amiga1260
Hier zijn de plaatjes:
rvo
De Bvision overlapt OOK de indivision 1. Hij zit er echt tegenaan gedrukt. Maar het past wel. Die Ratte switch kan alleen 2 'VGA' signalen switchen toch, van die kleine platte kabeltjes? Of heb je ook een externe variant die werkt met de Amiga 15khz output? Dan zou dat inderdaad een idee kunnen zijn. Maar ik moet zeggen: bvision + indivision + ratte is wel het allermooiste. Ik ben erg blij met die set up.
Roel007
> De Bvision overlapt OOK de indivision 1. Hij zit er echt tegenaan gedrukt. Maar het past wel. Die Ratte switch kan alleen 2 'VGA' signalen switchen toch, van die kleine platte kabeltjes? Of heb je ook een externe variant die werkt met de Amiga 15khz output? Dan zou dat inderdaad een idee kunnen zijn. Maar ik moet zeggen: bvision + indivision + ratte is wel het allermooiste. Ik ben erg blij met die set up.
Omdat die van jou iets kleiner is, zit het er tegenaan. De versie 2, zonder CR, schuift 2 cm onder de BVision kaart. Die kan dan niet meer gebruikt worden.
PRS
> De Bvision overlapt OOK de indivision 1. Hij zit er echt tegenaan gedrukt. Maar het past wel. Die Ratte switch kan alleen 2 'VGA' signalen switchen toch, van die kleine platte kabeltjes? Of heb je ook een externe variant die werkt met de Amiga 15khz output? Dan zou dat inderdaad een idee kunnen zijn. Maar ik moet zeggen: bvision + indivision + ratte is wel het allermooiste. Ik ben erg blij met die set up.
Je moet idd ook buitenom. Eerst een RGB naar VGA conversie en dan naar binnen om op de Ratte aan te sluiten.
Roel007
De dikker stekker van de Indivision zit ergen halverwege de geheugenchip op de BVision kaart. De spullen bovenop elkaar stapelen en aangesloten houden gaat als er voldoende flexibiliteit in zit. Niet het geval bij mij. De indi komt los.
De BVision en Indivision maken het een keuze probleem: de amiga zonder RTG is is mwah, mijn WinUAE amiga laat die machine het stof zien en die is 1920x1080. Voor spelletjes heb ik echt OCS en AGA nodig en die gaan niet door de Cybergraphics laag heen. Je kan er daarom spelletjes op spelen of lekker op hobbyen maar zonder externe kabels, fixers en switches niet alle twee.
Een tower omzeilt dat dilemma. BVision er uit, ATI er in en klaar. Wat een heerlijk luxe probleem. Eens kijken of iemand zijn/haar mediator plankje voor een leuke prijs kwijt wil.
amiga1260
Er is nog een mogelijkheid. Je kunt een OSSC aanschaffen en de Indivision weg doen. Je kunt de Bvision op de OSSC aansluiten en dan heb je maar 1 kabel nog nodig naar de monitor via HDMI. De Amiga sluit je dan via Scart aan.
[
https://www.videogameperfection.com/products/open-source-converter/](
https://www.videogameperfection.com/products/open-source-converter/)
Volgens mij als je Indivison zal verkopen, dan kun je bijna deze OSSC kopen.
rvo
> De dikker stekker van de Indivision zit ergen halverwege de geheugenchip op de BVision kaart. De spullen bovenop elkaar stapelen en aangesloten houden gaat als er voldoende flexibiliteit in zit. Niet het geval bij mij. De indi komt los.
Ah, ja. dat klopt. ik heb mijn indi vast laten zetten door tsb , dat heeft wel geholpen, nu komt ie nauwelijks meer los. Maar het verschilt wel van bord tot bord.
Roel007
> Ah, ja. dat klopt. ik heb mijn indi vast laten zetten door tsb , dat heeft wel geholpen, nu komt ie nauwelijks meer los. Maar het verschilt wel van bord tot bord.
Het Indivision probleem is op een nogal harde manier opgelost. De BVision kaart is defect. Er lopen grote verticale strepen door het scherm op regelmatige afstanden. Ik heb hem gekocht via ebay en de verkoper had al aangegeven dat de kaart niet getest was voor de verkoop (jaren op stoffige zolder etc) en dat ik mijn geld terug zou krijgen bij Defect. Ik heb hem dat nu gemeld en wacht op een reactie. Bij geen reactie doe ik het via ebay zelf, waarbij ebay dan de communicatie in mag zien.
Al met al: terug bij de Indivision. Na veel nadenken realiseerde ik me dat het volledig uitbreiden en ombouwen ook wel onzin is (hobbies zijn meestal niet zinnig). Ik heb een turbo amiga in WinUAE die zelfs de snelste PPC amiga voorbij gaat, ik heb een Mac Mini met MorphOS die ik nooit bekijk. Zelf met een Tower kom ik er niet in de buurt. Waarom zou ik er dan nog een ongebruikte machine bijzetten? Het ging me om de spelletjes. Dus alles er uit: Blizzard 1220/8MB er in, alles op WHDLoad en klaar. Een fluisterstille superspel computer 🙂 Dan kan de lol beginnen en de sleutelen aan de amiga stoppen.
Als de Vampire 1200 ooit uitkomt, dan yes. Anders bouw ik in de toekomst wel een Raspberry Pi in.
rvo
> Het Indivision probleem is op een nogal harde manier opgelost. De BVision kaart is defect. Er lopen grote verticale strepen door het scherm op regelmatige afstanden.
Helaas een veel voorkomend probleem bij de Bvision, veroorzaakt door overheating. Geloof mij, ik weet dat zeker. Ik heb er namelijk ook 2 op die manier gesloopt met dezelfde symptomen..
> Ik heb een turbo amiga in WinUAE....
> Als de Vampire 1200 ooit uitkomt....
Dat zijn 2 non-argumenten 🙂 Emulatie is nooit beter dan het echte ding, vind ik! Anders moet je zeker niet aan deze hobby beginnen 🙂
Ikilledher
Gelukkig was ik al eens begonnen want ik heb nu geen enkele Amiga.
MAhVoSqrW14di
Roel007
> Helaas een veel voorkomend probleem bij de Bvision, veroorzaakt door overheating. Geloof mij, ik weet dat zeker. Ik heb er namelijk ook 2 op die manier gesloopt met dezelfde symptomen..
>
> Dat zijn 2 non-argumenten 🙂 Emulatie is nooit beter dan het echte ding, vind ik! Anders moet je zeker niet aan deze hobby beginnen 🙂
Emulatie is een zegen voor mensen die het oude mee willen nemen naar de moderne tijd 🙂 Het is niet de autentieke ervaring, dat ben ik met je eens.
De 1200 blijft ook, maar de kinderen hebben nu ongeveer 3500 spelletjes om uit te kiezen 🙂 Ik ben alleen vreselijk verwend door alles in 24 bits color. De beste grafische ervaring heb ik ondertussen met OS 3.9 (werkt prima bovenop 3.1.4 als je set patch er uit laat). De prisma music card doet het prima voor MP3 afspelen. Nu een volledig uitgebouwde C64 ernaast zetten en mijn commodore kamer is af 🙂
Benny
> Helaas een veel voorkomend probleem bij de Bvision, veroorzaakt door overheating. Geloof mij, ik weet dat zeker. Ik heb er namelijk ook 2 op die manier gesloopt met dezelfde symptomen..
>
> Dat zijn 2 non-argumenten 🙂 Emulatie is nooit beter dan het echte ding, vind ik! Anders moet je zeker niet aan deze hobby beginnen 🙂
Laat maar niet horen in de Vampire fora dat dat emulatie zou zijn 😉
Trouwens de Vampire maakt gebruik van de AGA chipset, dus hij zou weleens compatibeler kunnen zijn dan een 68060 in een 1200tje.