> Ik vind het maar omslachtig eerst naar dos flop en dan naar Amiga flop. Zo'n PCMCIA CF of makkelijker nog netwerk kaartje werkt toch een stuk sneller.
Als je een A1200 hebt dan kan het inderdaad beter via PCMCIA CF, maar bij een A500 ligt het wat lastiger, zeker als er geen hdd in de A500 zit en je enkel met floppies kunt werken.Maar daar komt nu verandering in. Ik heb net vandaag de [HC533 Turbokaart](
https://sordan.ie/product/583/turbo-card-hc533-33mhz-8mb-ram-ide-amiga-500/) besteld en hiermee kan kan ik mooi WB 1.3 intern installeren, net zoals ik het vroeger ook deed op mijn A590, enig verschil is nu: heb meer ruimte. Woeii.. en het ding is intern.
Allicht dat het mogelijk is de CF kaart in WinUAE voor te bereiden op gebruik in de echte A500, want dan kan ik gelijk al die games er op zetten. Althans enkel de DOS games voor WB 1.3
Later kan ik altijd nog kijken of ik een 3.1 rom kan kopen zodat de A500 ook WB 3.0 kan draaien. Dan zou ik ook Whdload kunnen gebruiken aangezien de turbokaart met z'n 8MB ram en 33mhz ruim voldoende is hiervoor.