PMS
Voordat ik aan de bar verschijn en een rondje geef even een korte introductie:
Via een Commodore Vic-20 en een C-64 was het een logisch gevolg dat ik een Amiga-500 kocht zodra die in NL te koop was.
Later gevolgd door een Amiga 2000, KS2.0, met een GVP 030 combo en 105MB harddisk.
Vooral het programmeren vond ik erg leuk. Eerst Commodore basic, daarna assembler op de C-64.
Daarna AMOS op de Amiga. Ook Seka gebruikt maar kwam niet verder dan zwart wit scrollers :-)
Tot 1999 heb ik mijn 2000 gebruikt, ook nog via modem het internet op met Miami.
Als radiozendamateur was ik tot 1999 aktief met packet radio op 9k6. (Amicom op de A500)
De opkomst van internet en groeiend besef dat de Amiga tijd voorbij was waren de reden dat ik een pc kocht met Windows 2000 (dat was de eerste versie van windows waar ik mee kon leven)
Via mijn pc heb ik alle partities via een stukje software (parnet?) naar de pc gecopieerd.
De Amiga's verhuisden naar zolder en bleven daar 13 jaar staan. (en overleefden een verhuizing waarbij ze van de ene naar de andere zolder gingen)
In de jaren dat ik mijn Amiga's op zolder stonden diverse commodore hardware gekregen van collega's/vrienden.
Sinds 2 jaar heef het Commodore virus mij weer te pakken.
(Ook veroorzaakt door een bezoek aan een loods in Sittard met wat Commodore spullen)
Sindsdien heb ik alle Amiga hardware weer eens bekeken en getest.
De HD in mijn A2000 wou niet meer draaien, vervangen door een multikaartlezer zodat deze weer jaren mee kan.
Door de 'backup' die ik gemaakt had voordat hij naar zolder ging, is hij weer in de zelfde staat als dat hij naar zolder verhuisde,
Enige uitbreiding is een MegaChip kaartje (Sittard) zodat ik nu nooit meer gebrek aan chipmem heb!
Leuk om hier af en toe een pilsje te pakken!
Henk