nhoijtink Het is weer eens zover. Ik ben de afgelopen twee dagen gebeld door nummers 0315700160 en 1576584487. Het eerste nummer heb ik gewoon de lijn verbroken. De meneer die vanaf het tweede nummer belde heb ik vriendelijk om een momentje geduld gevraagd zodat ik hem door kon verbinden met de Politie met de woorden "One moment please, i'll forward your call to the Police". Verbreekt die zomaar de verbinding voordat ik door kon verbinden. Wil je eens een keer behulpzaam zijn..... pfff Het is nu weer stil.
Magic ook wel is gebeld door microsoft "there is something wrong with your computer" wel is meegespeeld om te kijken welke manier ze mijn computer wilde overnemen of gijzelen.. om net voor het moment supreme vragen te stellen opmerkingen te plaatsten over de scam en dat het gesprek inmiddels getraceerd is ;-)
michael > Ik draai thuis Linux dus het is altjid leuk als dat uiteindelijk ter sprake komt. Sja, toen ik twee of drie jaar geleden gebeld werd probeerden ze me wijs te maken dat ze van "IBM Microsoft Security" waren en dat mijn computer geïnfecteerd was. Windows moest opnieuw geïnstalleerd worden en Office moest geïnstalleerd worden. Beetje lastig op mijn MacBook of Linux Laptop, ik kon me niet voorstellen dat die meldingen naar nog IBM of Microsoft zouden doen 🙂 Was een leuk gesprek van 10 minuten voordat ze daar achter waren. Alleen jammer dat dit soort gasten vaak gehackte Asterisk-servers gebruiken en de telefoonkosten dus niet voor hen zijn.
Infant > Heb ook linux op mijn laptop veel veiliger. "Ik laptop veilig, of ik laptop niet!" Leuk konijn, odo!
michael > Heb ook linux op mijn laptop veel veiliger. Hm, Linux is tegenwoordig afhankelijk van je distro en hoe vaak je update net zo veilig als Windows 🙂 Niet dat macos beter is, maar Linux kan net zoveel ellende geven.
Magic Deze is goed! 😉 😉 Mirosoft Tech Scammer sets Syskey and BIOS Password on his OWN COMPUTER and CRIES!
Megatron Ik heb dus niet voor niets mijn mobiele nummer gewijzigd.. gemiddeld drie tot vier oproepen per uur waarvan minstens de helft gewoonweg als tijdverspilling te categoriseren is. --edit-- Oh en post nooit je nummer op het internet.. ongeacht waar.. niet handig!