Martijn_Homans
Hallo,
Onlangs heb ik een Amiga 500 Plus gekocht. Bij het opstarten kreeg ik een groen scherm en de groene led bleef knipperen.
Dus even de boel open geschroefd en daar trof ik een toestand aan waar niemand blij van wordt. Waarschijnlijk heeft de batterij gelekt, want het ziet daar rondom niet uit
(zie foto's). Is dit nog te fixen of is deze Amiga vandaag officieel overleden en kan hij naar de stort.
Groeten, Martijn
Marcel21674
Ik zie geen foto's?
Martijn_Homans
Moest even prutsen met mijn mobiel :-)
michael
Dat ziet er wel wit uit, kersteditie? 🙂
Ik durf het je niet zo te zeggen iig. Goed schoonmaken in elk geval en dan eens googelen op amiga kickstart green screen.
CrazyBob
De stappen die ik zou doen:
- Batterij eruit halen
- Moederbord schoonborstelen (anti-statisch)
- Waar groene aanslag op de pinnen zit schoonmaken met zuuroplosser, vaak gebaseerd op citroenzuur (waar het kan de chips even uit de sockets halen, zoals de 5719)
- Vervolgens goed schoonmaken met IPA
Zoals ik het zo kan inschatten valt er nog wel iets van te maken.
Buzzfuzz
En het kan ook gewoon met schoonmaakazijn van de Kruidvat bijvoorbeeld en vervolgens 96% alcohol, wel eerst die batterij eruit knippen met een geschikte kniptang.
Groen scherm is chipram defect, dus het zou goed kunnen dat sporen beschadigd zijn iets meer naar benden bj de 8372A en de chips die daar onder zitten.
Megatron
Ik zeg een case voor tsb
Martijn_Homans
Bedankt voor alle tips! Ik zal de batterij verwijderen en de boel een beetje schoonmaken.
tsb
Idd. eerst schoonmaken met citroen ( sap ) ( uit zo;n geel citroen flesje ) 🙂 dat neutraliseert het zuur uit de batt.
Daarna idd schoonmaken met Alcohol, en kijken of er sporen zijn verdwenen..
Mocht het niet lukken dan kan ik je er eventueel wel mee helpen.