen. Iemand ooit een verchroomde Amiga gezien?
PRS
Hoi Snowwie,
Grappig, ik heb ook met die gedachten zitten spelen om mijn Amiga 500 te laten “verzilveren” zoals dat ook gebeurd met kinderschoentjes...
Daarnaast kijk ik af en toe of ik iemand zover kan krijgen om een nieuwe faceplate van mijn A4000d te laten maken uit aluminium gefreesd (CNC)... Ik heb nog niemand kunnen vinden die zoiets al eens geprobeerd heeft, maar moet toch mogelijk zijn.
[verwijderd]
Alsof het op marktplaats betaalbaar is tegenwoordig. ALs daar wat te koop komt wordt er binnen de 5 minuten voor gevochten.
Je moet je eerder afvragen wat de kopers bezield die bedragen neer te leggen. Op marktplaats stond of staat een FMV module voor cd32 ... nu al 400€ opgeboden.
013
Ik hou zelf ebay.de in de gaten. Meer aanbod en betaalbaarder. Verzendkosten ook te overzien.
Benny
> Alsof het op marktplaats betaalbaar is tegenwoordig. ALs daar wat te koop komt wordt er binnen de 5 minuten voor gevochten.Je moet je eerder afvragen wat de kopers bezield die bedragen neer te leggen. Op marktplaats stond of staat een FMV module voor cd32 ... nu al 400€ opgeboden.
En heb je die cd32 game al gezien ? Daar wordt 100e voor gevraagd.
Aan de andere kant vragen staat vrij en hoe unieker des te meer waar, niet alleen op Amiga gebied.
Snowwie
Verkoophoek
Een 060 kaart is niet vergelijkbaar met de aca1233. De vraagprijs is hoog, maar de 1260 kaarten worden vaak voor hogere bedragen verkocht op Ebay. Het is veel geld maar voor dit type kaartje het minimum waar ze voor weg gaan. Overigens drijven de verkopers de prijzen niet op. Het zijn de kopers die deze prijzen betalen. Het mooie van Ebay is dat je kunt zien waarvoor iets werkelijk is verkocht.
Snowwie
Maar ze draaien beide op 40/50 mhz, en de aca1233n heeft 128 MB terwijl de 060 kaart maar 32MB ram heeft.
PRS
Helaas Snowie,
Dat is hetzelfde als zeggen dat een Core i3/i5/i7 op 3GHz even snel is als een Pentium IV op 3 GHz. No offence...
Het gaat hier om een 68030 processor (ACA1233n) en een 68060 processor (Blizzard).
Rishca
Je kan hem gemakkelijk upgraden naar 128mb met een andere simm.
Heb er ook een 128mb in zitten.
En met een scsikit zelfs upgraden naar 256mb
> en de aca1233n heeft 128 MB terwijl de 060 kaart maar 32MB ram heeft.
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Snowwie
Maar van een core i7 weten we dat deze meerdere cores heeft, 4, 6, 8 of soms meer. De 060 heeft net als de aca1233 een single core processor. Als diezelfde i7 al het werk moet doen op 1 processor van 3 ghz dan is deze net zo snel als de p4 processor op 3 ghz. Uiteraard draait de p4 op tragere hardware dus issie sowieso wat langzamer. Vandaar ook de vraag, wat maakt die 060 met dezelfde processor snelheid sneller dan een aca1233n? En is dat verschil de prijs waardig?
MrZ
060 heeft
-Branche prediction
-Veel grotere caches
-Snellere memory controller
-Superscalar
-Interne FPU welke vele malen sneller is
-En nog veel meer.
Komt er op neer dat een 060 in veel minder clock cycles veel meer instructies kan uitvoeren dan 030 of 040.
Dus daarom gaat processoren puur op kloksnelheid vergelijken niet op.
Ander voorbeeld: 90 Mhz (overclocked 060) vs 78 Mhz 080 verliest de 060 grandioos.
Op sommige operaties (als je dus AMMX gaat gebruiken) is een 080 op 93 Mhz bijvoorbeeld ruimschoots sneller dan 604e 233Mhz powerPC.
Maar op andere gebieden weer niet.
Zoals je ziet is processoren vergelijken best lastig.
[verwijderd]
Een 040@25mhz draait al dubbel zo snel als een 030@50mhz .
En zo draait bijvoorbeeld een 486@33mhz ook VEEL sneller als een 386@33mhz
Infant
Wat MrZ zegt. Een i7 single core is bovendien toch ook echt sneller dan een Pentium 4 (eveneens single core) op dezelfde kloksnelheid. Dat de Intel i#? range daarnaast nog meerdere cores en hyperthreading biedt, maakt het mogelijk om *nog* beter gebruik te maken van de aanwezige snelheid cq. rekenkracht.
Havoc
Ik ga vanavond mijn A600 met furia maar eens op MP zetten. Misschien kan ik met de opbrengst een kale a1200 of een leuke accelerator voor mijn a500 bekostigen.