redhawk668
Die zitten wel op dit bord, maar dit zijn hele kleine condensatortjes. Op het plaatje heb ik met de rode pijlen aangegeven waar C16 en C17 zich bevinden.

redhawk668
Op de fysieke borden zijn ze net leesbaar.
redhawk668
Ok, de TF530 doet het nu! Na een lange periode van debuggen en troubleshooten het probleem gevonden. Het Fastram wordt nu gevonden en hij draait nu keurig op 25 mhz. Ik heb eerst de resistor packs vervangen voor de juiste, daarna de solderingen op het geheugen nagelopen, flux er op en nog een keer met de soldeerbout er overheen. Alle connecties nagelopen met de multimeter, alles keurig verbonden. Nog niet werken :boos:.. Aangezien het erg laat was, maar gestopt. Vandaag nog eens even weer gekeken en dit keer de solderingen op de RAM CPLD nagelopen en hier ook een flinke hoeveelheid flux er op en de soldeerbout er nog eens overheen. Weer gecheckt op sluitingen en weer getest.
TF530 er in, Amiga opstarten met DiagROM. Autoconfig uitvoeren... Hee, er wordt iets gevonden op de Zorro II bus :wot:. Krijg nou wat... Memory test uitgevoerd en al het Fastram is aanwezig en helemaal goed. Kickstart 3.1 er weer in, Workbench booten, Syinfo opstarten en ik ben een happy geek :victory:.
Nu nog een FPU er in en een IDE naar CF, zodat er een CF card in kan. En natuurlijk een CPU relocator board, zodat de behuizing dicht kan.
ray
:applaus: goed werk, enjoy!
Ik heb vandaag alle componenten besteld, dus eerst nog een tijdje wachten voordat alles binnen is...
Welke revisie moederbord heb jij? Ik zit me af te vragen of op mijn rev 5 deze EPROM adapter er nog wel in past met de TF530 op z'n plek.
Ikilledher
Dat pielen net zolang totdat het lukt, is toch wel in de geest van Amiga, niet? Victorie!
Copeland
Een aantal van de items in de BOM zijn DigiReel types. Waarom staan die erop?
En de clock oscillator is verhoogd van 24 naar 25 MHz. Wat is daar de reden van? Gewoon sneller?
Ik heb de onderdelen bijna binnen. De processor heeft moeilijk gedaan....
PRS
Wat zijn de kosten van de onderdelen bij Digikey (sorry, maar geen zin om de hele lijst in hun zoekmachine in te toetsen)....
redhawk668
Zo, de Amiga 500 met TF530 is nu helemaal klaar. Er zit nu een MC68882 FPU op en er is inmiddels een CF Card met IDE omzettertje aangesloten. Die heb ik in de trapdoor gedaan waar normaal de geheugenuitbreiding in geplaatst wordt. Het werkt allemaal geweldig, klein nadeel is de 2 MB FastRAM. WHDLoad games doen het keurig netjes op zich, alleen gaat het scherm flikkeren als het OS de CF card benadert. Meer FastRAM zou dus beter geweest zijn.
redhawk668
Inmiddels een tweede TF530 gebouwd met een 50 mhz oscillator. Werkte in eerste instantie niet, het ding gaf geen klokpuls. Dat heb ik kunnen oplossen, zat een sluitinkje op de BUS CPLD, waardoor de clockoutput naar ground kortgesloten werd. Na het oplossen van dit probleempje, bootte de Amiga. Alleen, nu werkt het fastram nog niet. Gaat helemaal goed komen, ga ik van uit.
AmigaDragon
Werkt de Terrible Fire 530 accelerator goed samen met mijn A590?
VosCoBoss
> Werkt de Terrible Fire 530 accelerator goed samen met mijn A590?
Ik ken de A590 niet goed, da's toch een side expansion unit met een SCSI interface en fastram? Samenwerking met side expansion memory schijnt goed te zijn. IDE/SCSI, geen idee. Ik verkoop mijn TF530, dus mocht je willen testen, let me know :-)
AmigaDragon
Ik ken de A590 niet goed, da's toch een side expansion unit met een SCSI interface en fastram? Samenwerking met side expansion memory schijnt goed te zijn. IDE/SCSI, geen idee. Ik verkoop mijn TF530, dus mocht je willen testen, let me know :-)
De A590 is inderdaad een side expansion unit met een SCSI interface en fastram.

Ik heb afgelopen dagen contact gehad met Amigastore in Spanje welke deze kaart ook verkopen, die geven aan dat het zonder problemen zou moeten werken met de A590.
Bedankt voor je aanbod dat ik de accelerator mag testen, super!
Ik heb inmiddels de onderdelen voor de TF530 al besteld.
Als ik interesse heb in nog een TF530 dan PM ik je wel.
VosCoBoss
De A590 is inderdaad een side expansion unit met een SCSI interface en fastram.

Ik heb afgelopen dagen contact gehad met Amigastore in Spanje welke deze kaart ook verkopen, die geven aan dat het zonder problemen zou moeten werken met de A590.
Bedankt voor je aanbod dat ik de accelerator mag testen, super!
Ik heb inmiddels de onderdelen voor de TF530 al besteld.
Als ik interesse heb in nog een TF530 dan PM ik je wel.
Ik heb de kaart daar gekocht. Waarschijnlijk is zelf in elkaar zetten wel flink goedkoper, succes met bouwen!
AmigaDragon
> Ik heb de kaart daar gekocht. Waarschijnlijk is zelf in elkaar zetten wel flink goedkoper, succes met bouwen!
Sorry :sad:, was een stukje weggevallen door een verkeerde cut and paste... had moeten zijn: "Ik heb inmiddels de Terrible Fire 530 en de onderdelen voor de TF530 al besteld.".
De kaart zelf bouwen is inderdaad een heel stuk goedkoper, ik had uiteindelijk besloten om hem toch maar kant en klaar te bestellen bij Amigastore en iets meer te betalen.
Ik er weer wat leuke dingen besteld waaronder de Terrible Fire 530 en voor de TF een 512KB/2MB Memory Expansion + RTC, CPU relocator.
De 512KB/2MB Memory Expansion + RTC is niet specifiek voor de TF530 maar is een mooie uitbreiding hierop.
PRS
Waarom niet meteen voor de TF534 gaan? Deze draait op 50MHz...
AmigaDragon
> Waarom niet meteen voor de TF534 gaan? Deze draait op 50MHz...
Had er al wel aan zitten denken en is wel sneller idd. Dat wordt in ieder geval een project welke ik later zelf wil gaan bouwen voor mijn andere A500.
VosCoBoss
> Waarom niet meteen voor de TF534 gaan? Deze draait op 50MHz...
En 4mb fast. 2mb fast van de tf530 is voor whdload wat krap. Maar verder draait-ie prachtig. Ik wacht zelf op wat de tf536 gaat doen. 50Mhz en 64mb ram!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AmigaDragon
Zal het posten als ik de TF534 ga maken met wat foto’s. Duurt alleen nog wel heel eventjes...
PRS
> En 4mb fast. 2mb fast van de tf530 is voor whdload wat krap. Maar verder draait-ie prachtig. Ik wacht zelf op wat de tf536 gaat doen. 50Mhz en 64mb ram!
>
> Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De TF536 kende ik nog niet... Interessant!
AmigaDragon
De TF536 kende ik nog niet... Interessant!
Die kende ik ook nog niet..., nu dus wel.